Gå til innhold

Hvorfor ingen burde feire jul

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Ja🍺

Anonymkode: bab79...753

Feirer du da i januar? For sola i og jól er ikke helt den samme greia. Jóleblot ble feiret i januar. Sånn omtrent på den tiden vi kaster julen ut..

Anonymkode: 2f1ce...a96

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (På 25.12.2025 den 13.13):

Inntil alle muslimer vil høre på oss om hva som er rett og galt med deres tro (Undertykking av kvinner, søskenbarn ekteskap, omskjæring av både gutter og jenter +++) så tenker jeg de kan holde seg langt unna det å fortelle oss om det å feire jul. 

Anonymkode: 21d27...99d

Hva tenker du om deler av MAGA-kulten i USA der kristenkonservative vil fjerne kvinners rett til å stemme. De er vel så kristne som du kan få dem. Eller hva med å tvinge voldtatte kvinner til å føde overgriperens barn. Eller at kvinner skal underkaste seg menn og ikke bedrive annet enn å passe hjem og presse ut unger. Islam og kristenkonservativisme har mer til felles enn som skiller dem.

Anonymkode: b18fc...f86

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva tenker du om deler av MAGA-kulten i USA der kristenkonservative vil fjerne kvinners rett til å stemme. De er vel så kristne som du kan få dem. Eller hva med å tvinge voldtatte kvinner til å føde overgriperens barn. Eller at kvinner skal underkaste seg menn og ikke bedrive annet enn å passe hjem og presse ut unger. Islam og kristenkonservativisme har mer til felles enn som skiller dem.

Igjen....i denne tråden var det ikke kristen konservative som mener vi ikke bør feire jul. Viste du at selv i moderate land som Tyrkia så kan en mann kidnappe ei jente, voldta henne også forlange at de skal gifte seg, alt i islam sin velsignelse? I andre muslimske land er dette enda mer utbredt, men for all del bare beskytt den retten menn der har du. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Igjen....i denne tråden var det ikke kristen konservative som mener vi ikke bør feire jul. Viste du at selv i moderate land som Tyrkia så kan en mann kidnappe ei jente, voldta henne også forlange at de skal gifte seg, alt i islam sin velsignelse? I andre muslimske land er dette enda mer utbredt, men for all del bare beskytt den retten menn der har du. 

Jeg beskytter ikke det. Hvor leste du det? Det er bare så lett for enkelte å peke på feil ved islam, men de samme overgrepene som skjer innenfor den kristne glattes over.

Om du skulle være i tvil: jeg synes det burde være forbudt å gifte bort barn (dvs alle under 18 år). Det samme med all seksuell vold mot barn, kvinner og menn, forbudt og straffes hardt. Abort er helsehjelp. Kvinner skal ha like rettigheter som menn. Det gjelder for alle trosretninger og alle land.

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jeg beskytter ikke det. Hvor leste du det? Det er bare så lett for enkelte å peke på feil ved islam, men de samme overgrepene som skjer innenfor den kristne glattes over.

Om du skulle være i tvil: jeg synes det burde være forbudt å gifte bort barn (dvs alle under 18 år). Det samme med all seksuell vold mot barn, kvinner og menn, forbudt og straffes hardt. Abort er helsehjelp. Kvinner skal ha like rettigheter som menn. Det gjelder for alle trosretninger og alle land.

Der er vi enig, men grunnen til at jeg her nevner islam er rett og slett fordi det er muslim som vil fortelle oss at vi ikke kan feire jul. Jeg ser ingen grunn til å ta det alvorlig før de selv retter på det som ikke er bra innen islam. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...