Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #1 Skrevet 22. desember 2025 Kjenner litt på skuffelse og irritasjon. Min søster skal feire jul hos oss i år. Men så vil vil hun også feire jul med en venn som blir alene i jula. Jeg har sagt at vennen hennes også kan komme til oss. Men det vil han ikke, han vil kun være hjemme. Han er frisk altså, ikke noe som feiler han. Min søster har aldri lagd julemiddag i en alder av 40 år. Hun er alltid gjest hos andre og kommer alltid til dekket bord. vennen hennes ville ikke ha julemiddag men lage noe enkelt. Helt greit. Men nå vil ikke hun ha noe enkelt, hun vil ha full julemiddag. Nå lurer hun på om hun og vennen bare kan komme kjapt innom hos oss å spise for så dra til han igjen. Jeg kjenner jeg blir skuffet. Jeg hadde gledet meg til å feire jul med henne, og nå skal hun bare stikke innom å spise for så å stikke igjen. Jeg har lyst å si nei, at enten så får hun feire her med oss, eller så kan de feire hos han. Dette er kun for å få gratis ferdig mat og komme til ferdig bord. Hun orker ikke å lage julemiddag, for da blir hun låst til kjøkkenet i flere timer. Hun er vant til å trene og se tv og være «barn» på julaften og hoppe i dusjen og i finstasen rett før middag. Anonymkode: 0087a...7e7
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #2 Skrevet 22. desember 2025 Just say no. Anonymkode: 48593...840
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2025 #3 Skrevet 23. desember 2025 Det ville jeg sagt nei til. Det er jo ikke bare å dukke opp og spise lissom. Du må planlegge for og lage mat til to ekstra personer som ikke har lyst til å feire med dere. De må bidra litt da, f eks ta med noe, lage noe av maten, e.l. Anonymkode: 54fe0...4a8
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2025 #4 Skrevet 23. desember 2025 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Det ville jeg sagt nei til. Det er jo ikke bare å dukke opp og spise lissom. Du må planlegge for og lage mat til to ekstra personer som ikke har lyst til å feire med dere. De må bidra litt da, f eks ta med noe, lage noe av maten, e.l. Anonymkode: 54fe0...4a8 Det er nettopp det jeg også tenker. Bare komme å få mat og så dra. Da kan de lage sin egen mat. Anonymkode: 0087a...7e7
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2025 #5 Skrevet 23. desember 2025 "Dere er begge velkomne hit for å feire jul, men da hel kvelden. Å handle inn for tusenvis og lage mat hele formiddagen for at dere bare skal stikke innom gidder jeg ikke. En svipptur innom passer fint en hverdag, ikke julaften. Så nei, det er ikke greit." Anonymkode: b4f77...684
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2025 #6 Skrevet 23. desember 2025 Det er bare å si nei. Enten kommer de og feirer jul med dere, eller de stikker innom en annen dag. Du får tipse henne om ferdig julemiddag fra Meny, eller Fjordland https://meny.no/menys-kjokken/ferdig-juletallerken/ Anonymkode: 719b7...abe
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2025 #7 Skrevet 23. desember 2025 Hadde vært interessant å vite hva hun ville ha svart på forslagsvis "Helt i orden! Fint om dere tar med kålrotmosen og surkålen, så står vi for ribbe og poteter. Gleder oss til å se dere!" Anonymkode: 9e3e0...d07
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2025 #8 Skrevet 23. desember 2025 «Vi driver ikke drop in på julaften (så sant det ikke er pga jobb), så enten blir det full feiring eller ingen». Anonymkode: 7a857...fc2
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2025 #9 Skrevet 23. desember 2025 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Just say no. Anonymkode: 48593...840 Yes in deed. It's so easy. No No nooo! Anonymkode: 63bf3...b4c
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2025 #10 Skrevet 23. desember 2025 Hi her. Snakket med henne nå og spurte hva skjer, de ville feire hos oss. Men da skulle det være hemmelig. Ingen skulle vite at de skulle feire hos oss, og alle måtte tie om dette. Dette pga familie greier der våre foreldre har skilt seg osv. Jeg svarte at jeg ønsker ikke ha et hemmelig juleselskap. Jeg vil slappe av i jula og kose meg. Jeg kan ikke love at mine barn ikke sier til noen at de har feiret her. Hun hisset seg opp og sa vi ikke er samarbeidsvillige. Jeg sa de kan feire sin egen jul om det er bedre for de. Jeg inviterer faktisk til jul og står i grytene her Anonymkode: 0087a...7e7
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2025 #11 Skrevet 23. desember 2025 For en umoden dramaqueen du har til søster! Virker som om hun også bare snylter på andre. Jeg hadde sagt at nå har hun laget for mye bråk, uro og krangling helt inn i julen, så nå har du fått nok. Og så sagt tydelig at hun får ordne seg jul sammen med sin venn. Anonymkode: 8ebb8...1b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå