Anonym bruker Skrevet 21. desember 2025 #26 Skrevet 21. desember 2025 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nei, du er bitter fordi du ikke behersker noe så elementært som norsk skriftspråk («kjempebitter» i ett ord, stor forbokstav i starten av en setning, punktum osv), men mest av alt er du bitter fordi ikke alle er enige med deg i hva som er en fin stil i hjemmet. Det må da være utrolig slitsomt å ikke tåle at folk har andre meninger enn deg i ting som handler om estetikk? Tror du helt oppriktig at det finnes en fasit for hva som er fint? Kanskje du skal finne noe annet å bruke energien din på og legge egenverdien din i? Anonymkode: 02f5f...836 Jeg er bitter fordi jeg skriver kjempe bitter i 2 ord 😅 Folk må få like den stilen de selv har. Kjøpe så masse nips de bare vil. Alle må få pynte hjemmene sine slik de vil. Men ingen trenger å være sjalu og bitter når de kommer inn i vårt hjem og sitte med store øyne og spør hva lampa koster og hva sofaen koster og kritisere mitt hjem. hvor mye penger vi legger i vår bolig har ingenting med andre å gjøre. Vi har god økonomi fordi vi har tatt en bra utdannelse og har gode jobber. Ingen skal komme inn i mitt hjem å fortelle å kommentere nedlatende fordi de selv er misunnelig Anonymkode: 3a44d...db8
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2025 #27 Skrevet 21. desember 2025 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg er bitter fordi jeg skriver kjempe bitter i 2 ord 😅 Folk må få like den stilen de selv har. Kjøpe så masse nips de bare vil. Alle må få pynte hjemmene sine slik de vil. Men ingen trenger å være sjalu og bitter når de kommer inn i vårt hjem og sitte med store øyne og spør hva lampa koster og hva sofaen koster og kritisere mitt hjem. hvor mye penger vi legger i vår bolig har ingenting med andre å gjøre. Vi har god økonomi fordi vi har tatt en bra utdannelse og har gode jobber. Ingen skal komme inn i mitt hjem å fortelle å kommentere nedlatende fordi de selv er misunnelig Anonymkode: 3a44d...db8 Ingen skal kritisere andres hjem. Det gjelder for så vidt deg også, har den tanken slått deg? At du velger å bruke mye penger på interiør betyr ikke at du tilegnes en rettighet til at alle skal synes det er fint hos deg. Folk synes ikke nødvendigvis at dyre ting gir et fint hjem. At de ikke liker stilen din betyr heller ikke at de er bitre og misunnelige, det betyr bare at de liker en annen stil enn deg. Det er ikke farlig, det er helt normalt å like ulike ting, også når det gjelder estetikk. Anonymkode: 02f5f...836
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2025 #28 Skrevet 21. desember 2025 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Jeg er bitter fordi jeg bor i nytt flott hus med nytt interiør og gjennomført stil i hjemmet.. kjempe bitter 😅 hun jeg svarte bryr seg ikke om hjemmet sitt, hun får alt arvet og kjøper brukt Anonymkode: 3a44d...db8 Det betyr jo ikke at hun ikke bryr seg om hjemmet sitt, hun har bare en annen stil enn deg. Men jeg gir opp her, du er bare en selvgod skrythals som er opptatt av status, penger og nytt nytt nytt nytt og enda litt mer nytt. Og ja, bitterheten lyser helt fra første innlegg fra deg. Anonymkode: 3a6fa...f4c
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #29 Skrevet 22. desember 2025 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det betyr jo ikke at hun ikke bryr seg om hjemmet sitt, hun har bare en annen stil enn deg. Men jeg gir opp her, du er bare en selvgod skrythals som er opptatt av status, penger og nytt nytt nytt nytt og enda litt mer nytt. Og ja, bitterheten lyser helt fra første innlegg fra deg. Anonymkode: 3a6fa...f4c Hvem er jeg bitter på? 😅 Høres mer ut som du er bitter som har behov for å kalle meg skythals og skrive nytt nytt nytt og at jeg er opptatt av status og penger 😅 alle er opptatt av å lykkes i livet. Er ikke du? annen stil? Anonymkode: 3a44d...db8
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #30 Skrevet 22. desember 2025 Du trenger jo ikke skryt og anerkjennelse fra andre, når du er så fantastisk begeistret for deg selv! Kos deg med den duse skandinaviske stilen din. Personlig elsker jeg farger og maksimalisme. Det gjør meg glad. Jeg kjenner jeg bryr meg fint lite om du ønsker å definere det som harry. Anonymkode: 3db5b...5b0
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #31 Skrevet 22. desember 2025 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Det er ofte hvordan folk har det i huset som gjenspeiler folket som bor der. Når jeg går inn i et hus og vinduskarmen er at fra bilder, lamper, blomsterpotter og nips - ingenting passer sammen, så er det lite gjennomført og folk kjøper bare inn det de liker uten å tenke på hva som passer sammen. I andre hjem er det gjennomført og «rent» Når jeg handler tenker jeg på hva jeg har fra før og hva som passer med både farge og stil. hjemme hos min mor er det hummer og kanari. Rotete pynt og for mye pynt. ting passer ikke sammen. Det er rett og slett slitsomt. Hun var alltid vært slik. Når hun er hjemme hos meg er det stilrent, lunt og varmt og gjennomtenkt. hun ergrer seg når jeg inviterer til selskap og alle tallerken og glass er like. Bordpynt og tøyservietter som er dekorativt. Hun fnyser og det er «snobbete» nei det er ikke dyrt, det er bare gjennomtenkt. Jeg er så lei av å måtte forsvare meg. Hadde jeg plumpet ut rundt hennes festbord; 3 ulike glass, ikke samme bestikk, servietter som ikke passer til duken osv hadde hun blitt grådig fornærmet. Kan ikke folk bare slutte å være misunnelig på andre? Hun var oppdratt meg til å være en bedre versjon enn ho selv på en del ting. Hun liker jo å være best Anonymkode: 3a44d...db8 Jeg synes ofte stilrent kan være kjedelig. Liker sjarm og egenart. Anonymkode: e2381...32e
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #32 Skrevet 22. desember 2025 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Hva vitsen er? Fordi man bor og lever i et hjem man ønsker å trives i, slappe av i og et hjem en er stolt av. Hvor det er fint å invitere gjester hjem. At du ikke kjøper ting til hjemmet ditt handler ikke om miljø, men manglende interesse eller økonomi til å skape deg et fint hjem. Anonymkode: 3a44d...db8 Nå antar du veldig mye, basert på din egen ignoranse. Jeg har god økonomi, fordi jeg ikke bruker store summer på ting som jeg tror øker statusen min i samfunnet. Jeg innreder ikke med ting jeg synes er stygge, og donerer det jeg ikke vil ha selv. 1. Jeg ønsker å ta ansvar og ikke bruke mer av ressursene på jordkloden enn jeg trenger. 2. Jeg ønsker å oppdra ungene mine til et realistisk bilde av hva man faktisk trenger, og at glansbilder på internett ikke nødvendigvis er det som gjør deg lykkelig. Hvorfor er du så sint for at alle ikke er enige med deg? Har du så lav selvtillit at valgene dine må valideres av andre for å være legitime? Anonymkode: e3fef...1b4
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #33 Skrevet 22. desember 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nå antar du veldig mye, basert på din egen ignoranse. Jeg har god økonomi, fordi jeg ikke bruker store summer på ting som jeg tror øker statusen min i samfunnet. Jeg innreder ikke med ting jeg synes er stygge, og donerer det jeg ikke vil ha selv. 1. Jeg ønsker å ta ansvar og ikke bruke mer av ressursene på jordkloden enn jeg trenger. 2. Jeg ønsker å oppdra ungene mine til et realistisk bilde av hva man faktisk trenger, og at glansbilder på internett ikke nødvendigvis er det som gjør deg lykkelig. Hvorfor er du så sint for at alle ikke er enige med deg? Har du så lav selvtillit at valgene dine må valideres av andre for å være legitime? Anonymkode: e3fef...1b4 Haha, minimalistisk stil er jo mindre ting. Du liker den Harry stilen med masse nips og ting og tang.. viser du da barna dine at du trenger alt dette? Vi viser barna våre at vi ikke trenger alt mulig ræl i huset vårt. Jeg har langt mindre enn deg av krims krams og unødvendige ting i huset vårt. Men vi har et hus som er rolig, god belysning, store vinduer som gir oss godt dagslys og miljøvennlig oppvarmings kilde. Forskjellen er at alt er nytt og vi har mindre ting og mindre kaos. barna våre lærer også at utdanning og karriere lønner seg, da man har frihet til å reise mer og oppleve. Leve bedre. Nå har vi voksne barn som studerer. Det har de lært. Barn av foreldre som går på nav vil ofte havne på nav selv Anonymkode: 3a44d...db8
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #34 Skrevet 22. desember 2025 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Haha, minimalistisk stil er jo mindre ting. Du liker den Harry stilen med masse nips og ting og tang.. viser du da barna dine at du trenger alt dette? Vi viser barna våre at vi ikke trenger alt mulig ræl i huset vårt. Jeg har langt mindre enn deg av krims krams og unødvendige ting i huset vårt. Men vi har et hus som er rolig, god belysning, store vinduer som gir oss godt dagslys og miljøvennlig oppvarmings kilde. Forskjellen er at alt er nytt og vi har mindre ting og mindre kaos. barna våre lærer også at utdanning og karriere lønner seg, da man har frihet til å reise mer og oppleve. Leve bedre. Nå har vi voksne barn som studerer. Det har de lært. Barn av foreldre som går på nav vil ofte havne på nav selv Anonymkode: 3a44d...db8 Hvor i innlegget mitt står det at jeg har et hus overfylt av ting. Igjen antar du på bakgrunn av egen ignoranse. Jeg har ikke et overfylt hus, jeg har heller ikke et minimalistisk hus. Jeg har et hus innredet etter min egen smak, men det er ikke i nøytrale toner, jeg synes det blir for kjedelig, og jeg vil gjerne trives og slappe av i mitt eget hjem. Anonymkode: e3fef...1b4
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #35 Skrevet 22. desember 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvor i innlegget mitt står det at jeg har et hus overfylt av ting. Igjen antar du på bakgrunn av egen ignoranse. Jeg har ikke et overfylt hus, jeg har heller ikke et minimalistisk hus. Jeg har et hus innredet etter min egen smak, men det er ikke i nøytrale toner, jeg synes det blir for kjedelig, og jeg vil gjerne trives og slappe av i mitt eget hjem. Anonymkode: e3fef...1b4 Hahah 😅😅 Anonymkode: 3a44d...db8
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #36 Skrevet 22. desember 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvor i innlegget mitt står det at jeg har et hus overfylt av ting. Igjen antar du på bakgrunn av egen ignoranse. Jeg har ikke et overfylt hus, jeg har heller ikke et minimalistisk hus. Jeg har et hus innredet etter min egen smak, men det er ikke i nøytrale toner, jeg synes det blir for kjedelig, og jeg vil gjerne trives og slappe av i mitt eget hjem. Anonymkode: e3fef...1b4 Du ser vel ikke hvordan det ser ut rundt deg, øynene er vel mest i skjermen Anonymkode: 3a44d...db8
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #37 Skrevet 22. desember 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du ser vel ikke hvordan det ser ut rundt deg, øynene er vel mest i skjermen Anonymkode: 3a44d...db8 Jeg lurer på om du skjønner hvordan du fremstår for oss her inne? Jeg tror at du tror at vi tror at du er høyt utdannet, har god inntekt og et lekkert hjem. For egen del så syns jeg at alle innleggene dine beviser det stikk motsatte. Du fremstår usikker på deg selv, redd for å ikke være god nok og manisk opptatt av å fremstå ‘vellykket’. Jeg tror ikke at du lurer noen. Anonymkode: 2d989...227
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #38 Skrevet 22. desember 2025 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg lurer på om du skjønner hvordan du fremstår for oss her inne? Jeg tror at du tror at vi tror at du er høyt utdannet, har god inntekt og et lekkert hjem. For egen del så syns jeg at alle innleggene dine beviser det stikk motsatte. Du fremstår usikker på deg selv, redd for å ikke være god nok og manisk opptatt av å fremstå ‘vellykket’. Jeg tror ikke at du lurer noen. Anonymkode: 2d989...227 Så det er viktig å ha penger og et flott hjem nå? Trodde det var om å gjør å ha et hjem med sjel i jeg som dere skriver 😅 det er sjel i vårt hjem også selv om det er nytt. Jeg må skuffe deg, jeg er ikke usikker på meg selv. Selv om du ønsker at jeg både er usikker og bitter og alt mulig. Hva er definisjon på vellykket for deg? Jeg har stort nytt hus, mann og snart voksne barn, god jobb, god økonomi og et stort nettverk. Er det å være vellykket? Alle i byggefeltet vårt har nye hjem og jobb, unger osv. det er ikke uvanlig eller unikt her jeg bor. Jeg synes det er en uting å komme inn i andres hjem og bli dårlig av sjalusi fordi det er nytt stort og flott. Jeg vil ikke bli verbalt angrepet i eget hjem grunnet valg av møbler og belysning og det som er. Vi har jobbet hardt for alt vi har bygd opp, og vi har studert i mange år og har ikke fått noe gratis. At noen velger et enklere liv med lav utdannelse og lavtlønnsyrke, og bruker penger på ferier er også greit. Men ikke angrip de som velger å bygge opp kapital for å bygge seg en flott bolig. Misunnelse er en normal følelse, men usjarmerende. Anonymkode: 3a44d...db8
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2025 #39 Skrevet 22. desember 2025 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Så det er viktig å ha penger og et flott hjem nå? Trodde det var om å gjør å ha et hjem med sjel i jeg som dere skriver 😅 det er sjel i vårt hjem også selv om det er nytt. Jeg må skuffe deg, jeg er ikke usikker på meg selv. Selv om du ønsker at jeg både er usikker og bitter og alt mulig. Hva er definisjon på vellykket for deg? Jeg har stort nytt hus, mann og snart voksne barn, god jobb, god økonomi og et stort nettverk. Er det å være vellykket? Alle i byggefeltet vårt har nye hjem og jobb, unger osv. det er ikke uvanlig eller unikt her jeg bor. Jeg synes det er en uting å komme inn i andres hjem og bli dårlig av sjalusi fordi det er nytt stort og flott. Jeg vil ikke bli verbalt angrepet i eget hjem grunnet valg av møbler og belysning og det som er. Vi har jobbet hardt for alt vi har bygd opp, og vi har studert i mange år og har ikke fått noe gratis. At noen velger et enklere liv med lav utdannelse og lavtlønnsyrke, og bruker penger på ferier er også greit. Men ikke angrip de som velger å bygge opp kapital for å bygge seg en flott bolig. Misunnelse er en normal følelse, men usjarmerende. Anonymkode: 3a44d...db8 Kanskje du skal lese gjennom èn gang ekstra før du kommenterer, for svaret ditt henger ikke på greip. Ikke ett sted har jeg skrevet at det er viktig med penger og et pent hjem. Å være vellykket er i mine øyne når man har en jobb man trives i og en lønn man kan leve av. Når man ser verdien i at folk er forskjellige og ikke har et behov for å rakke ned på andre for å føle seg bedre. Når man innser at ens egen måte å leve på ikke nødvendigvis er drømmen til andre. Når man er trygg i seg selv og dermed er et hyggelig menneske. Jeg selv jobber i et lavtlønnsyrke og har kun fagbrev, men mannen min (som også har fagbrev) driver sitt eget firma som går utrolig bra. Vi har råd til de flotteste designermøbler og til å pusse opp kontinuerlig, men hvorfor skal man det? Vi tenker kvalitet når vi handler, men betaler ikke for en Arne Jacobsen stol når man kan få en god nok, og fin nok, stol på Skeidar. Målet mitt er ikke å imponere gjestene, det er å få dem til å trives hos oss. Anonymkode: 2d989...227
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå