Anonym bruker Skrevet lørdag kl 16:35 #1 Skrevet lørdag kl 16:35 Ser av og til her inne at folk skriver om foreldre og besteforeldre som driver med forskjellsbehandling. Som regel er det de som blir urettferdig behandlet som gir beskjed. Gir de som får mer/blir foretrukket beskjed også? Her jeg bor, bor det en eldre dame uten barn. Hun har to damer som har tatt seg litt av henne. Da de var små var deres mor syk og hun hjalp dem. De synes derfor hun fortjener at de tar seg litt av henne. Den eldre klarer seg selv, men har ikke så stort nettverk. Den ene av damene som tar seg av henne kjøper gave til henne på julaften og bursdager, men skriver også på navnene til søsteren med familie. Hun passer på å invitere henne med på ting, stikker innom av og til osv. Den andre gjør ingenting og har heller aldri gjort det. Vil ha navnet med på gavene, men bidrar ikke med penger eller levering av gavene. Hun treffes stort sett kun denne damen om søsteren inviterer til noe der de begge er inviterte. Likevel er det den som aldri stikker innom som forgudes. Som prates om som en som er så snill og grei, som hun har bilder av fremme, som det stikkes penger og ting til når de treffes. Denne damen soler seg i glansen og synes det er artig å få så stor uttelling uten å gjøre noe. Hun har ikke tenkt å si noe for det var jo en stor fordel for henne og om noen skulle protestere så måtte det jo være søsteren synes hun. Jeg synes dette er merkelig. Jeg har aldri vært i en tilsvarende situasjon, men jeg er sikker på at jeg hadde sagt noe om jeg fikk urettmessige fordeler på bekostning av andre, spesielt om jeg så tydelig ikke bidro. Med så store og tydelige forskjeller tipper jeg det er mer virkningsfullt om den som får fordelene sier fra enn den som forbigås. Kjenner dere noen som får fordelene som gir beskjed? Anonymkode: 73ed7...c9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå