Anonym bruker Skrevet 16. desember 2025 #1 Skrevet 16. desember 2025 Jeg og min mann er separert, og har barna 50/50 hver. Det er første julen vi skal feire uten å være en familie. Eksen skal ha barna julaften i år, og jeg har dem lillejulaften. Første og andre juledag skal mannen min ha ungene, for det er hans uke. Men så er det stort juleselskap hos min familie andre juledag. Jeg ville egentlig hatt dem med der, og det var greit for min eks. Men nå har jeg fått tilbud om å dra på tur sammen med min nye kjæreste noen dager. Er det dumt av meg å ikke prioritere juleselskapet med min familie? Jeg vet at barna mine ville likt å være med på det. Det beste var jo om mannen tok dem med, men han ønsker jo ikke det. Noe jeg forsåvidt kan forstå, selv om han har en god tone med alle der. Anonymkode: c4559...cc7
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2025 #2 Skrevet 16. desember 2025 Jeg hadde reist! Anonymkode: 8e87d...8d4
MissSaigon Skrevet 16. desember 2025 #3 Skrevet 16. desember 2025 Selvsagt hadde jeg ikke prioritert ny kjæreste første julen man ikke feirer sammen som familie. Har du da mistet helt gangsynet??
Sommerkroppen 2029 Skrevet 16. desember 2025 #4 Skrevet 16. desember 2025 Ja bare reis, så kan eksen din dra på tur neste år når det forventes at du stiller i juleselskap hos hans familie....... For det går jo begge veier sant?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2025 #5 Skrevet 16. desember 2025 MissSaigon skrev (6 minutter siden): Selvsagt hadde jeg ikke prioritert ny kjæreste første julen man ikke feirer sammen som familie. Har du da mistet helt gangsynet?? Du hadde heller sittet alene og ventet på å få låne barna for ett juleselskap 2. juledag? Anonymkode: 8e87d...8d4
MissSaigon Skrevet 16. desember 2025 #6 Skrevet 16. desember 2025 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du hadde heller sittet alene og ventet på å få låne barna for ett juleselskap 2. juledag? Anonymkode: 8e87d...8d4 Selvsagt hadde jeg prioritert julens samlinger sammen med barna mine. Jeg skjønner egentlig ikke spørsmålet.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2025 #7 Skrevet 16. desember 2025 MissSaigon skrev (1 minutt siden): Selvsagt hadde jeg prioritert julens samlinger sammen med barna mine. Jeg skjønner egentlig ikke spørsmålet. Barna har det vel helt fint sammen med faren nem uken når det er «hans jul» Jeg hadde ikke hatt dårlig samvittighet om jeg hadde prioritert å reise bort heller enn å feire jul alene. Hadde hatt barna lillejulaften som planlagt og deretter reist bort. Anonymkode: 8e87d...8d4
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2025 #8 Skrevet 16. desember 2025 Jeg ville selvsagt prioritert juleselskap med barna. Siden dette er første jul der dere ikke er familie må du jo sørge for å gi barna mest mulig normalitet. Kjæresten din er ny og han er voksen. Blir han med videre kan dere reise bort mange ganger. Anonymkode: b1cee...3a5
MissSaigon Skrevet 16. desember 2025 #9 Skrevet 16. desember 2025 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Barna har det vel helt fint sammen med faren nem uken når det er «hans jul» Jeg hadde ikke hatt dårlig samvittighet om jeg hadde prioritert å reise bort heller enn å feire jul alene. Hadde hatt barna lillejulaften som planlagt og deretter reist bort. Anonymkode: 8e87d...8d4 Mennesker er forskjellige, og jeg svarer på hi sitt spørsmål. Vi vet ingenting om hi må sitte alene de TO dagene mellom lille julaften og andre dag, men uansett så hadde jeg valgt barna mine. Hver eneste gang.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2025 #10 Skrevet 16. desember 2025 Hi her. Jeg er sånn sett ikke alene, jeg har jo kjæresten og min familie. Men når eksen egentlig skal ha barna disse dagene, så tenkte jeg at de kunne være hos han. Tilværelsen er jo ny for alle, og jeg er sikker på at barna får det fint hos pappaen sin selv om de ikke kommer på julefest hos mormor og morfar og co. Anonymkode: c4559...cc7
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. desember 2025 #11 Skrevet 16. desember 2025 Jeg hadde prioritert barna. Alltid.
MissSaigon Skrevet 16. desember 2025 #12 Skrevet 16. desember 2025 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Hi her. Jeg er sånn sett ikke alene, jeg har jo kjæresten og min familie. Men når eksen egentlig skal ha barna disse dagene, så tenkte jeg at de kunne være hos han. Tilværelsen er jo ny for alle, og jeg er sikker på at barna får det fint hos pappaen sin selv om de ikke kommer på julefest hos mormor og morfar og co. Anonymkode: c4559...cc7 Så da har du jo bestemt deg. Klart at barna får det fint, men de kommer også til å huske dine prioriteringer.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2025 #13 Skrevet 16. desember 2025 Hadde ikke reist med kjæresten, men prioritert ungene og familien akkurat i jula. Anonymkode: a2764...694
sug lut Skrevet 16. desember 2025 #14 Skrevet 16. desember 2025 Må du spørre? SELVSAGT går ungene foran. ALLTID.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2025 #15 Skrevet 16. desember 2025 Hadde aldri reist første jula dere ikke er sammen! Ja, barna har det sikkert fint hos far, men det er jul (!), og barna vil kjenne på en sorg over at familien er splittet. Å dele opp fars dager litt og også få en dag med mamma og hennes familie er noe jeg ville prioritert foran alt annet. Anonymkode: e21d9...c5f
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2025 #16 Skrevet 16. desember 2025 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hadde aldri reist første jula dere ikke er sammen! Ja, barna har det sikkert fint hos far, men det er jul (!), og barna vil kjenne på en sorg over at familien er splittet. Å dele opp fars dager litt og også få en dag med mamma og hennes familie er noe jeg ville prioritert foran alt annet. Anonymkode: e21d9...c5f Det er sant. Så jeg endrer mitt svar til at jeg ikke hadde reist. Når det er første jul kan det oppstå behov underveis for å se mamma selv om man har det bra hos pappa. Så da ville jeg vært i nærheten. Og om juleselskap hos mormor og morfar er en tradisjon er det fint å vise at ting kan bevares selv om det også blir endringer. Men jeg forville med på at HI er urimelig for å stille spørsmålet, slik mange svar indikerer. Anonymkode: 8e87d...8d4
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2025 #17 Skrevet 16. desember 2025 Å i det hele tatt vurdere å droppe en av de få tingene som er som vanlig for barna den første julen dere er separert/skilt det fatter jeg ikke at en mor (eller far) i det hele tatt vurdere. En ting hadde vært hvis du ikke fratar barna dine ett juleselskap med din del av familien som de har lyst til å delta i, men realiteten er at hvis du velger å dra på tur med din nye kjæreste så viser du dine barn at du prioriterer din nye kjæreste og dine egne behov før barna sine behov og det er ikke veldig smart. Jeg forstår at det frister med tur, men det er nå du virkelig tar valg som kan påvirke din relasjon til dine barn på en negativ måte. Anonymkode: 62094...234
amandine Skrevet 16. desember 2025 #18 Skrevet 16. desember 2025 Barna og familiens juletradisjoner før ny kjæreste er en selvfølge, synes jeg. Spesielt det første året etter skilsmissen.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2025 #19 Skrevet 16. desember 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du hadde heller sittet alene og ventet på å få låne barna for ett juleselskap 2. juledag? Anonymkode: 8e87d...8d4 Å prioritere barna, spesielt den første julen burde være en seøvfølge. Anonymkode: 84a7b...74f
amandine Skrevet 16. desember 2025 #20 Skrevet 16. desember 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg og min mann er separert, og har barna 50/50 hver. Det er første julen vi skal feire uten å være en familie. Eksen skal ha barna julaften i år, og jeg har dem lillejulaften. Første og andre juledag skal mannen min ha ungene, for det er hans uke. Men så er det stort juleselskap hos min familie andre juledag. Jeg ville egentlig hatt dem med der, og det var greit for min eks. Men nå har jeg fått tilbud om å dra på tur sammen med min nye kjæreste noen dager. Er det dumt av meg å ikke prioritere juleselskapet med min familie? Jeg vet at barna mine ville likt å være med på det. Det beste var jo om mannen tok dem med, men han ønsker jo ikke det. Noe jeg forsåvidt kan forstå, selv om han har en god tone med alle der. Anonymkode: c4559...cc7 Hvis dere har så god tone fremdeles at du tenker det beste ville vært om han tok dem med til din familie burde dere gå dit sammen? Dere er foreldre sammen resten av livet og må ta avgjørelser til det beste for barna. Å prioritere ny kjæreste i julen er jo håpløst. Du skriver jo til og med at dere er separert, at det er første julen etter bruddet? Og du vil på kjærestetur??
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2025 #22 Skrevet 16. desember 2025 amandine skrev (29 minutter siden): Hvis dere har så god tone fremdeles at du tenker det beste ville vært om han tok dem med til din familie burde dere gå dit sammen? Dere er foreldre sammen resten av livet og må ta avgjørelser til det beste for barna. Å prioritere ny kjæreste i julen er jo håpløst. Du skriver jo til og med at dere er separert, at det er første julen etter bruddet? Og du vil på kjærestetur?? Eksen min vil nok ikke dra i dette selskapet. Han er ikke så overbegeistret for meg tror jeg. Men han kan jo likevel levere dem til min mor så de kan få være der litt sammen med kusiner og fettere. Jeg MÅ jo ikke være der selv. Anonymkode: c4559...cc7
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2025 #23 Skrevet 16. desember 2025 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Eksen min vil nok ikke dra i dette selskapet. Han er ikke så overbegeistret for meg tror jeg. Men han kan jo likevel levere dem til min mor så de kan få være der litt sammen med kusiner og fettere. Jeg MÅ jo ikke være der selv. Anonymkode: c4559...cc7 Jo, det må du faktisk. Barna trenger å se mamma, at mamma har det bra selvfølgelig, men også at mamma er der for dem i en periode som plutselig har blitt snudd på hodet. Barn elsker gjerne jul, og første julen etter skilsmissen til foreldrene kan være vanskelig. Så da er dere der for barna, hele tiden, også når de er hos den andre forelderen. At mamma drar på kjærestetur med sin nye kjæreste i jula er ikke lett å svelge for et barn altså. Den kjæresteturen kan du ta når som helst når ungene er hos far, du gjør det ikke i jula. Anonymkode: e21d9...c5f
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2025 #24 Skrevet 16. desember 2025 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Å i det hele tatt vurdere å droppe en av de få tingene som er som vanlig for barna den første julen dere er separert/skilt det fatter jeg ikke at en mor (eller far) i det hele tatt vurdere. En ting hadde vært hvis du ikke fratar barna dine ett juleselskap med din del av familien som de har lyst til å delta i, men realiteten er at hvis du velger å dra på tur med din nye kjæreste så viser du dine barn at du prioriterer din nye kjæreste og dine egne behov før barna sine behov og det er ikke veldig smart. Jeg forstår at det frister med tur, men det er nå du virkelig tar valg som kan påvirke din relasjon til dine barn på en negativ måte. Anonymkode: 62094...234 Hvis barna vet om dette selskapet er det lurt å gå, hvis ikke hadde jeg prioritert kjæresten. Anonymkode: 5b05a...ede
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2025 #25 Skrevet 16. desember 2025 Her hadde jeg reist om det IKKE var avtale med barna om selskap 2. dag. Men når det er en avtale som brytes fordi det «dukket opp noe bedre» så vil det være å sette ny kjæreste foran barna, og det gjør man ikke. Men hadde det ikke vært en avtale… Anonymkode: 6fb42...5ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå