Gå til innhold

Er dere klar for jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nesten klar, og er ferdig med alle pakker. Bare julestrømpene til barna som ikke er helt på plass. 
Ellers det meste i boks. Burde vaske badet i kveld og tatt en skikkelig julevask her. 
Men kjenner jeg er så irritert. Bestilte juleduk til nytt bord, og den var lovet levering i morgen. Nå får jeg beskjed om at den ikke kommer før 29. des. vi kjøpte nytt bord i år som er ganske stort, og jeg betalte en god del for den duken og skal ha mange folk her på julaften. Nå må jeg finne meg en ny duk. 
Er egentlig stresset over hele jula, fordi jeg ikke føler jeg har kontroll. Jeg er sliten etter dette året her, og 2025 er et år jeg virkelig ikke kommer til å savne på noen måte. Vi har opplevd 2 nære dødsfall i år, og det blir første jula uten de to. I tillegg har vi vært gjennom en tøff sak som har endt med ptsd på både meg og mannen. Vi sto løpet ut og vant saken vår. 
Livet er helt annet enn dans på roser. Men vi prøver likevel å lage en fin jul og ha det slik vi alltid har hatt det. Det praktiske er på plass, må bare få koplet på hodet 

Anonymkode: d8fe4...f6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så klar som forventet 22.desember. Har igjen å handle inn noen småting jeg har glemt, skal levere noen pakker i morgen og så er det klart for å ta ned den det lilla fra adventstiden og ta opp juleesken med julepynt, ta opp juletreet, pynte det, legge på juleduker og ha nissegrøt :) Lillejulaften med pynting og grøt er nesten det beste med hele jula. Det er så koselig🌲

Har også hatt et litt tøft år med å bli utsatt for grov fysisk vold på jobb og en PTSD-diagnose. Har heldigvis klart å hele tiden stå i 100% jobb. Det har hjulpet meg masse. Neste år blir nok bedre :)

Anonymkode: 05629...dcd

Skrevet

Skal pynte juletre og legge på duker idag. Grøt blir det også. Og siste pakke blir levert om en times tid😊 skal vaske over badet og kjøkkenet, så er vi klare til feiring og nyte roen 💕

Anonymkode: 48526...8ee

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Skal pynte juletre og legge på duker idag. Grøt blir det også. Og siste pakke blir levert om en times tid😊 skal vaske over badet og kjøkkenet, så er vi klare til feiring og nyte roen 💕

Godt å se at andre også har den tradisjonelle juletrepyntingen lille julaften. Blir grøt her også i dag. 

Skrevet
Elizabeth skrev (37 minutter siden):

Godt å se at andre også har den tradisjonelle juletrepyntingen lille julaften. Blir grøt her også i dag. 

Vi skal og pynte treet i dag. Men først en runde med vaskebøtta 😊

Anonymkode: 7fe4d...d3e

Skrevet
Elizabeth skrev (3 timer siden):

Det siste vi gjør før vi setter oss ned med kvelden før kvelden😊

Skrevet

Vi er så klare som vi pleier å være på dette tidspunktet på lillejulaften. Ribbe nr. 1 er i ovnen, vi holder på å pynte huset og snart skal juletreet inn og på fot. Ellers er baking, handling, pakker og alt annet gjort. Vi har julemusikk på og tasser bare rundt og koser oss. 

Skrevet

Skal vaske badet, støvsuge og kanskje vaske over gulvene ellers. Dampe pinnekjøttet og lage riskrem i kveld. Tror jeg er i rute. 🙂

Anonymkode: 2bd45...75a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...