Gå til innhold

Jeg er helt knust.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Nå har også mennesker følelser, hjernekapasitet og intelligens. De kan klare å se helheten av sine handlinger for å endre sin adferd om andre mennesker blir såret. Det er emosjonell intelligens........

Anonymkode: 78b1a...8fa

Likevel er vi der at folk er utro over en lav sko. Du kan si det du sier, det forandrer uansett ingenting. Folk er utro hele tiden. 

Anonymkode: 98b59...e87

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Ja, men hva slags sex? ingen berøring, ingen bånd. Mange avhengigheter, spilling, sjokolade, alkohol osv koster penger. Ja, dette er et problem, men hvorfor er så dødsdramatisk? 

Vis meg mennesker som er stødige i ett og alt de gjør. Mennesker er mennesker. Om han elsker henne og hun elsker ham er det verdt å arbeide for, komme seg igjennom. Selv om det føles som svik

Anonymkode: f0101...85d

Han har betalt for et annet menneske. Det er prostitusjon uansett om det ikke er fysisk. Til sammenligning så ble en mann dømt for overgrep han bestilte av thailandske barn over nett. Man trenger ikke være fysisk til stede for å begå overgrep, eller betale for sex.

Det er en himmelvid forskjell på å ikke være stødig i ALT man gjør og å bryte en så stor barriere det er å kjøpe menneskers verdighet. 

At det er dødsdramatisk er det vel ingen som har hevdet, men at hi opplever det som et stort svik kan jeg godt forstå. Nå ser det ut som de vil prøve å jobbe seg gjennom dette, og jeg håper for hi sin del at hun kan klare å finne tilbake til tilliten og respekten. Og så stiller jeg meg spørsmålet om han virkelig kun har begrenset utroskapen til nettet, at han har hatt denne hemmelige siden i hele deres samliv uten å bli fristet til å prøve en fysisk kropp er heller tvilsomt i mine øyne. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Likevel er vi der at folk er utro over en lav sko. Du kan si det du sier, det forandrer uansett ingenting. Folk er utro hele tiden. 

Og det fratar de skyld og ansvar fordi?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du dro den helt ut dit, ja. Folk er ikke psykopater og narsissister selv om de har instinkter. Det er dette jeg mener, enkelte her tror de har fasiten og at alt er svart hvitt. 
Det finnes nyanser, og alle saker har minst to sider. Bare prøv å tenke tanken. 

Du er en av de uten empati forstår jeg.. det går ikke på noen som helst måte an å unnskylde det gan bevisst har gjort over 20 år mot henne. Greier ikke han tenke mener du? I det hele tatt? Kun dyrisk drift, som han må få lov til å gi utløp? 

Anonymkode: e5b96...99d

Skrevet

Og det fratar de skyld og ansvar fordi?

Jeg sa ikke det. Det var bare en forklaring. 

Skrevet

Du er en av de uten empati forstår jeg.. det går ikke på noen som helst måte an å unnskylde det gan bevisst har gjort over 20 år mot henne. Greier ikke han tenke mener du? I det hele tatt? Kun dyrisk drift, som han må få lov til å gi utløp? 

Jøss. Er jeg empatiløs fordi jeg forklarer hva som skjer?
Don’t shoot the messenger. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Du forklarer jo ikke, du har kokt opp en forklaring basert på din mangel på å se verden som den er, sett fra kun ditt ståsted. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Forklarer hva som skjer? Det er jo ikke en fasit på hvordan menneskers relasjoner er. Du lager et merkelig sammensuria som unnskylder og fratar mennesker ansvar for egne handlinger.

Anonymkode: 42002...42b

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Du forklarer jo ikke, du har kokt opp en forklaring basert på din mangel på å se verden som den er, sett fra kun ditt ståsted. 

I lige måde får jeg vel si da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Forklarer hva som skjer? Det er jo ikke en fasit på hvordan menneskers relasjoner er. Du lager et merkelig sammensuria som unnskylder og fratar mennesker ansvar for egne handlinger.

Anonymkode: 42002...42b

Nettopp! Det er ingen fasit. Noen bare er sånn enten vi liker det eller ikke. Det skjer rett foran øynene våre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Nettopp! Det er ingen fasit. Noen bare er sånn enten vi liker det eller ikke. Det skjer rett foran øynene våre. 

Og det skal vi da bare godta?

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Og det skal vi da bare godta?

Du kan godta det eller ikke.
Hva tenker du å gjøre med det da?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du kan godta det eller ikke.
Hva tenker du å gjøre med det da?

Man holder seg unna slike folk som ikke respekterer andre og som setter egne behov over alt annet. Om man bare ser en annen vei er man jo rett og slett en enabler, man sier værsågod oppfør deg som du vil og ikke bry deg om hva du gjør mot andre. 

Man må ha mot og styrke til å si imot og ikke bare la ting skje, "for sånn er det". Folk er ikke sånn, ikke ekte folk. Noen er det, og noen får fortsette fordi de aldri får konsekvenser for dårlig adferd. 

At du synes det er helt greit at mannen din er utro er nå din sak, men slike holdninger bør man jo ikke fronte så feks barn får det med seg, for det er jo overhodet ikke greit. Hverken utroskap, respektløshet, løgn, uærlighet, svik, sex kjøp og dårlig kvinnesyn. Og alt dette er jo det han har drevet med, ikke tilfeldig i en dårlig periode, men gjennom hele ekteskapet. 

Skrevet

Man holder seg unna slike folk som ikke respekterer andre og som setter egne behov over alt annet. Om man bare ser en annen vei er man jo rett og slett en enabler, man sier værsågod oppfør deg som du vil og ikke bry deg om hva du gjør mot andre. 

Man må ha mot og styrke til å si imot og ikke bare la ting skje, "for sånn er det". Folk er ikke sånn, ikke ekte folk. Noen er det, og noen får fortsette fordi de aldri får konsekvenser for dårlig adferd. 

At du synes det er helt greit at mannen din er utro er nå din sak, men slike holdninger bør man jo ikke fronte så feks barn får det med seg, for det er jo overhodet ikke greit. Hverken utroskap, respektløshet, løgn, uærlighet, svik, sex kjøp og dårlig kvinnesyn. Og alt dette er jo det han har drevet med, ikke tilfeldig i en dårlig periode, men gjennom hele ekteskapet. 

Jeg er ikke uenig. Men hva får man gjort? Man vet ikke hvem som potensielt kan være utro eller kvinnehater eller løgner før det er for sent. 
Selv er jeg i førtiårene og jeg har vært borti alle. Ikke fordi jeg nødvendigvis har oppsøkt dem, men via slektskap, bekjentskap eller kolleger. De er overalt, og man kan ikke sloss mot alle. På ett eller annet tidspunkt må man bare akseptere at dårlige holdninger og drittsekk-oppførsel finnes overalt, selv hos de man kanskje liker aller best. Og så må man da velge om den kamelen kan svelges eller om man må bryte kontakten. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg er ikke uenig. Men hva får man gjort? Man vet ikke hvem som potensielt kan være utro eller kvinnehater eller løgner før det er for sent. 
Selv er jeg i førtiårene og jeg har vært borti alle. Ikke fordi jeg nødvendigvis har oppsøkt dem, men via slektskap, bekjentskap eller kolleger. De er overalt, og man kan ikke sloss mot alle. På ett eller annet tidspunkt må man bare akseptere at dårlige holdninger og drittsekk-oppførsel finnes overalt, selv hos de man kanskje liker aller best. Og så må man da velge om den kamelen kan svelges eller om man må bryte kontakten. 

Hva man får gjort? I første omgang man man slutte å respondere folk som er utsatt for utroskap med «så så, det er bare sånn folk er, mennesker er dyr, ikke noe du får gjort noe med».

Anonymkode: b1661...2b6

Skrevet

Hva man får gjort? I første omgang man man slutte å respondere folk som er utsatt for utroskap med «så så, det er bare sånn folk er, mennesker er dyr, ikke noe du får gjort noe med».

Men hun får jo ikke gjort noe med det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Herregud. Hun får selvsagt ikke «gjort noe med» hva mannen allerede har gjort, det skjønner jo hun og. Det er heller ikke poenget. Det hun må ta stilling til er hva hun ønsker å gjøre videre. Skjønner du virkelig ikke det? Vi snakker om en dame som er sjokkert og dypt såra her. Er du fullstendig blotta for empati? Er det sånn du møter venner og nære i krise? «Jaja, detta får du ikk gjort noe med.»

Skrevet

Herregud. Hun får selvsagt ikke «gjort noe med» hva mannen allerede har gjort, det skjønner jo hun og. Det er heller ikke poenget. Det hun må ta stilling til er hva hun ønsker å gjøre videre. Skjønner du virkelig ikke det? Vi snakker om en dame som er sjokkert og dypt såra her. Er du fullstendig blotta for empati? Er det sånn du møter venner og nære i krise? «Jaja, detta får du ikk gjort noe med.»

Er det mulig? Det er du som vrir og vender på alt jeg sier. Er du her kun for å krangle?
Jeg har masse empati med hi. Ikke noe sted har jeg hevdet det motsatte, men at folk er utro for man ikke gjort noe med, og sånn vil det alltid være. Å gnage og kose seg med misnøye slik du gjør er ikke min greie. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Er det mulig? Det er du som vrir og vender på alt jeg sier. Er du her kun for å krangle?
Jeg har masse empati med hi. Ikke noe sted har jeg hevdet det motsatte, men at folk er utro for man ikke gjort noe med, og sånn vil det alltid være. Å gnage og kose seg med misnøye slik du gjør er ikke min greie. 

Selvsagt får man gjort noe med det. 

Anonymkode: e5429...698

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

«Men hva forventer du? Når man blir sammen eller gifter seg, tror du oppriktig at du kan kue et menneske til aldri å få følelser for andre igjen, eller aldri begjære? Vi er dyr, drevet av instinkter, og de skrur seg ikke av fordi vi i denne vestlige verden har bestemt at sånn vil vi ha det.»

Superempatisk. Men vet jo at det er mange som er blotta for sosiale antenner. 

Er det sånn du hadde møtt ev venninne som kom til deg i sorg over å ha oppdager utroskap? «Herregud hva forventer du, trodde du at du kunne kue mannen din? Han er et dyr, trodd alt, du bestemmer ikke at han ikke kan begjære andre». DA snakker vi i så fall alvorlig mangel på sosial kompetanse.

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

«Men hva forventer du? Når man blir sammen eller gifter seg, tror du oppriktig at du kan kue et menneske til aldri å få følelser for andre igjen, eller aldri begjære? Vi er dyr, drevet av instinkter, og de skrur seg ikke av fordi vi i denne vestlige verden har bestemt at sånn vil vi ha det.»

Superempatisk. Men vet jo at det er mange som er blotta for sosiale antenner. 

Er det sånn du hadde møtt ev venninne som kom til deg i sorg over å ha oppdager utroskap? «Herregud hva forventer du, trodde du at du kunne kue mannen din? Han er et dyr, trodd alt, du bestemmer ikke at han ikke kan begjære andre». DA snakker vi i så fall alvorlig mangel på sosial kompetanse.

Du ha møtt på en forumkverulant.

Anonymkode: b3a98...687

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Men herlighet, hva er problemet ditt?

Skrevet

Hvorfor er det sånn her inne at hver gang noen brukere får motstand, slenges det rundt med karakteristikker som empatiløs, egoist eller lignende?

Jeg beskriver hvordan mennesker kan være, kun det, og med ett er jeg empatiløs. Veldig rart fenomen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor er det sånn her inne at hver gang noen brukere får motstand, slenges det rundt med karakteristikker som empatiløs, egoist eller lignende?

Jeg beskriver hvordan mennesker kan være, kun det, og med ett er jeg empatiløs. Veldig rart fenomen.

Du fremstår jo slik da🤷‍♀️

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 14.12.2025 den 18.28):

Mitt forslag er bare å trekke deg unna han. Så bør han oppsøke hjelp og jobbe tilbake tillit din. Om det i det hele tatt skal gå. Du må ikke begynne å synes synd på han. Her må han forstå sviket 

Anonymkode: 65afc...0cd

Dette er hva du ikke bør gjøre.

Dere må prate åpent om det, og gjerne involvere en tredjepart til terapi. Mannen din har levd et ubehagelig dobbeltliv. Han bør få innsikt i sin svakhet. Ingen mann ønsker å leve slik. Han mangler modenhet, og skammer seg sikkert. Sexlyst er ikke feil i seg selv, men du må være inkludert. At han har et eget seksualliv bak din rygg er feil. Det er en feil mange menn gjør, men sjelden så til de grader som dette. Da er det et problem som må løses med samarbeid og forståelse. 

Anonymkode: 4f86c...04d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...