Anonym bruker Skrevet 17. desember 2025 #1 Skrevet 17. desember 2025 Jeg har verdens snilleste søster. Men hun er likevel smålig på sett og vis. Hun gleder seg sykt til sine egne bursdager og kommer gjerne med ønskelister som et barn. Selv gir hun ikke til andre. Jeg får ofte bursdagsgave et halvt år forsent og gjerne da 2 uker før hennes egen bursdag for å sikre seg gave. Nå har vår tredje søster 40 års dag som da er rundtall. Hun vil gi en flaske vin. Jeg foreslo spleis der vi gir for 1000 kr hver. Hun ble helt stum. Hun føler ikke glede ved å gi, kun å få. Det handler alltid om at hun har dårlig råd og at ting koster. Men ser ikke at vi andre lager middager og inviterer og hun kommer til dekket bord. Det koster med store julemiddager også. Hun selv inviterer aldri. Da er det isåfall spleis. Jeg er motsatt, jeg liker bedre å gi og glede andre enn å få. Jeg har kontakt jeg trenger. hun var god jobb og tjener godt. Men hun sparer mye og skal pusse opp. Vi andre sparer også og har utgifter men det ser hun ikke. Hun er minst i flokken og en smule bortskjemt. Hun gikk med på gave tilslutt altså, så det ordner seg. Mener hun fint kan bidra. Hun skal være hos oss hele jula og spise ei uke. Så en gave til søsters 40 års dag kan hun betale for. Hun kjenner både på sjokk og at det svir av tanken på å gi til andre Anonymkode: b3a51...748
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2025 #2 Skrevet 17. desember 2025 Men hun er jo verdens snilleste!! Anonymkode: 20ca5...ddb
Sommerkroppen 2029 Skrevet 18. desember 2025 #3 Skrevet 18. desember 2025 Gir hun ikke til noen? Ikke til barna engang? Har hun barn? Dersom hun ikke gir til noen, så ville jeg latt være å gi noe tilbake. Hun har jo vist at hun ikke bryr seg så mye om det, og det kan fint forsvares med at dere også bare kutter dette ut. Hun er vel voksen? Hadde bare sagt ifra at dette bare kuttes ut, og at dere heller kan gå ut og spise sammen eller noe ved bursdager framover.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2025 #4 Skrevet 18. desember 2025 Anonym bruker skrev (På 17.12.2025 den 17.55): Men hun er jo verdens snilleste!! Anonymkode: 20ca5...ddb Der var dette du klarte å dra ut av innlegget? Uff så bitter du er Anonymkode: b3a51...748
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2025 #5 Skrevet 18. desember 2025 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Der var dette du klarte å dra ut av innlegget? Uff så bitter du er Anonymkode: b3a51...748 Vel, det jo du som kaller din egen søster grådig, smålig , bortskjemt og som en om ikke liker å gi, mens du er helt motsatt..... Anonymkode: af5c6...fdd
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2025 #6 Skrevet 18. desember 2025 On 12/17/2025 at 5:21 PM, Anonym bruker said: Jeg har verdens snilleste søster. Men hun er likevel smålig på sett og vis. Hun gleder seg sykt til sine egne bursdager og kommer gjerne med ønskelister som et barn. Selv gir hun ikke til andre. Jeg får ofte bursdagsgave et halvt år forsent og gjerne da 2 uker før hennes egen bursdag for å sikre seg gave. Nå har vår tredje søster 40 års dag som da er rundtall. Hun vil gi en flaske vin. Jeg foreslo spleis der vi gir for 1000 kr hver. Hun ble helt stum. Hun føler ikke glede ved å gi, kun å få. Det handler alltid om at hun har dårlig råd og at ting koster. Men ser ikke at vi andre lager middager og inviterer og hun kommer til dekket bord. Det koster med store julemiddager også. Hun selv inviterer aldri. Da er det isåfall spleis. Jeg er motsatt, jeg liker bedre å gi og glede andre enn å få. Jeg har kontakt jeg trenger. hun var god jobb og tjener godt. Men hun sparer mye og skal pusse opp. Vi andre sparer også og har utgifter men det ser hun ikke. Hun er minst i flokken og en smule bortskjemt. Hun gikk med på gave tilslutt altså, så det ordner seg. Mener hun fint kan bidra. Hun skal være hos oss hele jula og spise ei uke. Så en gave til søsters 40 års dag kan hun betale for. Hun kjenner både på sjokk og at det svir av tanken på å gi til andre Anonymkode: b3a51...748 Hvor gammel er hun? Det er ganske vesentlig Anonymkode: f6ebf...7af
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2025 #7 Skrevet 19. desember 2025 Bare la henne kjøre sitt eget løp, og får ikke dere gave gir dere ikke heller... Om hun ikke gir til dere lar dere det gå forbi i stillhet, og når det nærmer seg hennes dag sier dere at dere antar hun ville slutte med voksengaver siden hun ikke gir selv. Anonymkode: a72bc...6b2
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2025 #8 Skrevet 20. desember 2025 Er søsteren din barnløs og singel? For meg høres hun veldig egoistisk ut, slik man lett kan bli når man er en moden kvinne som snart er ferdig blomstret. Anonymkode: 396f6...efd
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2025 #9 Skrevet 21. desember 2025 Anonym bruker skrev (På 18.12.2025 den 21.41): Der var dette du klarte å dra ut av innlegget? Uff så bitter du er Anonymkode: b3a51...748 🤦🏼♀️ Anonymkode: 20ca5...ddb
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2025 #10 Skrevet 21. desember 2025 Gi igjen med samme mynt. Eneste språket slike skjønner. Gi henne bursdagsgave dagen før eller samme dag som en av dere har bursdag. Anonymkode: 445f2...fbb
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2025 #11 Skrevet 21. desember 2025 Fælt med sånne folk som søstera di. samtidig enig med hun over at det er litt rart du skriver hun er verdens snilleste. Jeg synes dere kan vurdere å slutte med gaver til hverandre. Funker ikke når det bare går én vei Anonymkode: 51328...28a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå