Gå til innhold

Jeg hater julaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri elsket jula, men nå har jeg ingen som har lyst til å feire jul med meg, jeg har en sur kjæreste som ikke inviterer meg til moren sin fordi de spiser noe jeg ikke spiser, jeg har ikke barnet mitt i jula, og stemninga er så forferdelig dårlig at jeg skulle ønske jeg kunne sovet over hele jula. En jul jeg hadde covid er en av de beste jeg har hatt, da kunne jeg sove over hele greia. Hvordan skal jeg finne tilbake til gleden over jul? 

Anonymkode: c50db...f0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Har aldri elsket jula, men nå har jeg ingen som har lyst til å feire jul med meg, jeg har en sur kjæreste som ikke inviterer meg til moren sin fordi de spiser noe jeg ikke spiser, jeg har ikke barnet mitt i jula, og stemninga er så forferdelig dårlig at jeg skulle ønske jeg kunne sovet over hele jula. En jul jeg hadde covid er en av de beste jeg har hatt, da kunne jeg sove over hele greia. Hvordan skal jeg finne tilbake til gleden over jul? 

Hva skal du spise i dag? 

Anonymkode: 94ee1...b7d

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Hadde heller ikke giddet å feire jul med en så sur kjerring som deg. Som bare klager og er negativ til absolutt alt. Du ødelegger bare. 

Anonymkode: b75b2...536

Skrevet

Har du vurdert å invitere folk til deg selv, eller sitter du bare å sutrer og legger ansvaret på alle andre. Hvilken voksen person er det som nekter å spise det som blir servert til julemat???

Og siden du er alee, er det ingen som stopper deg fra å bare slappe av og sove hele julen. Det er du i din fulle rett til. Man må heller ikke elske julen. Beg gjør heller ikke det. Men du må velge. Enten kose deg i fred og ro i eget selskap, eller å gjøre en innsats for å være med andre. Du kan ikke bde være snurt for å ikke være irritert, samt si du hater jul og ønsker å være i fred.

Anonymkode: 68dae...2ff

Skrevet

Start med noe enkelt, som å finne en film du har lyst til å se i kveld. Så går du deg en tur mens det er litt dagslys, lager noe god mat, tar på deg noe pent og gjør en innsats for å ha det bra. Julegleden og julestemning kommer ikke seilende av seg selv for folk flest. Man må gjøre en innsats for det og kanskje til og med lete etter den. Spill julemusikk du liker, ring noen og ønsk dem god jul, og om ingenting hjelper så vet du med deg selv at du gjorde en innsats for å ha en bra kveld. Når barnet ditt spør hva du gjorde kan du i det minste si at du så på film og kosa deg med mat. Bedre det enn å si at du sov. Håper du får en bedre kveld enn du tror på nå. 

Anonymkode: d9bc7...0dc

Skrevet

Julaften alene blir nøyaktig hva du gjør den til. Ta tak i deg selv, menneske! 

Anonymkode: 6c942...49f

Skrevet

Lag deg noe god mat. Finn noen koselige og morsomme filmer og kos deg. Plutselig er det vanlig dag igjen 

Anonymkode: e28dc...bf1

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hadde heller ikke giddet å feire jul med en så sur kjerring som deg. Som bare klager og er negativ til absolutt alt. Du ødelegger bare. 

Anonymkode: b75b2...536

Enig.

Sure mennesker kan feire alene, eller sammen med andre surmulere

Anonymkode: 85cec...05a

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men altså, hva er det de spiser som er så fælt at det ikke finnes noe av det som du kan ha? 

Anonymkode: 7b378...3c0

Skrevet

Jeg har urinsyregikt og tåler ikke svinekjøtt,  jeg blir kjempedårlig. Neida jeg skal til min mor og spise, og skal kose meg, i alle fall gjøre mitt beste. 
ts

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg har urinsyregikt og tåler ikke svinekjøtt,  jeg blir kjempedårlig. Neida jeg skal til min mor og spise, og skal kose meg, i alle fall gjøre mitt beste. 
ts

Du kunne jo tatt med noe eget kjøtt og spist samme tilbehør?

Anonymkode: e7324...c25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...