Anonym bruker Skrevet søndag kl 02:13 #1 Skrevet søndag kl 02:13 Jeg blir mer og mer sjokkert over hva jeg ser og hører i dette landet her. Jeg har tydeligvis vokst opp i uvitenhet og hatt full tillitt til politi, barnevern, og myndigheter generelt. Jeg har liksom ikke hatt grunn til noe annet. Jeg har kommet over ulike saker, og det er rystende at ei mor er kastet i varetekt for å ha svart på snap fra sin 16 år gamle datter som ønsker kontakt med henne og som kun vil bo med mor. Mor er oppegående og er doktor. Far misbruker barna. Så har vi Shada saken som har vært dysset ned som nå har vært oppe i Stortinget på høring etter mye press fra folket. Den saken er jo også sendt til emd. Barnevern som plasserer barn i fosterhjem??!!! Hos biologisk far der far får mye pengestøtte for å ha egne barn. Og Bollerud som ble sparket i politiet etter en varslingssak. Å si at en sak alltid har to sider, at Bv og myndigheter ikke kan uttale seg offentlig fra et lukket system uten innsyn gjør det hele enda farligere. Barn bor hos biologiske fedre som misshandler de, med støtte fra Bv. Hvordan er det mulig?? Nei det er ingen som kan svare på det her inne, men det er tydelig at det er svært mange saker nå som har engasjert. Barn som sendes på institusjon til Kirkenes og går fra ikke kriminell til kriminell etter plassering på institusjon. Har det klikket helt for staten her eller? Hvor ble det av barnas beste? Jeg er så glad mine barn er myndig og at jeg aldri vil ha noe med et slikt system å gjøre. For mitt inntrykk er at de ikke bare flytter barn som åpenbart må flyttes, men de flytter barn også ut fra ressurssterke hjem med gode foreldre. Anonymkode: e1ee7...7d7
Anonym bruker Skrevet søndag kl 04:40 #2 Skrevet søndag kl 04:40 Du sier selv: saker har alltid to sider. Og selv om en side kommer med påstander, er det ikke dermed sikkert at disse stemmer. Uansett i denne saken om om varetekstfengsling: Og så at moren er doktor? Er det yrket som bestemmer om man er en god mor eller ikke? Og hvem vet at faren misbruker barna? Dette er info som kommer fra mor, er det ikke? Og hun har vel egne baktanker, har hun ikke? Husk, vi har KUN hennes side, og hun er selvfølgelig interessert i å belyse hennes versjon. Videre:taushetsplikten er der for en grunn, barna og andre uskyldige har også rett på beskyttelse. Ja, det er garantert ting som ikke fungerer optimalt, men at det er så ille som disse påstår, tar jeg med en klype salt. Anonymkode: e3a74...130
Anonym bruker Skrevet søndag kl 06:15 #3 Skrevet søndag kl 06:15 Å nei, en natteskvaldrer... Anonymkode: 6ab8c...22e
Anonym bruker Skrevet søndag kl 06:22 #4 Skrevet søndag kl 06:22 Dette kommer fra de samme folkene som støttet blant annet Dennis Bowen. Han var utsatt for korrupsjon, det var maktmisbruk, han var sååååå flink far osv. Rune Fardal og gjengen heiv seg på toget. Støtt Dennis Bowen! Lurer på om ingen av dem hadde lest dommen? Larvik tingrett - Dom - TLARV-2018-73987 (dommen er offentlig, derfor legger jeg den ut) Anonymkode: 1ca44...e74
Anonym bruker Skrevet søndag kl 06:26 #5 Skrevet søndag kl 06:26 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Dette kommer fra de samme folkene som støttet blant annet Dennis Bowen. Han var utsatt for korrupsjon, det var maktmisbruk, han var sååååå flink far osv. Rune Fardal og gjengen heiv seg på toget. Støtt Dennis Bowen! Lurer på om ingen av dem hadde lest dommen? Larvik tingrett - Dom - TLARV-2018-73987 (dommen er offentlig, derfor legger jeg den ut) Anonymkode: 1ca44...e74 Nettopp! Han ble tvangsinnlagt av en grunn, og en god far er han langt fra, det tror jeg barna hans kan bekrefte. Men alt dette holdes selvfølgelig tilbake og fremstilles på en helt annen måte. Anonymkode: e3a74...130
Anonym bruker Skrevet søndag kl 06:47 #6 Skrevet søndag kl 06:47 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Nettopp! Han ble tvangsinnlagt av en grunn, og en god far er han langt fra, det tror jeg barna hans kan bekrefte. Men alt dette holdes selvfølgelig tilbake og fremstilles på en helt annen måte. Anonymkode: e3a74...130 Enkelte sluker rått alt det som kommer fra foreldrene, deres støttespillere, og konspirasjonsteoretikere. Husker da datteren til Rune Fardal gikk ut og advarte folk mot ham. Det var sterk lesning Anonymkode: 1ca44...e74
Anonym bruker Skrevet søndag kl 06:49 #7 Skrevet søndag kl 06:49 Enda en tråd om det samme, hi…? Anonymkode: c235f...eb3
Anonym bruker Skrevet søndag kl 13:49 #8 Skrevet søndag kl 13:49 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Enkelte sluker rått alt det som kommer fra foreldrene, deres støttespillere, og konspirasjonsteoretikere. Husker da datteren til Rune Fardal gikk ut og advarte folk mot ham. Det var sterk lesning Anonymkode: 1ca44...e74 Det er greit å sluke rått det som kommer fra datteren? Greit å sluke rått det man selv ønsker å sluke til å støtte det narrativet man vil tro på? ang Rune Fardal var det vel et drama mellom han og barnets mor? Det er vel to sider der også, der mor hjernevasket barn. Anonymkode: e1ee7...7d7
Anonym bruker Skrevet søndag kl 13:50 #9 Skrevet søndag kl 13:50 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Dette kommer fra de samme folkene som støttet blant annet Dennis Bowen. Han var utsatt for korrupsjon, det var maktmisbruk, han var sååååå flink far osv. Rune Fardal og gjengen heiv seg på toget. Støtt Dennis Bowen! Lurer på om ingen av dem hadde lest dommen? Larvik tingrett - Dom - TLARV-2018-73987 (dommen er offentlig, derfor legger jeg den ut) Anonymkode: 1ca44...e74 Aldri hørt om denne mannen. Anonymkode: e1ee7...7d7
Anonym bruker Skrevet søndag kl 13:55 #10 Skrevet søndag kl 13:55 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Nettopp! Han ble tvangsinnlagt av en grunn, og en god far er han langt fra, det tror jeg barna hans kan bekrefte. Men alt dette holdes selvfølgelig tilbake og fremstilles på en helt annen måte. Anonymkode: e3a74...130 Det er mye som fremstilles annerledes enn det er - fra begge sider. Både fra foreldre også barnevern i mange saker. poenget er: der Bv går for omsorgsovertakelse som av og til er helt nødvendig og andre ganger ikke nødvendig. Jeg tenker på disse barna. Når de sendes på institusjoner og blir voldtatt av ansatte, og dette skjer ved flere institusjoner i landet. I Innlandet ble også en ansatt voldtatt av en annen ansatt på jobb på en institusjon. Å fjerne et barn fra familien skal gjøre det bedre for barnet, barnets beste. Men så får de det langt verre. Det er det som er bekymringsverdig. Når man såg brennpunkt om barn som har bodd i 29 fosterhjem? Instukids serien? Så skremmer dette meg og mange. Er dette det offentlig omsorg kan tilby sårbare barn som ikke kan bo hjemme hos egne foreldre Anonymkode: e1ee7...7d7
Anonym bruker Skrevet søndag kl 15:38 #11 Skrevet søndag kl 15:38 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er greit å sluke rått det som kommer fra datteren? Greit å sluke rått det man selv ønsker å sluke til å støtte det narrativet man vil tro på? ang Rune Fardal var det vel et drama mellom han og barnets mor? Det er vel to sider der også, der mor hjernevasket barn. Anonymkode: e1ee7...7d7 Alle med litt vett i hodet, som ikke er totalt hjernevasket burde støtte datteren til Fardal. Anonymkode: 05cfc...f38
Anonym bruker Skrevet søndag kl 16:06 #12 Skrevet søndag kl 16:06 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er greit å sluke rått det som kommer fra datteren? Greit å sluke rått det man selv ønsker å sluke til å støtte det narrativet man vil tro på? ang Rune Fardal var det vel et drama mellom han og barnets mor? Det er vel to sider der også, der mor hjernevasket barn. Anonymkode: e1ee7...7d7 Og hvem påstår det? Om ikke Fardal selv? Og han har vel egne motiver, har han ikke? Anonymkode: e3a74...130
Anonym bruker Skrevet søndag kl 16:06 #13 Skrevet søndag kl 16:06 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Alle med litt vett i hodet, som ikke er totalt hjernevasket burde støtte datteren til Fardal. Anonymkode: 05cfc...f38 Å tro på barna og barnet beste ligger ikke til disse folka. Å støtte foreldrene trumfer alt Anonymkode: 1ca44...e74
Anonym bruker Skrevet søndag kl 19:18 #14 Skrevet søndag kl 19:18 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Og hvem påstår det? Om ikke Fardal selv? Og han har vel egne motiver, har han ikke? Anonymkode: e3a74...130 Jeg har ikke lest om saken med datteren hans, heller ikke fulgt Fardal. Har sett dokumentarene rettssikkerhet, og det er grusomt. Det handler ikke lengre om enkeltsaker Anonymkode: e1ee7...7d7
Anonym bruker Skrevet søndag kl 19:20 #15 Skrevet søndag kl 19:20 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Alle med litt vett i hodet, som ikke er totalt hjernevasket burde støtte datteren til Fardal. Anonymkode: 05cfc...f38 Kjenner ingen av de, og har så vidt fått med meg at det har vært en greie der. Slik jeg forsto det ødela mor for at Fardal skulle ha samvær med datteren. Har ikke fordypt meg inn i saken. Anonymkode: e1ee7...7d7
Anonym bruker Skrevet søndag kl 19:45 #16 Skrevet søndag kl 19:45 Prøvd lese litt nå og ser mange kritiserer Rune Fardal da han er Bv motstander. Kritikken går ut på at han offentliggjør navn på Bv ansatte og at det er belastende for de. Han er anmeldt over 60 ganger grunnet dette, men alle henlagt. Det er lov å kritisere myndigheter og det er lov å navngi. Dette er innenfor loven. Jeg forstår begge sidene av dette, på den ene siden eksponerer han barna og forteller sensitive opplysninger om barn i sårbare situasjoner, selv om det er anonymt er det gjenkjennelig for mange. På den andre siden vil han belyse galskapen som skjer innenfor Bv i landet da det er mye guff. Hvordan skal vi få et rettssikkert Bv om det ikke snakkes om? Anonymkode: e1ee7...7d7
Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:02 #17 Skrevet søndag kl 20:02 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Kjenner ingen av de, og har så vidt fått med meg at det har vært en greie der. Slik jeg forsto det ødela mor for at Fardal skulle ha samvær med datteren. Har ikke fordypt meg inn i saken. Anonymkode: e1ee7...7d7 Han er dømt for dokumentfalsk, ærekrenkelser, falsk anmeldelse, økonomiske lovbrudd og to ganger for bedrageri. Han utleverer barnpå nett, og deler sensitiv informasjon om de, han mener at alle foreldre har rett til å ha barna sine uansett hvor gale de er, Han har kun foreldres beste i tankene, ikke barnas beste. Man kan si mye rart om barnevernet, det er mange ting der som ikke er så bra. Men å høre på Fardal er ikke veien å gå. Han bruker fortvilte foreldre kynisk for egen vinning, og ofte ødelegger han mer for foreldrene. Anonymkode: 05cfc...f38
Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:10 #18 Skrevet søndag kl 20:10 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Han er dømt for dokumentfalsk, ærekrenkelser, falsk anmeldelse, økonomiske lovbrudd og to ganger for bedrageri. Han utleverer barnpå nett, og deler sensitiv informasjon om de, han mener at alle foreldre har rett til å ha barna sine uansett hvor gale de er, Han har kun foreldres beste i tankene, ikke barnas beste. Man kan si mye rart om barnevernet, det er mange ting der som ikke er så bra. Men å høre på Fardal er ikke veien å gå. Han bruker fortvilte foreldre kynisk for egen vinning, og ofte ødelegger han mer for foreldrene. Anonymkode: 05cfc...f38 Hva legger du i at han ødelegger mer for foreldrene? Anonymkode: e1ee7...7d7
Wicked_Witch_of_the_West Skrevet søndag kl 21:20 #19 Skrevet søndag kl 21:20 1 hour ago, Anonym bruker said: Prøvd lese litt nå og ser mange kritiserer Rune Fardal da han er Bv motstander. Kritikken går ut på at han offentliggjør navn på Bv ansatte og at det er belastende for de. Han er anmeldt over 60 ganger grunnet dette, men alle henlagt. Det er lov å kritisere myndigheter og det er lov å navngi. Dette er innenfor loven. Jeg forstår begge sidene av dette, på den ene siden eksponerer han barna og forteller sensitive opplysninger om barn i sårbare situasjoner, selv om det er anonymt er det gjenkjennelig for mange. På den andre siden vil han belyse galskapen som skjer innenfor Bv i landet da det er mye guff. Hvordan skal vi få et rettssikkert Bv om det ikke snakkes om? Anonymkode: e1ee7...7d7 Han er en svindler og bedrager
Anonym bruker Skrevet søndag kl 22:19 #20 Skrevet søndag kl 22:19 Wicked_Witch_of_the_West skrev (56 minutter siden): Han er en svindler og bedrager Det er godt mulig han har krenket noen eller det har blitt feil med skatteoppgjøret som jeg leste om, eller at han har gjort noe feil. Men det betyr ikke at han er en grusom person. At det han står for er feil. Det er også mange som jobber i Bv som har svindlet, er utro, ikke klarer å følge opp barna sine, og som er i konflikter med naboer og andre. Det betyr heller ikke at de ikke klarer å gjøre en god jobb på jobb. folk er mennesker og mange har mye svinn på baun Anonymkode: e1ee7...7d7
Anonym bruker Skrevet søndag kl 22:54 #21 Skrevet søndag kl 22:54 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Det er godt mulig han har krenket noen eller det har blitt feil med skatteoppgjøret som jeg leste om, eller at han har gjort noe feil. Men det betyr ikke at han er en grusom person. At det han står for er feil. Det er også mange som jobber i Bv som har svindlet, er utro, ikke klarer å følge opp barna sine, og som er i konflikter med naboer og andre. Det betyr heller ikke at de ikke klarer å gjøre en god jobb på jobb. folk er mennesker og mange har mye svinn på baun Anonymkode: e1ee7...7d7 Så du sluker rått det du leser fra han altså. Anonymkode: 05cfc...f38
Anonym bruker Skrevet 22 timer siden #22 Skrevet 22 timer siden Anonym bruker skrev (11 timer siden): Jeg har ikke lest om saken med datteren hans, heller ikke fulgt Fardal. Har sett dokumentarene rettssikkerhet, og det er grusomt. Det handler ikke lengre om enkeltsaker Anonymkode: e1ee7...7d7 Og da må du spørre deg: Hva ønsker de som har laget denne "dokumentaren" (noe det ikke er, dokumentarer må følge visse retningslinjer) å oppnå? Vi får uansett kun en side, andre parter får ikke mulighet til å uttale seg. De velger selv hvordan de legger frem "dokumentasjon", hva som ikke blir tatt med og hva som blir tatt med, og hvordan dette eventuelt vris på. Ikke svelg alt rått, ta ting med en klype salt. At en del ting ikke er på stell i Norge, tror jeg også. Men at ting er så unyansert og svart/hvitt, er det ikke. Anonymkode: e3a74...130
Anonym bruker Skrevet 17 timer siden #23 Skrevet 17 timer siden Anonym bruker skrev (5 timer siden): Og da må du spørre deg: Hva ønsker de som har laget denne "dokumentaren" (noe det ikke er, dokumentarer må følge visse retningslinjer) å oppnå? Vi får uansett kun en side, andre parter får ikke mulighet til å uttale seg. De velger selv hvordan de legger frem "dokumentasjon", hva som ikke blir tatt med og hva som blir tatt med, og hvordan dette eventuelt vris på. Ikke svelg alt rått, ta ting med en klype salt. At en del ting ikke er på stell i Norge, tror jeg også. Men at ting er så unyansert og svart/hvitt, er det ikke. Anonymkode: e3a74...130 Bv velger også klipp og lim når de bygger saker mot familier. Det er akkurat like ille der. Jeg skulle ønske at Bv fungerte og var objektive og tenkte barnets beste, men gang på gang gjør de feil som har fatale konsekvenser. En feil er en katastrofe. De som jobber i Bv må være egnet og ha tilstrekkelig kompetanse- det er vel der mangelen er mange steder. Anonymkode: e1ee7...7d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå