Anonym bruker Skrevet 16. desember 2025 #26 Skrevet 16. desember 2025 Så du mener vi skal slutte å få barn i tilfelle de blir mobbet på ungdomsskolen og barnet tilfeldigvis går på en skole hvor de ansatte er dårlige til å håndtere dette og i tilfelle det blir en håpløs foreldregruppe i akkurat den klassen? Heldigvis er det unntaket at man opplever sånt, ikke reglen. Det jobbes på landsbasis masse med mobbing, og i følge siste undersøkelse nå går mobbetallene ned. Anonymkode: b8029...aab
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2025 #27 Skrevet 16. desember 2025 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Så rart at andre generasjoner klarte å stå i dette,da? Men vi klarer tydeligvis ikke det. Kanskje det er foreldregenerasjonen selv som er problemet? Som forventer at Staten, skolen og samfunnet skal gjøre jobben for oss? Ja, det er drittøft med unger med ekstra behov og oppfølging, I KNOW! Men det er dine barn og ditt ansvar. Dra deg opp i nakken, slutt å synes synd på deg selv, du valgte å få barn, ikke samfunnet. Anonymkode: 2d567...983 Mitt ansvar? Skal jeg være på skolen sammen med barnet mitt mener du? Hvem har ansvar når barnet er på skolen? Jeg? Hva med jobben min? Bare si opp da eller? Å henge på skolen og passe på og løse mobbe floken? Hadde blitt politianmeldt om jeg hang på skolen og måtte gripe inn når en gjeng på 9 elever gikk løs på barnet mitt. Hadde jeg vært tilstede og sagt noe / gjort noe hadde jeg blitt tatt for å ha krenket elever. Selvfølgelig skal ansatte gjøre den jobben de er pliktig til å gjøre. Du mener skolen ikke har ansvar for å gjøre lovpålagte oppgaver for elever i skoletiden?? Anonymkode: b4b53...347
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2025 #28 Skrevet 16. desember 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Mitt ansvar? Skal jeg være på skolen sammen med barnet mitt mener du? Hvem har ansvar når barnet er på skolen? Jeg? Hva med jobben min? Bare si opp da eller? Å henge på skolen og passe på og løse mobbe floken? Hadde blitt politianmeldt om jeg hang på skolen og måtte gripe inn når en gjeng på 9 elever gikk løs på barnet mitt. Hadde jeg vært tilstede og sagt noe / gjort noe hadde jeg blitt tatt for å ha krenket elever. Selvfølgelig skal ansatte gjøre den jobben de er pliktig til å gjøre. Du mener skolen ikke har ansvar for å gjøre lovpålagte oppgaver for elever i skoletiden?? Anonymkode: b4b53...347 Det er jo helt utopisk å tro at skolen til enhver tid kan forhindre mobbing. Det ville kreve én-til én lærer/elev absolutt hele tiden. Hvis Geir går bort til Lars i friminuttet og kaller ham en feit dust, så handler ikke det om at skolen ikke gjør jobben sin, men nettopp at foreldrene til Geir ikke har gjort jobben sin. Og ja. Dine barn er DITT ansvar. Selvsagt. Og hvis alle tar ansvar for å oppdra barna sine på en skikkelig måte så slipper vi problemet med mobbing. Det er da for pokker ikke skolens eller samfunnets skyld at noen ikke klarer å oppdra barna sine. Anonymkode: f069b...f11
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2025 #29 Skrevet 16. desember 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er jo helt utopisk å tro at skolen til enhver tid kan forhindre mobbing. Det ville kreve én-til én lærer/elev absolutt hele tiden. Hvis Geir går bort til Lars i friminuttet og kaller ham en feit dust, så handler ikke det om at skolen ikke gjør jobben sin, men nettopp at foreldrene til Geir ikke har gjort jobben sin. Og ja. Dine barn er DITT ansvar. Selvsagt. Og hvis alle tar ansvar for å oppdra barna sine på en skikkelig måte så slipper vi problemet med mobbing. Det er da for pokker ikke skolens eller samfunnets skyld at noen ikke klarer å oppdra barna sine. Anonymkode: f069b...f11 Skolen har ansvar for at alle elever har det trygt på skolen, det er lovfestet og er pålagt. Det som skjer på skolen er skolen sitt ansvar. Hvis Geir som du sier ikke har fått god nok oppdragelse bør skolen da melde inn Geir til barnevern og kople på instanser der foreldrene blir veiledet og fulgt opp. Dette skjer ikke. Den som blir mobbet får beskjed om å endre seg. Ikke bry seg eller finne seg en annen venn. Eller vi kan sende mobbere til en egen skole, men det vil ikke Støre og co. De vil kjøre alle gjennom samme trakt, så jo det er samfunnets problem Anonymkode: b4b53...347
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2025 #30 Skrevet 16. desember 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er jo helt utopisk å tro at skolen til enhver tid kan forhindre mobbing. Det ville kreve én-til én lærer/elev absolutt hele tiden. Hvis Geir går bort til Lars i friminuttet og kaller ham en feit dust, så handler ikke det om at skolen ikke gjør jobben sin, men nettopp at foreldrene til Geir ikke har gjort jobben sin. Og ja. Dine barn er DITT ansvar. Selvsagt. Og hvis alle tar ansvar for å oppdra barna sine på en skikkelig måte så slipper vi problemet med mobbing. Det er da for pokker ikke skolens eller samfunnets skyld at noen ikke klarer å oppdra barna sine. Anonymkode: f069b...f11 Du tenker at det er greit at ditt barn blir bitt og slått hver dag i barnehagen? Du kan ikke kreve at de voksne griper inn og beskytter barnet ditt? Det er tross alt ditt barn og ditt ansvar. De barna som slår og biter har dumme foreldre som ikke har oppdratt…. Likevel er det ditt barn det går utover. Ditt barn skriker og nekter å gå i barnehagen og du skal på jobb… hva gjør du da? Anonymkode: b4b53...347
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2025 #31 Skrevet 16. desember 2025 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Du tenker at det er greit at ditt barn blir bitt og slått hver dag i barnehagen? Du kan ikke kreve at de voksne griper inn og beskytter barnet ditt? Det er tross alt ditt barn og ditt ansvar. De barna som slår og biter har dumme foreldre som ikke har oppdratt…. Likevel er det ditt barn det går utover. Ditt barn skriker og nekter å gå i barnehagen og du skal på jobb… hva gjør du da? Anonymkode: b4b53...347 Altså, dette er så dumt at jeg ikke gidder å bruke tid på å svare ordentlig. Les det jeg svarte i første omgang, og gjør i det minste et forsøk på å forstå hva jeg skriver. Anonymkode: f069b...f11
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2025 #32 Skrevet 16. desember 2025 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Fød flere barn sier de, men de legger opp til på alle plan at det er vanskelig å følge opp både jobb og familieliv for familiene. Anonymkode: b4b53...347 Og likevel er vi mange som har mange barn og som klarer oss helt fint? Anonymkode: 37045...de0
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2025 #33 Skrevet 16. desember 2025 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Altså, dette er så dumt at jeg ikke gidder å bruke tid på å svare ordentlig. Les det jeg svarte i første omgang, og gjør i det minste et forsøk på å forstå hva jeg skriver. Anonymkode: f069b...f11 Du er trangsynt og klarer ikke se utenfor brillene dine. Du mener det er foreldrenes oppgave å oppdra barna sine. Hva mener du barn som blir utsatt for vold på skolen gjøre da? Hva gjør de? Hvis de ikke skal kreve at skolen beskytter de? Anonymkode: b4b53...347
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2025 #34 Skrevet 16. desember 2025 1 hour ago, Anonym bruker said: Du er trangsynt og klarer ikke se utenfor brillene dine. Du mener det er foreldrenes oppgave å oppdra barna sine. Hva mener du barn som blir utsatt for vold på skolen gjøre da? Hva gjør de? Hvis de ikke skal kreve at skolen beskytter de? Anonymkode: b4b53...347 Det har da ikke noen sammenheng med antall barn man vellger å få Anonymkode: 48e78...021
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2025 #35 Skrevet 17. desember 2025 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Du er trangsynt og klarer ikke se utenfor brillene dine. Du mener det er foreldrenes oppgave å oppdra barna sine. Hva mener du barn som blir utsatt for vold på skolen gjøre da? Hva gjør de? Hvis de ikke skal kreve at skolen beskytter de? Anonymkode: b4b53...347 Nei da, det er du som er enspora. Selvsagt er det foreldrenes oppgave å oppdra barna sine. Skolen skal sørge for at barna får undervisning. Om noen utøver vold på skolen så er jo det nettopp fordi noen har svikta i oppdragelsen. Godt oppdratte unger utøver ikke vold. Jeg har heller aldri sagt at ikke skolen skal beskytte barn som blir utsatt for vold. Det jeg har sagt er at det ikke er skolen sin SKYLD at barn utøver og blir utsatt for vold og mobbing. I en ideell verden oppdrar foreldre barna sine så skolen kan bruke tid og ressurser på det de egentlig skal gjøre, nemlig undervisning. Anonymkode: f069b...f11
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2025 #36 Skrevet 17. desember 2025 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Du er trangsynt og klarer ikke se utenfor brillene dine. Du mener det er foreldrenes oppgave å oppdra barna sine. Hva mener du barn som blir utsatt for vold på skolen gjøre da? Hva gjør de? Hvis de ikke skal kreve at skolen beskytter de? Anonymkode: b4b53...347 Kanskje greit viss noen ikke får flere barn, da.... Anonymkode: 2d567...983
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå