Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #26 Skrevet 22. desember 2025 Sweetmum skrev (1 time siden): Sterilt og null sjel og personlighet? Hva er det å si om andres hjem? Hva som er sterilt for deg kan være rotete for meg.. hva som er massivt for meg kan være normal for deg. Det er bra vi er ulike og har ulik stil. Stil og interiør har også med økonomi å gjøre. De med lav inntekt har ikke råd til dyre design møbler og oppussing slik at det ser fint ut heller. Jeg tjener 3 millioner i året og kunne kjøpt alle de design møblene og design interiør jeg ønsker, men i mitt hjem finnes det ingenting. Jeg synes typiske katalog hjem er sterile og ukoselig, og ett slikt hjem ville jeg ikke fått ro oghvile hjemme. Anonymkode: 29507...161
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #27 Skrevet 22. desember 2025 Godt du ikke kommer på besøk til meg... ville jo vært trist om du ble syk av det. Her er det til og med rotete av og til, om du kommer på rett (eller egentlig galt) tidspunkt. Eller som det stod på en en gammel tallerken hos noen venner av meg - en arvet en med masse sjel til og med: "Her er det rent nok til å beholde helsen og rot nok til å beholde lykken. Dvs et hjem man lever i. Anonymkode: d323f...23c
Wicked_Witch_of_the_West Skrevet 22. desember 2025 #28 Skrevet 22. desember 2025 10 hours ago, Anonym bruker said: Er medlem av flere interiørgrupper på facebook og insta, syns det er gøy å se flotte innredninger og dekorasjon. Spesielt nå til jul. Men så er det mange som legger ut bilder fra "vanlige" hjem, dvs ikke "influencerhjem". Men fytti så stygt mange har det hjemme!!! Gardiner i stua som er trukket helt eller delvis for (får narkoassosiasjoner), overmøblert, sinnsykt masse og stygg julepynt, helt uten stil, bare plassert rundt omkring OVERALT! Selv har jeg absolutt ikke et trendy hjem, men jeg rydder, og passer på at ting har litt samme stil. Gardiner skal henge perfekt, duker og puter i samme stil og fargepalett. Ikke pyntegjenstander i haugevis. Ser ikke disse med stygge hjem at det er stygt? Eller syns de faktisk at det er pent? Siden de publiserer det på SOME?? Anonymkode: 41ff9...09d Du vet at smaken er forskjellig?
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #29 Skrevet 22. desember 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Av møbler kan man mikse gammelt og nytt. Med gammelt mener jeg ikke en IKEA kommode fra 90 tallet, men et gammelt skatoll fra en oldemor som er pusset ned og som passer inn med øvrig møblering og farger/ stil. Anonymkode: e203b...8f5 Flaks at ikke oldemor tenkte på samme måten og byttet ut skatollet sitt da det var tyve år, da 😊 Anonymkode: 5a8db...de2
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #30 Skrevet 22. desember 2025 Sweetmum skrev (3 timer siden): Sterilt og null sjel og personlighet? Hva er det å si om andres hjem? Hva som er sterilt for deg kan være rotete for meg.. hva som er massivt for meg kan være normal for deg. Det er bra vi er ulike og har ulik stil. Stil og interiør har også med økonomi å gjøre. De med lav inntekt har ikke råd til dyre design møbler og oppussing slik at det ser fint ut heller. Stil har ikke noe med økonomi å gjøre, så sant man ikke er direkte fattig. Nå er det in med syttitallstil og det kan man finne mye stilig til en billig penge. Jeg har for øvrig aldri i mitt liv tenkt at noen jeg har besøkt har det stygt inne. Mange har en helt annen stil enn meg, men jeg har jo ikke fasiten for alle og finner en sjarm i alle stiler. Jeg selv hadde ikke trivdes i verken mini- eller maksimalisme, mitt hus er innredet gjennom mange år og inneholder både ikeakommoder og olderfars amerikakiste. Vi syns vi har det fint og koselig, og da betyr det ikke så mye hva andre tenker. Så lenge de trives når de er her, tenker jeg ikke over andres mening. Anonymkode: 3f616...d4d
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2025 #32 Skrevet 23. desember 2025 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Buhu, var ikke folk enig med deg i tråden din om hvordan folk har det hjemme, At det er to av dere er helt utrolig 😂 Anonymkode: 49279...1fa Anonym bruker skrev (15 timer siden): Ikke meg du sikter til. Det er nok mange her inne som er opptatt av hjemmene sine. Er ikke du? Anonymkode: e203b...8f5 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Kunstens regler? Et flott hjem handler ikke om strerilt hjem med stramme linjer tatt ut av et magasin. Det handler om å finne balansen av en ryddig base. Gulv, vegger og tak, dører og vindu samt listverk. Dette er elementene som må være i orden. Gulv av samme stil fra rom til rom. Farger som passer sammen. Valg av gardiner eller ikke gardiner samt belysning. Så kommer det til møbler. Valg av møbler som passer str på rommet, også i et fargevalg som holder den røde tråden. Man trenger ikke fylle hver en ledig plass med et bilde eller møbel, det ser rotete og kaotisk ut. Av møbler kan man mikse gammelt og nytt. Med gammelt mener jeg ikke en IKEA kommode fra 90 tallet, men et gammelt skatoll fra en oldemor som er pusset ned og som passer inn med øvrig møblering og farger/ stil. Vinduskarm bør ha et par planter i samme sort krukker. Eller en liten pyntegjenstand. De som er 50 pluss ser ofte verdier og penger i alt de har og føler seg rik av å sette frem alt de eier og har. Det ser grusomt ut. Fremfor å kjøpe billig ræl og impulskjøp spar heller til du har råd til å kjøpe en fin lampe. Man angrer aldri på gode kjøp. Anonymkode: e203b...8f5 Selvfølgelig er det deg! 😄 Siste innlegget her fjerner enhver tvil. Anonymkode: c2cb9...a70
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2025 #33 Skrevet 23. desember 2025 Anonym bruker skrev (12 timer siden): «De her inne er av typen folk- hjemmeværende, dårlig råd, sitter på nett hele dagen og har mange katter. De er utenfor i samfunnet på mange måter og bryr seg ikke om hjemmet sitt. Mye temu, Nille og first prise.» Men DETTE reagerte du ikke på…? Anonymkode: d043f...7ea Det er nok fordi hun selv skrev det og så glemte anonymknappen. At man må ha god økonomi for å kunne kjøpe dyre ting og bare slik kunne ha det fint hjemme går igjen. Anonymkode: c2cb9...a70
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2025 #34 Skrevet 23. desember 2025 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Kunstens regler? Et flott hjem handler ikke om strerilt hjem med stramme linjer tatt ut av et magasin. Det handler om å finne balansen av en ryddig base. Gulv, vegger og tak, dører og vindu samt listverk. Dette er elementene som må være i orden. Gulv av samme stil fra rom til rom. Farger som passer sammen. Valg av gardiner eller ikke gardiner samt belysning. Så kommer det til møbler. Valg av møbler som passer str på rommet, også i et fargevalg som holder den røde tråden. Man trenger ikke fylle hver en ledig plass med et bilde eller møbel, det ser rotete og kaotisk ut. Av møbler kan man mikse gammelt og nytt. Med gammelt mener jeg ikke en IKEA kommode fra 90 tallet, men et gammelt skatoll fra en oldemor som er pusset ned og som passer inn med øvrig møblering og farger/ stil. Vinduskarm bør ha et par planter i samme sort krukker. Eller en liten pyntegjenstand. De som er 50 pluss ser ofte verdier og penger i alt de har og føler seg rik av å sette frem alt de eier og har. Det ser grusomt ut. Fremfor å kjøpe billig ræl og impulskjøp spar heller til du har råd til å kjøpe en fin lampe. Man angrer aldri på gode kjøp. Anonymkode: e203b...8f5 Gud, du er kjedelig selv i interiøret, tante Olga, er det mulig å putte flere plattheter inn i en kort tekst? Du høres ut som AI på lavbudsjett. Anonymkode: 2ae2f...97c
amandine Skrevet 23. desember 2025 #35 Skrevet 23. desember 2025 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Gud, du er kjedelig selv i interiøret, tante Olga, er det mulig å putte flere plattheter inn i en kort tekst? Du høres ut som AI på lavbudsjett. Anonymkode: 2ae2f...97c 😂😂takk for ypperlig oppsummering av snurpa!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå