Gå til innhold

Enda en milliard til Palestina

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sløsing... 

Anonymkode: 201e5...094

Skrevet

Det er det velgerne vil ha.. De som stemmer på Ap får det som de vil. 

Anonymkode: 2e2f9...a19

Skrevet

Hvor finner man plutselig en miliard som man kan sedne ut av landet? Jeg hadde koset meg lenge med en million jeg. 

Anonymkode: 338ce...c36

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Ja, de er fornøyd med det... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hvor finner man plutselig en miliard som man kan sedne ut av landet? Jeg hadde koset meg lenge med en million jeg. 

Ja, men du er ikke fra Palestina🤣🤣

Beklager, måtte bare😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Det er det velgerne vil ha.. 

Det der er så utrolig teit utsagn, akkurat som om alle andre enn deg ønsker det.

Anonymkode: f93b9...999

Skrevet

Så bra vi skal finansiere enda mer terrorisme da

Anonymkode: a0b74...343

Skrevet
54 minutes ago, Anonym bruker said:

Just now, Anonym bruker said:

Det der er så utrolig teit utsagn, akkurat som om alle andre enn deg ønsker det.

Hun har jo ikke feil, eller er det slik at folk ikke vet hva de stemmer på?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hun har jo ikke feil, eller er det slik at folk ikke vet hva de stemmer på?

Men nå er det jo sånn at majoriteten av velgerene ikke stemte på AP, så utsagnet er tåpelig. Det er alltid svaret fra enkelte.

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Men nå er det jo sånn at majoriteten av velgerene ikke stemte på AP, så utsagnet er tåpelig. Det er alltid svaret fra enkelte.

Majoriteten stemte rød/grønt

Skrevet

Nå skjønner jeg hvor pengene kom fra: pensjon til de som jobber i private barnehager. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hallo? AP vant valget, dvs de fikk flest stemmer. Følger du ikke med? Ap vil redde verden og sende ut penger 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hallo? AP vant valget, dvs de fikk flest stemmer. Følger du ikke med? Ap vil redde verden og sende ut penger 

Flest stemmer ja, men ikke majoriteten av stemmene.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

KVA var teit med det? Det som var teit var at du ikkje tok med resten av det ho sa: De som stemmer på ap får det som de vil. De som stemmer ap vil heller redde verden enn å ta seg av de som bor i landet.

Skrevet
pele skrev (15 timer siden):

KVA var teit med det? Det som var teit var at du ikkje tok med resten av det ho sa: De som stemmer på ap får det som de vil. De som stemmer ap vil heller redde verden enn å ta seg av de som bor i landet.

Norge skal alltid være best i klassen i utlandet 👏👏 redde alle andre før oss selv må vite.

Anonymkode: c05f9...862

Skrevet

Og eneste høyresiden tenker på er meg, meg, meg. Jeg har alt men vil grafse til meg mer. Sulter folk i hjel? Ikke mitt problem! Blir barn og mødre drept i krig? Driter jeg i. Største egoister som finnes i to sko.

Anonymkode: 8ff4e...676

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Og eneste høyresiden tenker på er meg, meg, meg. Jeg har alt men vil grafse til meg mer. Sulter folk i hjel? Ikke mitt problem! Blir barn og mødre drept i krig? Driter jeg i. Største egoister som finnes i to sko.

Her må du nok komme med noen kilder. Jeg er ikke mot at vi skal hjelpe andre, men vi trenger ikke å være det landet som gir mesr pr innbygger samtidig som kommunene i Norge sliter. 

Jeg er også for at vi skal hjelpe i nærområdene, men vi kan ikke spy ut penger uten å ha kontroll på hvor og hva de pengene går til. Det er svært få land som har tillit-samfunn slik som vi har i Norge så der er det dessverre snakk om å grabbe til seg uansett om du ser naboen sulter. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Her må du nok komme med noen kilder. Jeg er ikke mot at vi skal hjelpe andre, men vi trenger ikke å være det landet som gir mesr pr innbygger samtidig som kommunene i Norge sliter. 

Jeg er også for at vi skal hjelpe i nærområdene, men vi kan ikke spy ut penger uten å ha kontroll på hvor og hva de pengene går til. Det er svært få land som har tillit-samfunn slik som vi har i Norge så der er det dessverre snakk om å grabbe til seg uansett om du ser naboen sulter. 

Det er bare å se her i tråden, eventuelt tråder om støtte til Ukraina. Høyresiden er så selvfokusert og egoistisk at det er på grensen til å være kvalmt. Først meg, så meg, og er det noen rester skal jeg ha det også. Ingen goder skal deles for jeg skal velte meg i oljebilliarder og alt jeg har tjent på krigen i Ukraina. 

Skamfullt at voksne folk kan være så lite sympatiske.

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Det er bare å se her i tråden, eventuelt tråder om støtte til Ukraina. Høyresiden er så selvfokusert og egoistisk at det er på grensen til å være kvalmt. Først meg, så meg, og er det noen rester skal jeg ha det også. Ingen goder skal deles for jeg skal velte meg i oljebilliarder og alt jeg har tjent på krigen i Ukraina. 

I denne tråden er det da ikke snakk om Ukraina

Skrevet

Vi kan gi en milliard til palestinia, men vi kan faktisk ikke spytte milliarder av kroner inn i statsbudsjettet her i Norge, for det ville økt inflasjonen, og gjort alt dyrere for deg og meg. Det er ikke slik at Norge ikke har penger, men vi må bruke dem forsiktig, slik at renten ikke går opp. Jeg er glad om det hjelper folk i et krigsrammet området som så absolutt trenger det. Regner med at man, klok av skade, ikke bare pøser pengene avgårde, men setter krav.

Anonymkode: 30138...d75

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Si det til de gamle som ikke får den hjelpen de trenger, som sitter i sin egen drit fordi ingen har tid, sitter sulten fordi ingen har tid, som griner fordi de ikke klarer seg selv hjemme men ikke får sykehjemsplass, . Skam deg for å lire av den dritten du gjør.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Om du tenker på ulike skattesystemer i Norge, så kan det være greit å vite at det stort sett er en fra høyresiden som betaler lønnen din enten direkte eller indirekte. 

Når vi ikke klarer å ha kontroll på hvor og hvem som får pengene så er det på tide å skru på bremsen. Hamas har tatt sitt fra nødhjelp. I Sudan rapporteres det om enorm korrupsjon alle veier når det gjelder nødhjelp. 

Se på denne saken her, han ene som driver denne 'veldedigheten' er gift med ei i Ap og de lever ekstremt godt på norsk bistand til Somalia. Det som de gjør er også fult lovlig og neppe unikt dessverre. https://www.panoramanyheter.no/abyrint-utviklingsbransjen-utviklingspolitikk/ud-vil-ta-opp-abyrint-saken-med-verdensbanken/411130

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Si det til de gamle som ikke får den hjelpen de trenger, som sitter i sin egen drit fordi ingen har tid, sitter sulten fordi ingen har tid, som griner fordi de ikke klarer seg selv hjemme men ikke får sykehjemsplass, . Skam deg for å lire av den dritten du gjør.

Det er fordi pengene brukes feil i selve systemet, ikke fordi pengene blir sendt ut av landet. Hadde penger gått nedover til kommunene, til sykehjem og til lønninger av ansatte, hadde helsevesenet vært mye bedre. I stedet brukes de på millionlønninger, på innleie av konsulenter, på pendlerboliger osv. Videre har dette med status på helseyrkene å gjøre, og hvor hardt yrke det er er, slik at mange velger andre yrker, eventuelt gir seg etter noen år fordi de er utslitt.

Klarer du ikke å se det større bildet, før du uttaler deg, er det kanskje like greit å holde munn. For dette var rett og slett flaut å lese. Så er det noen som virkelig burde skamme seg over egen uvitenhet, så er det deg, 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Vi kan gi en milliard til palestinia, men vi kan faktisk ikke spytte milliarder av kroner inn i statsbudsjettet her i Norge, for det ville økt inflasjonen, og gjort alt dyrere for deg og meg. Det er ikke slik at Norge ikke har penger, men vi må bruke dem forsiktig, slik at renten ikke går opp. Jeg er glad om det hjelper folk i et krigsrammet området som så absolutt trenger det. Regner med at man, klok av skade, ikke bare pøser pengene avgårde, men setter krav.

Anonymkode: 30138...d75

Vi kan uten frykt for høyere inflasjon styrke kommuneøkonomien slik at barna våre får en skole som gir de det de trenger, og de eldre en trygg alderdom.

Anonymkode: 0d4bb...322

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...