Gå til innhold

Hadde dere reist på tur?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Eksen min vil nok ikke dra i dette selskapet. Han er ikke så overbegeistret for meg tror jeg. Men han kan jo likevel levere dem til min mor så de kan få være der litt sammen med kusiner og fettere. Jeg MÅ jo ikke være der selv. 

Anonymkode: c4559...cc7

Jo, det må du faktisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Eksen min vil nok ikke dra i dette selskapet. Han er ikke så overbegeistret for meg tror jeg. Men han kan jo likevel levere dem til min mor så de kan få være der litt sammen med kusiner og fettere. Jeg MÅ jo ikke være der selv. 

Mener du virkelig dette?

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg og min mann er separert, og har barna 50/50 hver. Det er første julen vi skal feire uten å være en familie. Eksen skal ha barna julaften i år, og jeg har dem lillejulaften. Første og andre juledag skal mannen min ha ungene, for det er hans uke. Men så er det stort juleselskap hos min familie andre juledag. Jeg ville egentlig hatt dem med der, og det var greit for min eks. Men nå har jeg fått tilbud om å dra på tur sammen med min nye kjæreste noen dager. Er det dumt av meg å ikke prioritere juleselskapet med min familie? Jeg vet at barna mine ville likt å være med på det. Det beste var jo om mannen tok dem med, men han ønsker jo ikke det. Noe jeg forsåvidt kan forstå, selv om han har en god tone med alle der. 

Du tuller? Dere er separert bare, første jul dere er separert og du prioriterer en ny kjæreste??

Anonymkode: 4a988...c0d

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

I alle dager? Jeg kan skjønne at du er nyforelsket og helt i din egen verden men nå er det på tide å våkne. Julen er viktig for barna dine, du er viktig for barna dine, og du må selvfølgelig være der!

Skrevet
amandine skrev (6 minutter siden):

I alle dager? Jeg kan skjønne at du er nyforelsket og helt i din egen verden men nå er det på tide å våkne. Julen er viktig for barna dine, du er viktig for barna dine, og du må selvfølgelig være der!

Men altså! Barna har det ikke vondt hvis det er det du tror. De har mange som bryr seg om dem. At jeg må være der og holde dem i hånda er faktisk ikke helt nødvendig. De skal være hos meg på nyttårsaften, og da kan vi kose oss masse. 

Skrevet

Jeg har litt problemer med å tro at dette er ikke er trolling.

Etter at man har gått fra hverandre er jo barna førsteprioritet til støvet har lagt seg. Første julen hver for seg er sårt for mange barn. Det er da viktig å holde på de tradisjonene det er mulig å holde på. Hadde aldri prioritert ny kjæreste foran barn en slik stund. Gjør man det risikerer man å lage en rift i sitt forhold til barna som kan være vanskelig å reparere. Det kan også gjøre det vanskeligere å etter hvert integrerer den nye kjæresten i familien. 
Den første jule er å holde fast i gamle tradisjoner og å skape nye med de to hjemmene. Og forhåpentligvis sitter ikke barna igjen med en følelse av å at det kun er pappa som er der for dem, mens mamma er mer opptatt av kjæresten og velger dem bort. 

Anonymkode: b15b1...c25

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

At jeg må være der og holde dem i hånda er faktisk ikke helt nødvendig.  

Wow.....

Hvor gamle er ungene?

Anonymkode: 84a7b...74f

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har litt problemer med å tro at dette er ikke er trolling.

Jeg tenkte det samme når jeg så hi skrev at hun ikke måtte holde de i håmda. Så det er nok et lite troll ute å går ja.

Skrevet

Første jul for barna etter brudd og du lurer på om du skal prioritere kjærestetur? Nei, det synes jeg ikke du skal gjøre. Første jul der tilværelsen deres er snudd opp ned burde inneholde så mye av tradisjoner som mulig. Som andre før meg har sagt, barna først. Særlig denne julen.

Anonymkode: 71f2c...222

Skrevet

Dårlig stil å stikke på tur med ny kjæreste allerede første julen til ungene som skilt familie. Hadde jeg aldri prioritert 

Anonymkode: 22f72...0d3

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Håper for barna dine sin skyld at dette bare er trolling?

Skrevet
7 hours ago, Sommerkroppen 2029 said:

Ja bare reis, så kan eksen din dra på tur neste år når det forventes at du stiller i juleselskap hos hans familie.......

For det går jo begge veier sant? 

Juleselskapet er hos HI sin familie, ikke hos eksen sin

Skrevet
Wicked_Witch_of_the_West skrev (4 minutter siden):

Hun sier ikke noe annet heller da.

Skrevet
28 minutes ago, Anonym bruker said:

Hun sier ikke noe annet heller da.

Brukeren skrev:

Ja bare reis, så kan eksen din dra på tur neste år når det forventes at du stiller i juleselskap hos hans familie.......

Skrevet
Wicked_Witch_of_the_West skrev (3 minutter siden):

Brukeren skrev:

Ja...og?

Skrevet
Wicked_Witch_of_the_West skrev (42 minutter siden):

Ja det var derfor jeg skrev det som ironi. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men altså! Barna har det ikke vondt hvis det er det du tror. De har mange som bryr seg om dem. At jeg må være der og holde dem i hånda er faktisk ikke helt nødvendig. De skal være hos meg på nyttårsaften, og da kan vi kose oss masse. 

Du er ikke sann. Ser du i det hele tatt verden utenfor din egen navle?

Skrevet

Jeg hadde aldri prioritert kjærsten. Hvis barna har blitt forespeilet dette selskapet så drar du med dem i det. Er de ikke involvert i den planleggingen så drar du med kjæresten. Men ikke forvent at eksen din drar i selskapet med dem, eller kjører de dit. Ikke la de dra i selskap med din familie uten deg. Det blir for dumt 

Anonymkode: 9105f...72c

Skrevet

Hadde selvsagt prioritert barna og familieselskapet. En ny kjæreste hadde jeg ikke prioritert.

Hva hadde du tenkt om far hadde prioritert ny kjæreste og tenkt at du skulle tatt barna med i familieselskap med hans familie?

Anonymkode: 3fb47...70c

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

At jeg må være der og holde dem i hånda er faktisk ikke helt nødvendig

Åhh ok. Dette er bare trolling 🤡

Anonymkode: 3fb47...70c

Skrevet

Eh.... Du tar med barna dine på festen til familien din. Gjett om barna dine merker dine prioriteringer. Dere kan dra på tur en annen dag. Jula er spesiell. 

Anonymkode: 652a0...80e

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Hi her. Jeg er sånn sett ikke alene, jeg har jo kjæresten og min familie. Men når eksen egentlig skal ha barna disse dagene, så tenkte jeg at de kunne være hos han. Tilværelsen er jo ny for alle, og jeg er sikker på at barna får det fint hos pappaen sin selv om de ikke kommer på julefest hos mormor og morfar og co. 

Fortsett å fortelle deg selv det... Det eneste riktige er å ta med barna til festen til besteforeldrene. Ny kjæreste er ikke første pri.

Anonymkode: 652a0...80e

Skrevet

Du må jo trolle. De fleste skilte jeg kjenner ville gitt høyrearmen sin for å få være med barna sine i jula. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Og her trakk du den for langt. Godt trolleinnlegg, kunsten er å vite når man skal gi seg. 

Skrevet

Jeg skjønner ingenting av dette. Hvis du ikke hadde bedt pappaen om å få dem til familieselskapet, hadde du jo åpenbart kunnet dra. Men du gjorde noe fint for dem ved å si at dere skal i selskapet, og det kan du ikke ta tilbake pga mer fristende opplegg med ny type. Du må være litt mer bevisst på dine handlingers betydning i denne skjøre fasen av barnas liv. 

Anonymkode: 26d14...6a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...