Anonym bruker Skrevet 19. desember 2025 #1 Skrevet 19. desember 2025 Pleide å kjøpe det på danskebåten i min barndom på 80-tallet, ikke norsk godteri. Det var sylinderformede bokser og godteriet lignet på gomp av utseendem hadde fruktssmaker. Innbiller meg at de hette noe med goofy eller noe sånt. Noen som vet hva jeg mener? Anonymkode: ac1bb...d1f
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2025 #2 Skrevet 19. desember 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Pleide å kjøpe det på danskebåten i min barndom på 80-tallet, ikke norsk godteri. Det var sylinderformede bokser og godteriet lignet på gomp av utseendem hadde fruktssmaker. Innbiller meg at de hette noe med goofy eller noe sånt. Noen som vet hva jeg mener? Anonymkode: ac1bb...d1f Jepp, beste godteriet ever. sikker på at det ikke var gomp, var rosa og gule gele. Lurer på om de hette noe som Van Slooten … har komt godteri i dette på taxfree og rusta nå. Og synes å huske at den på båten var både gele og lakris . Anonymkode: c2291...e68
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2025 #3 Skrevet 19. desember 2025 Vet hva du mener og det er ikke Gomp. Mener å huske at de minnet litt om "Frukt Tusenfryd" fra Nidar, men det er ikke dem heller du mener. Jeg har det på tunga, men det kommer ikke ut Om jeg kommer på det så skal jeg huske på deg og tråden Anonymkode: 0dda1...396
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2025 #4 Skrevet 19. desember 2025 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jepp, beste godteriet ever. sikker på at det ikke var gomp, var rosa og gule gele. Lurer på om de hette noe som Van Slooten … har komt godteri i dette på taxfree og rusta nå. Og synes å huske at den på båten var både gele og lakris . Anonymkode: c2291...e68 Jaaa, de var kjempegode 🤩 Jeg googlet Van Slooten nå.og de har sylinderformet godteri, både lakris og gele. Men det er det er ikke de jeg mener, ikke som jeg kan finne hvert fall. De jeg mener er ikke typisk gelegodteri, for det har jeg aldri likt, de er mykere, har en annen konsistens. Men at de var rosa og gule, høres riktig ut, tror og at de hadde en annen variant som du sier, kanskje lakris ja. Jeg har sjekket nettsiden til Rusta, men fant ingenting der som lignet desverre. Hi Anonymkode: ac1bb...d1f
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2025 #5 Skrevet 19. desember 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vet hva du mener og det er ikke Gomp. Mener å huske at de minnet litt om "Frukt Tusenfryd" fra Nidar, men det er ikke dem heller du mener. Jeg har det på tunga, men det kommer ikke ut Om jeg kommer på det så skal jeg huske på deg og tråden Anonymkode: 0dda1...396 Takk 😊 har det på tunga ja, blir så frustret når jeg ikke husker 😂 Hi Anonymkode: ac1bb...d1f
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2025 #6 Skrevet 19. desember 2025 Husker vi kjøpte det på danskebåten, veldig like gomp, men de vi kjøpte stod det Goofy på og var bilde av Langbein, men vet ikke hvilken produsent. Rødt plastlokk/propp. Anonymkode: 65250...56f
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2025 #7 Skrevet 19. desember 2025 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Husker vi kjøpte det på danskebåten, veldig like gomp, men de vi kjøpte stod det Goofy på og var bilde av Langbein, men vet ikke hvilken produsent. Rødt plastlokk/propp. Anonymkode: 65250...56f Goofy ja, det var det jeg trodde. Jeg har googlet som bare det for å se om jeg kunne finne et bilde, men har ikke lykkes enda; Den røde proppen husker jeg, det hadde en sånn kant rund hele på innsiden, så man puttet fingrene under og dro det opp, hadde det ikke? Hi Anonymkode: ac1bb...d1f
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2025 #8 Skrevet 19. desember 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Goofy ja, det var det jeg trodde. Jeg har googlet som bare det for å se om jeg kunne finne et bilde, men har ikke lykkes enda; Den røde proppen husker jeg, det hadde en sånn kant rund hele på innsiden, så man puttet fingrene under og dro det opp, hadde det ikke? Hi Anonymkode: ac1bb...d1f Jo, det stemmer, sånn litt myk-hard plast. Alt man husker. Jeg skal google jeg og, kanskje jeg finner bilde 😃 Anonymkode: 65250...56f
klg,2 boys now:) Skrevet 19. desember 2025 #9 Skrevet 19. desember 2025 Å den hadde jeg glemt. Helt perfekt konsistens 😍
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2025 #10 Skrevet 19. desember 2025 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Jo, det stemmer, sånn litt myk-hard plast. Alt man husker. Jeg skal google jeg og, kanskje jeg finner bilde 😃 Anonymkode: 65250...56f Håper du finner 😍 hi Anonymkode: ac1bb...d1f
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2025 #11 Skrevet 19. desember 2025 klg,2 boys now:) skrev (17 minutter siden): Å den hadde jeg glemt. Helt perfekt konsistens 😍 De var så gode 😍Hver sommer når vi reiste på ferie, så måtte jeg kjøpe de med meg hjem. Hi Anonymkode: ac1bb...d1f
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2025 #12 Skrevet 19. desember 2025 https://www.candyfavorites.com/products/goofy-jelly-beans-large-bag-1?srsltid=AfmBOoootWu7AqWBDmrINOxJ2IB70Wo3gxeHJuvOXDpm4Qoq94YewFQk Anonymkode: 0a6d4...154
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2025 #13 Skrevet 19. desember 2025 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): https://www.candyfavorites.com/products/goofy-jelly-beans-large-bag-1?srsltid=AfmBOoootWu7AqWBDmrINOxJ2IB70Wo3gxeHJuvOXDpm4Qoq94YewFQk Anonymkode: 0a6d4...154 Takk for tips, men det er ikke den. Hi Anonymkode: ac1bb...d1f
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2025 #14 Skrevet 19. desember 2025 Sportgoofy 😊 (Langbein) Anonymkode: 037c0...5d6
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2025 #15 Skrevet 19. desember 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Takk for tips, men det er ikke den. Hi Anonymkode: ac1bb...d1f Nei det vet jeg for jeg vet hva du snakker om. Og den er 40 år gammel... så den får du neppe tak på. Anonymkode: 0a6d4...154
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2025 #16 Skrevet 19. desember 2025 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Pleide å kjøpe det på danskebåten i min barndom på 80-tallet, ikke norsk godteri. Det var sylinderformede bokser og godteriet lignet på gomp av utseendem hadde fruktssmaker. Innbiller meg at de hette noe med goofy eller noe sånt. Noen som vet hva jeg mener? Anonymkode: ac1bb...d1f Ja, var langbein på. Samme godteriet oppi som det som nå kalles gomp. I tillegg var det lik boks, bare med mikke mus på. Det var rødt og sort godteri oppi der. Anonymkode: 0a6dd...ccc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå