Gå til innhold

Innkalt til nav møte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sykmeldt en stund og jobber nå bare 30% og er innkalt til dialogmøte hos nav. Arbeidsgiver og nav og meg og legen min. 
Gruer meg. 
Har stått i en vanskelig situasjon siste året, og vært gjennom mye. Har søvnvansker og også oppfølging av et barn med store utfordringer. Jeg venter også på en avklaring på bup om jeg skal ha pleiepenger for barnet en periode i redusert. Da kan jeg komme meg på jobb og samtidig være hjemme ila uka. 
Samtidig har jeg ikke lyst å dele alt dette med sjefen min. Det er jo en miks av at jeg er sykmeldt grunnet situasjonen til barnet vårt. Klausul. Fordi det også påvirker meg hele situasjon. Det er komplekst og handler ikke om en senebetennelse eller knekt fot. 
Legen pusher litt på for å jobbe mer men jeg klarer ikke. 

Anonymkode: 9044a...27d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil handle om tilrettelegging, kan du jobbe litt (man er i utgangspunktet sykemeldt fra oppgavene, men ikke fra arbeidspassen - så leder og NAV kan kreve at du oppholder deg noe på arbeidsplassen) og hva skal til for at du kan komme tilbake.

Reglene vil bli strengere fremover, så bare å forberede seg Regjeringa vil stramme inn reglane for sjukmelding for både tilsette og sjefar – NRK Vestland

Anonymkode: 92442...092

Skrevet

Skjønner at dette er vanskelig. Det virker som at din sykdom mest av alt er på grunn av tilstanden til barnet ditt? Og søvnvansker som bunner i det samme? 

Sosiale forhold er jo i utgangspunktet ikke noe som gir rett til sykepenger, du må være syk selv. 

Dialogmøte er rutine, og du trenger ikke si noe om årsaken til ditt fravær, men du må si noe om mulighetene for tilrettelegging og hva som skal til for at du kan komme tilbake i jobb. Du kan jo tenke over hva som er mulig.

Kan du feks komme tilbake i 40%, men fordele arbeidsmengden over 3-4 dager, slik at du kan ha kortere dager og mer fleksibilitet? Er det noen arbeidsoppgaver du kan gi fra deg, og heller overta noen andre? 

Hva er årsakene til at ikke klarer å jobbe mer? Hva skal til for at du blir i stand til det? Tenk aktivitet. Noen ganger trenger en hvile, men da må den hvilen benyttes konstruktivt.

Anonymkode: 156d9...6c0

Skrevet

Du trenger ikke si noen ting om egen diagnose, familieforhold, sykt barn osv.

Det eneste du trenger snakke om er muligheten for tilrettelegging på jobb og hva arbeidsgiver kan gjøre for å at skal kunne jobbe litt mer.

Anonymkode: 7e5df...8d2

Skrevet

Arbeidsgiver skal bære alle ulempene fordi du er for fin på det til å si hva som er problemet så det kan tilrettelegges ordentlig? Supert. 

Anonymkode: d0f2b...d2b

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Arbeidsgiver skal bære alle ulempene fordi du er for fin på det til å si hva som er problemet så det kan tilrettelegges ordentlig? Supert. 

Anonymkode: d0f2b...d2b

Slutt da.

Anonymkode: 88bf4...e85

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det vil handle om tilrettelegging, kan du jobbe litt (man er i utgangspunktet sykemeldt fra oppgavene, men ikke fra arbeidspassen - så leder og NAV kan kreve at du oppholder deg noe på arbeidsplassen) og hva skal til for at du kan komme tilbake.

Reglene vil bli strengere fremover, så bare å forberede seg Regjeringa vil stramme inn reglane for sjukmelding for både tilsette og sjefar – NRK Vestland

Anonymkode: 92442...092

Gud bedre, slutt å uttale deg om noe du åpenbart vet lite om! Dette er helt feil. 

Man er ikke sykemeldt fra oppgavene og  ingen kan automatisk kreve at sykemeldte oppholder seg noe på arbeidsplassen. 

Type tilrettelegging kommer helt an på oppgaver og tilrettelegginsbehov. 

Noen sykemeldte kan f.eks. gjøre alle sine oppgaver fra hjemmekontor. 

Anonymkode: 29fb1...0f3

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Skjønner at dette er vanskelig. Det virker som at din sykdom mest av alt er på grunn av tilstanden til barnet ditt? Og søvnvansker som bunner i det samme? 

Sosiale forhold er jo i utgangspunktet ikke noe som gir rett til sykepenger, du må være syk selv. 

Dialogmøte er rutine, og du trenger ikke si noe om årsaken til ditt fravær, men du må si noe om mulighetene for tilrettelegging og hva som skal til for at du kan komme tilbake i jobb. Du kan jo tenke over hva som er mulig.

Kan du feks komme tilbake i 40%, men fordele arbeidsmengden over 3-4 dager, slik at du kan ha kortere dager og mer fleksibilitet? Er det noen arbeidsoppgaver du kan gi fra deg, og heller overta noen andre? 

Hva er årsakene til at ikke klarer å jobbe mer? Hva skal til for at du blir i stand til det? Tenk aktivitet. Noen ganger trenger en hvile, men da må den hvilen benyttes konstruktivt.

Anonymkode: 156d9...6c0

Alvorlige søvnproblemer er til info gyldig sykemeldingsårsak i seg selv. 

Anonymkode: 29fb1...0f3

Skrevet

Til info er det legen som vurderer min helse og sommogsp sykmelder. Jeg har vært sykmeldt lenge og jobber nå gradert og har gjort det i flere mnd. 

Anonymkode: 9044a...27d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...