Gå til innhold

Klarer ikke helt å glede meg til jul :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til min familie 23. desember til 27. desember, og til hans familie 27. desember til 3. januar.

Både mannen og jeg kommer fra en familie hvor mor har vært hjemmeværende.
Det vil si en familie hvor far skal få slappe av når det er høytid, eller ferie siden han jobber så hardt resten av året.

Når vi er der er det samme holdning til oss.
Det forventes at jeg har all ansvar for barna, og bikkja. At jeg hjelper til med mat og andre sysler mens han kan sove lenge hver morgen, og kan slappe av hele dagen om han ønsker det, og ikke minst, han skal vartes opp.
Dersom jeg ber han om å gjøre noe får jeg bare beskjed om at jeg burde la han slappe av, han er nok sliten. Gjør han noe tar de andre over, og ber meg hjelpe.

Vi begge jobber fult, men det er INGEN respekt for at jeg også kan være sliten. Jeg er jo moren og konen, det er jo min plass i livet å ta seg av familien, ikke hans...

Kommer jo til å være mer sliten etter jul enn før :(

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: e2dc8...619

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sagt til mannen at du forventer at han sier dem i mot og bidrar og sier om igjen og om igjen til dem at du jobber like mye som han gjør. At hvis ikke så tar du deg en ukes ferie alene når dere kommer hjem igjen. 

Anonymkode: 67eee...61a

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Sagt til mannen at du forventer at han sier dem i mot og bidrar og sier om igjen og om igjen til dem at du jobber like mye som han gjør. At hvis ikke så tar du deg en ukes ferie alene når dere kommer hjem igjen. 

Anonymkode: 67eee...61a

Tro meg vi sier i fra, men det har blitt verre med årene ettersom de har blitt eldre.
Svaret blir ofte stakkars han som er så sliten, og spørsmål og hvorfor jeg fikk så mange barn (har 3 stykker) dersom det er mye for meg.

HI

Skrevet

Om de ikke respekterer det dere sier i fellesskap blir dere hjemme.

Anonymkode: 7be54...b67

Skrevet

Hadde glatt blitt hjemme i jula 

Anonymkode: c84bc...a2d

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Om de ikke respekterer det dere sier i fellesskap blir dere hjemme.

Anonymkode: 7be54...b67

De bor på den andre siden av landet, ikke så langt fra hverandre.
Besøker dem til jul, og om sommeren.

Er fristende å bli hjemme, men samtidig, det er også viktig at barna får tid med besteforeldrene sine også..

HI

Skrevet

Hvordan er arbeidsfordelingen hos dere ellers i året?

Anonymkode: 62619...12c

Skrevet

Vet de ikke at du jobber? 

Anonymkode: b77da...9b3

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Vet de ikke at du jobber? 

Anonymkode: b77da...9b3

Selvfølgelig gjør de det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Hvordan er arbeidsfordelingen hos dere ellers i året?

Anonymkode: 62619...12c

Veldig bra :)

Skrevet

Dere må legge en plan på forhånd der det er han som står opp med barna annenhver dag, han insisterer på at du skal få sove, han automatisk går i gang med halvparten av de oppgavene du gjerne gjør eller blir bedt om å gjøre og at han hver gang det blir nevnt sier at dere jobber like mye og at nå er det din tur til å slappe av og vartes opp. Om de ikke tar poenget etter det så må dere rett og slett fortelle dem at holdningene deres hører hjemme i 1950 og at de må se til å spole fram til 2025 før det blir 2026. 

Skrevet

Er de steingamle, eller har de bodd under en stein lenge?  Når det er sagt, så er jo mannen med lager problemet her, ikke foreldrene.  Han bør ta tak her og fortelle foreldrene sine i klar tekst at sånn er det ikke det foregår.  Eller blir han en liten mamma/pappa-gutt som benytter anledningen til å ikke delta?  Og foregår det hjemme hos dine foreldre, må du ta tak og han støtte deg om ikke de hører på deg.  Han burde også ha stolthet nok til å gi beskjed om foreldrene dine er av samme slaget som foreldrene hans.

Anonymkode: 3eb83...3ff

Skrevet
Himmel og hav skrev (1 time siden):

Dere må legge en plan på forhånd der det er han som står opp med barna annenhver dag, han insisterer på at du skal få sove, han automatisk går i gang med halvparten av de oppgavene du gjerne gjør eller blir bedt om å gjøre og at han hver gang det blir nevnt sier at dere jobber like mye og at nå er det din tur til å slappe av og vartes opp. Om de ikke tar poenget etter det så må dere rett og slett fortelle dem at holdningene deres hører hjemme i 1950 og at de må se til å spole fram til 2025 før det blir 2026. 

Dette!!!

Mannen din må være på din side, det er dere to som er på lag, ikke gamle verdier fra 50-tallet. Si tydelig fra til ham at han skal si fra om hans foreldre begynner å tre sine verdier ned over dere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...