Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #1 Skrevet 22. desember 2025 Er medlem av flere interiørgrupper på facebook og insta, syns det er gøy å se flotte innredninger og dekorasjon. Spesielt nå til jul. Men så er det mange som legger ut bilder fra "vanlige" hjem, dvs ikke "influencerhjem". Men fytti så stygt mange har det hjemme!!! Gardiner i stua som er trukket helt eller delvis for (får narkoassosiasjoner), overmøblert, sinnsykt masse og stygg julepynt, helt uten stil, bare plassert rundt omkring OVERALT! Selv har jeg absolutt ikke et trendy hjem, men jeg rydder, og passer på at ting har litt samme stil. Gardiner skal henge perfekt, duker og puter i samme stil og fargepalett. Ikke pyntegjenstander i haugevis. Ser ikke disse med stygge hjem at det er stygt? Eller syns de faktisk at det er pent? Siden de publiserer det på SOME?? Anonymkode: 41ff9...09d
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #2 Skrevet 22. desember 2025 De liker det nok Jeg har vært i mange ulike hjem, i jobben min, og folk har det utrolig forskjellig. Noen har lite, noen har mye, noen har mansse farger, noen hjem er nærmest sterile, noen har hybelkaniner i hjørnene, enkelte har store støvdinosaurer, noen har så mye pynt at man nesten kveles, andre har så lite at man lurer på om Kripos har vært der og hente ut rubbel og bit Felles for de fleste er at de trives i hjemmene sine, liker dem og har det bra. Det er det viktigste. Jeg skal verken bo eller leve i deres hjem, så for meg spiller det ingen rolle Anonymkode: 03fc1...05c
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #3 Skrevet 22. desember 2025 Jeg tror at du trygt kan gå ut fra at de syns det har det fint/koselig og at de trives i hjemmene sine. Ellers hadde de nok både gjort noe med det og ikke delt det på sosiale medier. Tror du ikke? Anonymkode: 3f616...d4d
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #4 Skrevet 22. desember 2025 Man har jo forskjellig smak. Det du syns er stygt syns kanskje jeg er fint. Anonymkode: 020e8...ca0
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #5 Skrevet 22. desember 2025 Når jeg drar på besøk til andre får jeg ulike følelser. De hjemmene som har en egen personlige stil og der man ser at det lever noen, er de hjemmene jeg koser meg mest på besøk hos. Ofte er det mennesker som slapper mer av i livet og opptatt av de samme verdiene som meg selv. I de hjemmene som er helt strøkne og ser ut som er tatt fra en interiørkatalog blir det ofte upersonlig. Jeg liker ikke følelsen når man føler mat roter fordi sofaputen blir skjev når ma setter seg i sofaen. Heldigvis er «hjemme» det steder man kan slappe av og gjøre som man vil uten at noen andre trenger å mene noe eller definere hva som er stygt eller fint. Anonymkode: 9ab25...727
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #6 Skrevet 22. desember 2025 Godt folk er forskjellige da, selv kjøper jeg ikke nytt hver jul og liker litt blanding av farger. Noe i hvitt og noe i nostalgisk rødt og litt « gammelt». Har til og med julepynt i lego 😉 Noen ting er tradisjon for barna og oss, og jeg driter en lang marsj i hva andre vil mene . Det mener jeg at alle bør gjøre og ikke følge slavisk hva andre gjør mtp instagram, tiktok osv Anonymkode: 1a007...a8c
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #7 Skrevet 22. desember 2025 Enda en tråd om hvor stygt andre har det hjemme. Anonymkode: 49279...1fa
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #8 Skrevet 22. desember 2025 Det noen ser på som rot synes andre er koselig og sjarmerende. Det noen synes er rent og ryddig, synes andre ser sterilt og ukoselig ut. Sånn er det bare. Kan tenke meg at ts hadde fått angst og breknings fornemmelser på besøk hos meg. Har fått høre at stuen min er som et museum, antikviteter og nytt, ulike ervervelser fra mine mange og lange utenlandsreiser, gaver jeg har fått osv. Elsker alt, og har det fordi det betyr noe for meg, minner meg på mennesker jeg bryr meg om. Hvordan andre har det hjemme bryr jeg meg ikke om, men er glad jeg ikke bor i ett av disse sterile og stilige hjemmene. Jeg jobber som operasjonssykepleier, så behovet for sterilt, kaldt og ribbet for pynt , får jeg dekket på jobb. Bra vi er forskjellige. Anonymkode: fd01c...7ce
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #9 Skrevet 22. desember 2025 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det noen ser på som rot synes andre er koselig og sjarmerende. Det noen synes er rent og ryddig, synes andre ser sterilt og ukoselig ut. Sånn er det bare. Kan tenke meg at ts hadde fått angst og breknings fornemmelser på besøk hos meg. Har fått høre at stuen min er som et museum, antikviteter og nytt, ulike ervervelser fra mine mange og lange utenlandsreiser, gaver jeg har fått osv. Elsker alt, og har det fordi det betyr noe for meg, minner meg på mennesker jeg bryr meg om. Hvordan andre har det hjemme bryr jeg meg ikke om, men er glad jeg ikke bor i ett av disse sterile og stilige hjemmene. Jeg jobber som operasjonssykepleier, så behovet for sterilt, kaldt og ribbet for pynt , får jeg dekket på jobb. Bra vi er forskjellige. Anonymkode: fd01c...7ce Og jeg tilføyer at julepynten er som stua mi; gammelt og nytt, fått, laget, kjøpt. I alle regnbuens farger. Og slik vil jeg ha det Anonymkode: fd01c...7ce
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #10 Skrevet 22. desember 2025 Narkoassosiasjoner av gardiner trukket for 🤨 Innlegg som dette er jo perfekt motivasjon til å ville ha gardinene trukket for og skjerme seg og hjemmet sitt mot innsyn og dømming. I tillegg kan det jo være alt i fra at man vil gå naken eller i undertøyet når man er alene hjemme, til at man får hodepine av sterkt sollys. Anonymkode: 4d5ed...636
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #11 Skrevet 22. desember 2025 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Er medlem av flere interiørgrupper på facebook og insta, syns det er gøy å se flotte innredninger og dekorasjon. Spesielt nå til jul. Men så er det mange som legger ut bilder fra "vanlige" hjem, dvs ikke "influencerhjem". Men fytti så stygt mange har det hjemme!!! Gardiner i stua som er trukket helt eller delvis for (får narkoassosiasjoner), overmøblert, sinnsykt masse og stygg julepynt, helt uten stil, bare plassert rundt omkring OVERALT! Selv har jeg absolutt ikke et trendy hjem, men jeg rydder, og passer på at ting har litt samme stil. Gardiner skal henge perfekt, duker og puter i samme stil og fargepalett. Ikke pyntegjenstander i haugevis. Ser ikke disse med stygge hjem at det er stygt? Eller syns de faktisk at det er pent? Siden de publiserer det på SOME?? Anonymkode: 41ff9...09d De fleste brukerne her inne har denne stilen. De her inne er av typen folk- hjemmeværende, dårlig råd, sitter på nett hele dagen og har mange katter. De er utenfor i samfunnet på mange måter og bryr seg ikke om hjemmet sitt. Mye temu, Nille og first prise. De skammer seg over hjemmet sitt, men overlever med å unnskylde seg med at de tenker på miljøet. De er ofte verdensmestere og bedrevitere, og de hater folk som har flotte hus, penger osv Anonymkode: e203b...8f5
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #12 Skrevet 22. desember 2025 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): De fleste brukerne her inne har denne stilen. De her inne er av typen folk- hjemmeværende, dårlig råd, sitter på nett hele dagen og har mange katter. De er utenfor i samfunnet på mange måter og bryr seg ikke om hjemmet sitt. Mye temu, Nille og first prise. De skammer seg over hjemmet sitt, men overlever med å unnskylde seg med at de tenker på miljøet. De er ofte verdensmestere og bedrevitere, og de hater folk som har flotte hus, penger osv Anonymkode: e203b...8f5 Buhu, var ikke folk enig med deg i tråden din om hvordan folk har det hjemme, At det er to av dere er helt utrolig 😂 Anonymkode: 49279...1fa
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #13 Skrevet 22. desember 2025 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): De fleste brukerne her inne har denne stilen. De her inne er av typen folk- hjemmeværende, dårlig råd, sitter på nett hele dagen og har mange katter. De er utenfor i samfunnet på mange måter og bryr seg ikke om hjemmet sitt. Mye temu, Nille og first prise. De skammer seg over hjemmet sitt, men overlever med å unnskylde seg med at de tenker på miljøet. De er ofte verdensmestere og bedrevitere, og de hater folk som har flotte hus, penger osv Anonymkode: e203b...8f5 Så det er her du finner dine likesinnede? Anonymkode: 3f616...d4d
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #14 Skrevet 22. desember 2025 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): De fleste brukerne her inne har denne stilen. De her inne er av typen folk- hjemmeværende, dårlig råd, sitter på nett hele dagen og har mange katter. De er utenfor i samfunnet på mange måter og bryr seg ikke om hjemmet sitt. Mye temu, Nille og first prise. De skammer seg over hjemmet sitt, men overlever med å unnskylde seg med at de tenker på miljøet. De er ofte verdensmestere og bedrevitere, og de hater folk som har flotte hus, penger osv Anonymkode: e203b...8f5 Men i alle dager… Hva ER det med deg for tiden?? 😂 Anonymkode: 21e56...af3
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #15 Skrevet 22. desember 2025 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Buhu, var ikke folk enig med deg i tråden din om hvordan folk har det hjemme, At det er to av dere er helt utrolig 😂 Anonymkode: 49279...1fa Ikke meg du sikter til. Det er nok mange her inne som er opptatt av hjemmene sine. Er ikke du? Anonymkode: e203b...8f5
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #16 Skrevet 22. desember 2025 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Ikke meg du sikter til. Det er nok mange her inne som er opptatt av hjemmene sine. Er ikke du? Anonymkode: e203b...8f5 Selvfølgelig er det ikke deg...neida ikke i det hele tatt 😆 Anonymkode: 49279...1fa
gale damen Skrevet 22. desember 2025 #17 Skrevet 22. desember 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): De fleste brukerne her inne har denne stilen. De her inne er av typen folk- hjemmeværende, dårlig råd, sitter på nett hele dagen og har mange katter. De er utenfor i samfunnet på mange måter og bryr seg ikke om hjemmet sitt. Mye temu, Nille og first prise. De skammer seg over hjemmet sitt, men overlever med å unnskylde seg med at de tenker på miljøet. De er ofte verdensmestere og bedrevitere, og de hater folk som har flotte hus, penger osv Anonymkode: e203b...8f5 Nå lo jeg høyt, og det trengte jeg. Takk😊
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #18 Skrevet 22. desember 2025 Sikker på at det ikke er du som har det stygt da? Sterilt og intetsigende, null sjel og personlighet i innredningen? Du er en voksen dame, du må da vite at "smaken er som baken", om alle hadde likt alle de samme tingene viller verden blitt usigelig kjedelig altså. Jeg liker ikke alle stiler jeg ser jeg heller, men er sjeleglad for at ikke alle har samme stil som meg, da ville det vært kjedelig å gå på besøk til folk... Anonymkode: f391f...ce7
Sweetmum Skrevet 22. desember 2025 #19 Skrevet 22. desember 2025 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Sikker på at det ikke er du som har det stygt da? Sterilt og intetsigende, null sjel og personlighet i innredningen? Du er en voksen dame, du må da vite at "smaken er som baken", om alle hadde likt alle de samme tingene viller verden blitt usigelig kjedelig altså. Jeg liker ikke alle stiler jeg ser jeg heller, men er sjeleglad for at ikke alle har samme stil som meg, da ville det vært kjedelig å gå på besøk til folk... Anonymkode: f391f...ce7 Sterilt og null sjel og personlighet? Hva er det å si om andres hjem? Hva som er sterilt for deg kan være rotete for meg.. hva som er massivt for meg kan være normal for deg. Det er bra vi er ulike og har ulik stil. Stil og interiør har også med økonomi å gjøre. De med lav inntekt har ikke råd til dyre design møbler og oppussing slik at det ser fint ut heller.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #20 Skrevet 22. desember 2025 Sweetmum skrev (5 minutter siden): Sterilt og null sjel og personlighet? Hva er det å si om andres hjem? Hva som er sterilt for deg kan være rotete for meg.. hva som er massivt for meg kan være normal for deg. Det er bra vi er ulike og har ulik stil. Stil og interiør har også med økonomi å gjøre. De med lav inntekt har ikke råd til dyre design møbler og oppussing slik at det ser fint ut heller. Hva i all verden er galt med enkelte av dere som tror at det må koste så mye å få det fint. Anonymkode: 49279...1fa
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #21 Skrevet 22. desember 2025 Sweetmum skrev (6 minutter siden): Sterilt og null sjel og personlighet? Hva er det å si om andres hjem? Hva som er sterilt for deg kan være rotete for meg.. hva som er massivt for meg kan være normal for deg. Det er bra vi er ulike og har ulik stil. Stil og interiør har også med økonomi å gjøre. De med lav inntekt har ikke råd til dyre design møbler og oppussing slik at det ser fint ut heller. … og veldig mange klarer å få et finere interiør og en hyggeligere hjem enn de som kjøper dyre designmøbler og pusser opp etter kunstens regler. God stil og estetisk sans kan ikke kjøpes for penger. Anonymkode: d043f...7ea
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #22 Skrevet 22. desember 2025 Sweetmum skrev (9 minutter siden): Sterilt og null sjel og personlighet? Hva er det å si om andres hjem? Hva som er sterilt for deg kan være rotete for meg.. hva som er massivt for meg kan være normal for deg. Det er bra vi er ulike og har ulik stil. Stil og interiør har også med økonomi å gjøre. De med lav inntekt har ikke råd til dyre design møbler og oppussing slik at det ser fint ut heller. «De her inne er av typen folk- hjemmeværende, dårlig råd, sitter på nett hele dagen og har mange katter. De er utenfor i samfunnet på mange måter og bryr seg ikke om hjemmet sitt. Mye temu, Nille og first prise.» Men DETTE reagerte du ikke på…? Anonymkode: d043f...7ea
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #23 Skrevet 22. desember 2025 Sweetmum skrev (10 minutter siden): Sterilt og null sjel og personlighet? Hva er det å si om andres hjem? Hva som er sterilt for deg kan være rotete for meg.. hva som er massivt for meg kan være normal for deg. Det er bra vi er ulike og har ulik stil. Stil og interiør har også med økonomi å gjøre. De med lav inntekt har ikke råd til dyre design møbler og oppussing slik at det ser fint ut heller. Haha, du skjønte ikke at det var et litt ironisk svar til hi sin påstand om at andre har det så stygt.... Anonymkode: f391f...ce7
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #24 Skrevet 22. desember 2025 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): … og veldig mange klarer å få et finere interiør og en hyggeligere hjem enn de som kjøper dyre designmøbler og pusser opp etter kunstens regler. God stil og estetisk sans kan ikke kjøpes for penger. Anonymkode: d043f...7ea Kunstens regler? Et flott hjem handler ikke om strerilt hjem med stramme linjer tatt ut av et magasin. Det handler om å finne balansen av en ryddig base. Gulv, vegger og tak, dører og vindu samt listverk. Dette er elementene som må være i orden. Gulv av samme stil fra rom til rom. Farger som passer sammen. Valg av gardiner eller ikke gardiner samt belysning. Så kommer det til møbler. Valg av møbler som passer str på rommet, også i et fargevalg som holder den røde tråden. Man trenger ikke fylle hver en ledig plass med et bilde eller møbel, det ser rotete og kaotisk ut. Av møbler kan man mikse gammelt og nytt. Med gammelt mener jeg ikke en IKEA kommode fra 90 tallet, men et gammelt skatoll fra en oldemor som er pusset ned og som passer inn med øvrig møblering og farger/ stil. Vinduskarm bør ha et par planter i samme sort krukker. Eller en liten pyntegjenstand. De som er 50 pluss ser ofte verdier og penger i alt de har og føler seg rik av å sette frem alt de eier og har. Det ser grusomt ut. Fremfor å kjøpe billig ræl og impulskjøp spar heller til du har råd til å kjøpe en fin lampe. Man angrer aldri på gode kjøp. Anonymkode: e203b...8f5
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #25 Skrevet 22. desember 2025 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Kunstens regler? Et flott hjem handler ikke om strerilt hjem med stramme linjer tatt ut av et magasin. Det handler om å finne balansen av en ryddig base. Gulv, vegger og tak, dører og vindu samt listverk. Dette er elementene som må være i orden. Gulv av samme stil fra rom til rom. Farger som passer sammen. Valg av gardiner eller ikke gardiner samt belysning. Så kommer det til møbler. Valg av møbler som passer str på rommet, også i et fargevalg som holder den røde tråden. Man trenger ikke fylle hver en ledig plass med et bilde eller møbel, det ser rotete og kaotisk ut. Av møbler kan man mikse gammelt og nytt. Med gammelt mener jeg ikke en IKEA kommode fra 90 tallet, men et gammelt skatoll fra en oldemor som er pusset ned og som passer inn med øvrig møblering og farger/ stil. Vinduskarm bør ha et par planter i samme sort krukker. Eller en liten pyntegjenstand. De som er 50 pluss ser ofte verdier og penger i alt de har og føler seg rik av å sette frem alt de eier og har. Det ser grusomt ut. Fremfor å kjøpe billig ræl og impulskjøp spar heller til du har råd til å kjøpe en fin lampe. Man angrer aldri på gode kjøp. Anonymkode: e203b...8f5 Hvorfor skriver du alt dette til meg…? Jeg har da ikke bedt om din avhandling om interiør, jeg klarer meg helt fint selv og vet godt hva jeg liker. Hvis du er så opptatt av å lire ut av deg dine meninger om interiør så anbefaler jeg deg å starte en blogg. Anonymkode: d043f...7ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå