Anonym bruker Skrevet 12. desember 2025 #1 Skrevet 12. desember 2025 Jeg flyttet fra en bolig for 1 år siden, og ba om depositumet tilbake i juni. Fikk da beskjed om at jeg ikke hadde betalt en husleie, noe jeg er veldig uenig i. Har siden ikke hørt noe. Hva skal jeg gjøre videre? Er det noen som vet? Anonymkode: a1bcc...401
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2025 #2 Skrevet 12. desember 2025 Litt sent og komme ett år etterpå. Den samtalen burde du fulgt opp med en gang. Om du mener du har betalt så er det bare visse transaksjonen. Men igjen det burde du gjort for ett år siden Anonymkode: afcb7...656
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2025 #3 Skrevet 12. desember 2025 Selvfølgelig har jeg betalt, står inne på en depositumskonto. Hva mener du forsent? Det er det vel overhodet ikke? Anonymkode: a1bcc...401
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2025 #4 Skrevet 12. desember 2025 Husleien skal ikke på depositum konto. Om det er du har gjort så skal du selvsagt ikke få den tilbake Anonymkode: afcb7...656
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2025 #5 Skrevet 12. desember 2025 Har vel ikke betalt husleie inn på depositumskonto. Har dere tatt helt helg eller 😅 Anonymkode: a1bcc...401
hysterika Skrevet 12. desember 2025 #6 Skrevet 12. desember 2025 Om du mener at du har betalt husleien det strides om, må du vise til dokumentasjon på at den er betalt. Depositumkontoen er låst til dere begge (utleier og leitaker) er enige om at alle økonomiske forpliktelser er oppfylt.
Østerdølen Skrevet 12. desember 2025 #7 Skrevet 12. desember 2025 Da tar du kontakt med huseier og ber om dokumentasjon på hvilken måned han mener du mangler. Så sender du eventuelt dokumentasjonen på at du har betalt, sammen med ett krav om tilbakebetaling av depositumet. I samme brev kan du forklare at du kommer til å anlegge sak hos Husleietvistutvalget om ikke depositumet betales tilbake innen en viss dato.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2025 #8 Skrevet 12. desember 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Har vel ikke betalt husleie inn på depositumskonto. Har dere tatt helt helg eller 😅 Anonymkode: a1bcc...401 Du må du ikke svare sånn som dette heller Anonym bruker skrev (3 timer siden): Selvfølgelig har jeg betalt, står inne på en depositumskonto. Anonymkode: a1bcc...401 Anonymkode: 9dc61...497
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2025 #9 Skrevet 12. desember 2025 Om du har betalt husleia er lett å bevise, det er bare å hente ut kontoutskrift fra nettbanken. Så tar du saken videre. Huseier kan ikke holde tilbake depositumet uten å "reise sak" mot deg, de står jo på en depositumskonto i ditt navn... https://www.htu.no/vanlige-uenigheter/utleier-betaler-ikke-tilbake-depositumet Anonymkode: f2924...69f
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2025 #10 Skrevet 12. desember 2025 1. Står depositumskontoen på ditt navn? 2. Har du betalt riktig beløp husleie til riktig tid hver måned hele leieforholdet? Har du betalt riktig leie på riktig tid hele leieforholdet, så vil det være enkelt for deg å bevise med utskrift fra banken. Gå gjennom arkivet for kontoaktiviteter, og sjekk at du faktisk har betalt all leie! Hvorfor mener huseier at du ikke har betalt all husleie? Anonymkode: 6bf14...949
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2025 #11 Skrevet 14. desember 2025 Anonym bruker skrev (På 12.12.2025 den 11.30): Jeg flyttet fra en bolig for 1 år siden, og ba om depositumet tilbake i juni. Fikk da beskjed om at jeg ikke hadde betalt en husleie, noe jeg er veldig uenig i. Har siden ikke hørt noe. Hva skal jeg gjøre videre? Er det noen som vet? Anonymkode: a1bcc...401 Du sender brev til banken og ber om at depositumet frigis og legger ved dokumentasjon Anonymkode: d19c7...bf5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå