Gå til innhold

Personlig trener

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med personlig trener? Jeg har alltid synes det høres helt unødvendig ut og har trent mye selv, gjør enda det. Men har begynt å legge på meg, overgangsalder og joggeturer er ikke nok. Er det noen som har erfaring med personlig trener? Vurderer å melde meg inn på sats og ta sånn 10- eller 12-ukers pakke. Noen erfaringer?

Anonymkode: 84624...771

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har veldig god erfaring - det var ikke på sats, en lokal treningssenter med sterk fysioterapi profil. Der var de fleste fysioterapeuter med PT utdanning i tillegg. Jeg valgte bort de aller yngste med minst erfaring, og synes jeg fikk mye igjen for pengene. Det er som med alt annet, du må finne en som passer akkurat deg. Jeg ville tatt enkelte timer med 2-3 forskjellige først, og har ikke tatt en «pakke» - du sparer ikke så voldsomt mye på det, og du trenger kanskje 4-5 t maks hvis du har trent mye selv før 

Anonymkode: b35bf...ba7

Skrevet

Vanlige folk med PT er det mest jålete jeg kan tenke meg. Man er ikke kul om man har PT. 

Anonymkode: 02d3c...3e5

Skrevet

En PT kan være bra og nødvendig for mange.
Etter alvorlig sykdom var jeg i lang tid helt utmattet. Jeg ble dårligere av å få høy puls. 
En god PT med kompetanse på dette hjalp meg å skreddersy trening og lære meg om hvordan jeg kunne bli bedre. Jeg gikk fra å kunne gå 100 meter til å kunne gå lange fjellturer. 
PT er for alle. Ikke bare de som vil ha stor rumpe og se bra ut på sosiale medier. 

Anonymkode: ae3ed...fc0

Skrevet

Takk for svar! Flere erfaringer? ❤️

Skrevet

Jeg hadde en time med pt. En. Jeg hadde mest lyst til å lappe til henne godt og grundig. Etter en fullført time der jeg oppdaget at en pt irriterte meg grenseløst, samt at jeg hadde bedre anatomikunnskap enn henne la jeg prosjektet på hylla. Var ikke noe for meg.

Skrevet

Har du trent mye er det ikke sikkert du trenger det. Mulig du må tenke på kostholdet i stedet. Selv brukte jeg en PT time for å lære apparater, da jeg har trent lite på senter.

Skrevet

Jeg hadde en pt time da jeg begynte på senteret for å få et opplegg jeg kunne følge og få innføring i å gjøre øvelsene skikkelig. Hun var skikkelig flink, kunne og hjelpe med kosthold og sette opp plan for det hvis jeg var interessert, og jeg følte meg godt ivaretatt. Men nå har hun desverre sluttet, og jeg kunne aldri tenkt meg å betale noen av de personlige trenerene som er igjen på senteret for noe som helst. Så mitt råd er å ta en prøvetime først hos den du velger, før du binder deg til mange timer og mange tusen kroner.

Jeg har tenkt på det samme selv, og ta en pakke med flere timer, jeg trenger litt push. Men det kommer aldri til å skje her jeg er nå. Men jeg synes det er en god ide.

Anonymkode: 1e269...dc9

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde en pt time da jeg begynte på senteret for å få et opplegg jeg kunne følge og få innføring i å gjøre øvelsene skikkelig. Hun var skikkelig flink, kunne og hjelpe med kosthold og sette opp plan for det hvis jeg var interessert, og jeg følte meg godt ivaretatt. Men nå har hun desverre sluttet, og jeg kunne aldri tenkt meg å betale noen av de personlige trenerene som er igjen på senteret for noe som helst. Så mitt råd er å ta en prøvetime først hos den du velger, før du binder deg til mange timer og mange tusen kroner.

Jeg har tenkt på det samme selv, og ta en pakke med flere timer, jeg trenger litt push. Men det kommer aldri til å skje her jeg er nå. Men jeg synes det er en god ide.

Anonymkode: 1e269...dc9

Takk for tips! Har alltid tenkt at jeg ikke orker å ha noen hengende over meg på tredemølla, og spinndyrt er det jo også. 🙁 men om treningseffekten er veldig god, kan det jo være verdt det ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...