Anonym bruker Skrevet 14. desember 2025 #1 Skrevet 14. desember 2025 Var på kino i kveld med tantebarna mine på en barnefilm. Foreldre og barn som satt rundt oss oppførte seg som noen pedagoger. Da vi kom ut snakket to barn sammen i 2 sek og moren satte seg ned på huk såg barnet dypt inn i øynene og sa; jeg skjønner du vil snakke med venninnen din, og forstår at du har lyst til det. Men dere kan snakke sammen om filmen på skolen i morgen. Gud bedre meg. Jeg har jobbet i barnehage på 20 året nå og har selv voksne barn. Disse nykkene foreldrene driver med er bare vondt å se på. Typisk slike flink pike foreldre som leser om pedagogikk og hører podcaster og som skal være den perfekte pedagogiske moren, gjerne foran andre mødre for å vise seg frem. Anonymkode: 6c4b7...c81
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2025 #2 Skrevet 15. desember 2025 Hva galt gjorde denne moren? Hva mener DU hadde vært riktig? Overse ungen? Anonymkode: 32eb5...f93
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2025 #3 Skrevet 15. desember 2025 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Var på kino i kveld med tantebarna mine på en barnefilm. Foreldre og barn som satt rundt oss oppførte seg som noen pedagoger. Da vi kom ut snakket to barn sammen i 2 sek og moren satte seg ned på huk såg barnet dypt inn i øynene og sa; jeg skjønner du vil snakke med venninnen din, og forstår at du har lyst til det. Men dere kan snakke sammen om filmen på skolen i morgen. Gud bedre meg. Jeg har jobbet i barnehage på 20 året nå og har selv voksne barn. Disse nykkene foreldrene driver med er bare vondt å se på. Typisk slike flink pike foreldre som leser om pedagogikk og hører podcaster og som skal være den perfekte pedagogiske moren, gjerne foran andre mødre for å vise seg frem. Anonymkode: 6c4b7...c81 Skjønner ikke helt hva du mener. At moren så barnet er vel ikke negativt. Å snakke dritt om andre, det er ikke bra. Denne moren lærer barnet sitt noe bra. Anonymkode: 2d213...7df
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2025 #4 Skrevet 15. desember 2025 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Skjønner ikke helt hva du mener. At moren så barnet er vel ikke negativt. Å snakke dritt om andre, det er ikke bra. Denne moren lærer barnet sitt noe bra. Anonymkode: 2d213...7df Det er jo det overpedagogiske fokuset hun reagerer på. Anonymkode: d5206...306
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2025 #5 Skrevet 15. desember 2025 Det er for mange foreldre som ikke kan si nei, hysj eller vent. De skaper dritunger. Anonymkode: 40c0a...72e
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2025 #6 Skrevet 15. desember 2025 Veldig mye bedre enn alle dem som ser ut til å tro at å anerkjenne barnets opplevelse er det samme som at barnet alltid har rett. Anonymkode: 41b12...fcb
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2025 #7 Skrevet 15. desember 2025 Hvem er det som har lært dem å være sånne foreldre, da? Se deg i speilet, HI. Du er foreldregenerasjonen til dagens foreldre. Anonymkode: 985a5...52b
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2025 #8 Skrevet 15. desember 2025 Joda, det kan gå litt langt med dulling og å leke pedagog noen ganger, men det er da 100 ganger bedre å si det sånn enn å ikke si noe i det hele tatt. (Men jeg ville nok ristet litt usynlig på hode jeg også) Anonymkode: 6df02...b2a
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2025 #9 Skrevet 15. desember 2025 Ettersom du er pedagog så vet du sikkert at du ikke vet noe om dette barnet. Kanskje var det mitt autistiske barn du så, som er så dårlig på overganger og endringer at en sånn handling ville spart oss plenty krangel og misforståelse. Anonymkode: 34cf8...20e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2025 #10 Skrevet 16. desember 2025 Anonym bruker skrev (På 15.12.2025 den 14.22): Det er for mange foreldre som ikke kan si nei, hysj eller vent. De skaper dritunger. Anonymkode: 40c0a...72e I noen aldere og i de tilfellene der barna alltid har hatt mye vilje, vil hysj, nei eller vent være å kaste ved på bålet. Er de i rette humøret og med rette venn, kan det bli veldig gøy å utofre Anonymkode: 63ea1...cbf
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2025 #11 Skrevet 16. desember 2025 Anonym bruker skrev (På 15.12.2025 den 14.22): Det er for mange foreldre som ikke kan si nei, hysj eller vent. De skaper dritunger. Anonymkode: 40c0a...72e Neida. Barna mine er høflige, vet forskjell på rett og galt. Vi sier sjeldent nei, snakker rolig med barna, aldri kjefter. Fine unger for det vettu. Anonymkode: 2d213...7df
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2025 #12 Skrevet 16. desember 2025 Herlighet, en mor som SNAKKET med barnet sitt. Ikke rart du er sjokkert. Anonymkode: 641d6...408
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå