Anonym bruker Skrevet i går, 20:33 #26 Skrevet i går, 20:33 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Hva var det han kastet? Stoler? Pc’er? Sakser? Eller votter og luer? Syns det har litt å si her. Ellers er da dette en helt normal episode på en helt vanlig ungdomsskole, er det ikke? På min sønns skole er det narkotikasalg, ungdommer som drikker alkohol i skoletiden, og ildspåsettelser stadig vekk. Og det er ikke den verste skolen i distriktet. Anonymkode: c58db...622 Alt er relativt selvsagt. Men HI fremstiller det jo som at han som kastet et eller annet, gjør det i den hensikt å plage eller fornedre en medelev i den hensikt å fange det på film for å kunne legge det ut. Det er vel den sammenhengen, som gjør det til noe mer enn bare å "tulle" med en medelev. Men absolutt, vanskelig å vite om man selv ville ha bedømt det så alvorlig som HI og mannen gjør. Anonymkode: ae832...703
Anonym bruker Skrevet i går, 20:37 #27 Skrevet i går, 20:37 Iiiiik skrev (2 minutter siden): På den lokale ungdomsskolen her var det en gjeng som stod og så på en få bank av to andre, som avlytta det med å tisse på offeret. Det hele ble filma og delt på diverse kanaler. Offeret nekter å anmelde, fordi han er redd for at det blir enda verre neste gang… Nå henter moren ham hver dag, og aktørene slenger med leppa fordi han er en pingle. Jeg tror det er tiltak inne på flere av gutta, så langt uten effekt dessverre. Her er forebyggende hos politiet aktive. Det er bekymringssamtaler og mye oppsøkende virksomhet. Sånn sett er anmeldelser effektive. Innvandrerungdom, og norsk offer da? Skjønner at man er betenkt på å anmelde i de tilfellene. Det er vanligvis null oppfølging hjemmefra, og følgelig er det svært få konsekvenser for mange av dem. Men fryktelig dumt mtp samfunnsvernet. Men skjønner offeret. Anonymkode: ae832...703
Iiiiik Skrevet 23 timer siden #28 Skrevet 23 timer siden Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Innvandrerungdom, og norsk offer da? Skjønner at man er betenkt på å anmelde i de tilfellene. Det er vanligvis null oppfølging hjemmefra, og følgelig er det svært få konsekvenser for mange av dem. Men fryktelig dumt mtp samfunnsvernet. Men skjønner offeret. Anonymkode: ae832...703 Norsk offer og norske gjerningsmenn.
Anonym bruker Skrevet 22 timer siden #29 Skrevet 22 timer siden Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hvor mye utøvende makt tror du egentlig en skole har? Anonymkode: cd685...2a6 Muligens litt mer enn politet. Har du forsøkt å anmelde ungdommer? Det har vi. Saken ble henlagt umiddelbart og selv voldtakt av et annet barn på den ungdomskolen var ikke nok til å få den pøbelen bort. Først når eleven truet med å drepe rektor ble han sendt videre til en annen skole. Anonymkode: affcb...96c
Anonym bruker Skrevet 22 timer siden #30 Skrevet 22 timer siden Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Muligens litt mer enn politet. Har du forsøkt å anmelde ungdommer? Det har vi. Saken ble henlagt umiddelbart og selv voldtakt av et annet barn på den ungdomskolen var ikke nok til å få den pøbelen bort. Først når eleven truet med å drepe rektor ble han sendt videre til en annen skole. Anonymkode: affcb...96c Så du innbilder deg at skolen kan kreve at en elev slettet en video hen har på telefonen sin? Anonymkode: cd685...2a6
Bergen_by Skrevet 22 timer siden #31 Skrevet 22 timer siden Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Så du innbilder deg at skolen kan kreve at en elev slettet en video hen har på telefonen sin? Anonymkode: cd685...2a6 Selvfølgelig kan de det når eleven gjør noe straffbart å det skjer på skolen!!
Anonym bruker Skrevet 21 timer siden #32 Skrevet 21 timer siden Anonym bruker skrev (På 11.12.2025 den 19.14): Sønnen min på 14 år kom hjem idag å viste ett videoklipp der en elev i klassen kaster ting på sønnen min mens han filmer,for å legge det ut på sosiale medier! Jeg ble selvfølgelig flyforbanna å kontaktet læreren hans,han skulle ta dette opp med rektoren imorgen. Læreren hadde også selv sett filmen,uten å kontakte meg noe jeg reagerer veldig på. Jeg kontaktet også mor til denne ungdommen for å henne passe på at filmen blir fjernet. Jeg fortalte til barnefaren om episoden å han klikker jo helt å mener vi skal politianmelde denne gutten og be skolen om møte. Er ikke dette å overreagere voldsomt? Vi har jo ikke fått beskjed om at det har vært andre episoder mellom de. Hva tenker dere? Anonymkode: 9e7e0...3d1 Dette skal SELVFØLGELIG politianmeldes. Vi har barn på ungdomsskolen. Vi har hatt flere møter sammen med politiet. Man MÅ si ifra med engang. Dette skal slås hardt ned på. Anonymkode: 0b4a7...d28
Anonym bruker Skrevet 21 timer siden #33 Skrevet 21 timer siden Anonym bruker skrev (På 11.12.2025 den 19.21): Anmeld. Mest sannsynlig vil saken bli henlagt siden han som gjorde det er under kriminell lavalder, men det vil virke avskrekkende Anonymkode: 3b648...6c1 Politiet her sier at de tar kontakt med familien. De må sitte på møter hos politiet. Bra flaut det. Anonymkode: 0b4a7...d28
Anonym bruker Skrevet 21 timer siden #34 Skrevet 21 timer siden Anonym bruker skrev (På 11.12.2025 den 19.49): En venn av meg kjenner moren veldig godt å sønnen har visst flere ganger blitt politianmeldt,men han bryr seg ikke ettersom politiet bare henlegger saken uansett fordi han er under den kriminelle lavalderen. Skremmende holdning en del ungdommer har altså. Anonymkode: 9e7e0...3d1 Melder de ikke til bv? Her følges slike saker opp. Anonymkode: 0b4a7...d28
Anonym bruker Skrevet 21 timer siden #35 Skrevet 21 timer siden Anonym bruker skrev (På 11.12.2025 den 19.49): En venn av meg kjenner moren veldig godt å sønnen har visst flere ganger blitt politianmeldt,men han bryr seg ikke ettersom politiet bare henlegger saken uansett fordi han er under den kriminelle lavalderen. Skremmende holdning en del ungdommer har altså. Anonymkode: 9e7e0...3d1 Derfor må vi få ned den kriminelle lavalderen. FrP vil det Anonymkode: 0c71c...6ab
Anonym bruker Skrevet 21 timer siden #36 Skrevet 21 timer siden Anonym bruker skrev (15 timer siden): Himmel og hav. Det er ikke måte på hva skolen skal ordne opp i.... Anonymkode: 2d285...12a Skolen tar tak jo. På vår ungdomsskole fikk vi klarte beskjed om å melde i fra med én gang det var noe. Barnet her fikk tilsendt stygge meld på snap, tiltak ble satt inn samme dag. De har en liste, én plan. Anonymkode: 0b4a7...d28
Anonym bruker Skrevet 21 timer siden #37 Skrevet 21 timer siden Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hva var det han kastet? Stoler? Pc’er? Sakser? Eller votter og luer? Syns det har litt å si her. Ellers er da dette en helt normal episode på en helt vanlig ungdomsskole, er det ikke? På min sønns skole er det narkotikasalg, ungdommer som drikker alkohol i skoletiden, og ildspåsettelser stadig vekk. Og det er ikke den verste skolen i distriktet. Anonymkode: c58db...622 Foreldre skal aldri unnskylde det med at det er normal episode, da setter man standarden deretter. Anonymkode: 73aac...27d
Anonym bruker Skrevet 21 timer siden #38 Skrevet 21 timer siden Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Skolen tar tak jo. På vår ungdomsskole fikk vi klarte beskjed om å melde i fra med én gang det var noe. Barnet her fikk tilsendt stygge meld på snap, tiltak ble satt inn samme dag. De har en liste, én plan. Anonymkode: 0b4a7...d28 Å sønnen min påstår at han som kastet ting på han å la det ut på sosiale medier,at han ble utvist fra skolen idag pga denne situasjonen. Visst det stemmer så viser det jo at skolen tar grep når det trengs. Anonymkode: 9e7e0...3d1
Anonym bruker Skrevet 20 timer siden #39 Skrevet 20 timer siden Bergen_by skrev (2 timer siden): Selvfølgelig kan de det når eleven gjør noe straffbart å det skjer på skolen!! Nei. De kan ikke det. De er skole, ikke politi. Anonymkode: cd685...2a6
Anonym bruker Skrevet 12 timer siden #40 Skrevet 12 timer siden Iiiiik skrev (10 timer siden): Norsk offer og norske gjerningsmenn. Ingen regel uten unntak, selvsagt (med mindre du skriver norsk gjerningsmann på bakgrunn av statsborgerskap og ikke at de er etnisk norske). Da ville jeg nok anmeldt på vegne av mitt barn. Men skjønner frykten bedre hvis gjerningspersonene har ikke vestlig opphav. Det er større voldskapital i den gruppen, og det er ikke så rart at mange blir engstelige for å anmelde. Men alle burde selvsagt anmelde uansett. Problemet er vel en erfaring om at ingen ting skjer. Anonymkode: ae832...703
Anonym bruker Skrevet 10 timer siden #41 Skrevet 10 timer siden Seriøst? Anmelde fordi en medelev filmer en annen og legger ut? Det gjør de jo HELE tiden. Når dere anmelder for slike småting, får politiet mindre tid til de viktige sakene, som eksempelvis voldtekt, ran, vold og vinningskriminalitet. Anonymkode: c58db...622
Anonym bruker Skrevet 8 timer siden #42 Skrevet 8 timer siden Anonym bruker skrev (16 timer siden): Hva var det han kastet? Stoler? Pc’er? Sakser? Eller votter og luer? Syns det har litt å si her. Ellers er da dette en helt normal episode på en helt vanlig ungdomsskole, er det ikke? På min sønns skole er det narkotikasalg, ungdommer som drikker alkohol i skoletiden, og ildspåsettelser stadig vekk. Og det er ikke den verste skolen i distriktet. Anonymkode: c58db...622 I all verden, hvor er dette? Anonymkode: 351b4...ca3
Anonym bruker Skrevet 8 timer siden #43 Skrevet 8 timer siden Anonym bruker skrev (9 minutter siden): I all verden, hvor er dette? Anonymkode: 351b4...ca3 Halvtimes kjøring fra Oslo. Anonymkode: c58db...622
Anonym bruker Skrevet 8 timer siden #44 Skrevet 8 timer siden Politiet gjør ikke noe med dette og de anbefaler heller ikke anmeldelse da det blir henlagt. Mitt barn ble filmet da hun ble slått ned på åpen gate, videoen ble spredd over hele Norge og politiet gjorde ingenting da de ikke har ressurser og de var under den kriminelle lavalder. Jeg har forsøkt å anmelde det, samt mange andre hendelser med spredte videoer. De gjør ingenting Anonymkode: b4693...a8a
Anonym bruker Skrevet 5 timer siden #45 Skrevet 5 timer siden Anonym bruker skrev (På 11.12.2025 den 19.14): Sønnen min på 14 år kom hjem idag å viste ett videoklipp der en elev i klassen kaster ting på sønnen min mens han filmer,for å legge det ut på sosiale medier! Jeg ble selvfølgelig flyforbanna å kontaktet læreren hans,han skulle ta dette opp med rektoren imorgen. Læreren hadde også selv sett filmen,uten å kontakte meg noe jeg reagerer veldig på. Jeg kontaktet også mor til denne ungdommen for å henne passe på at filmen blir fjernet. Jeg fortalte til barnefaren om episoden å han klikker jo helt å mener vi skal politianmelde denne gutten og be skolen om møte. Er ikke dette å overreagere voldsomt? Vi har jo ikke fått beskjed om at det har vært andre episoder mellom de. Hva tenker dere? Anonymkode: 9e7e0...3d1 Først: er videoen fjernet? Hvis den eksisterer fortsatt ville jeg kontaktet TikTok (som jeg gjetter videoen er postet på) og bedt dem fjerne den. Men last ned videoen først! Eller ta skjermopptak! Det er viktig bevis, hvis du fortsatt har mulighet til å lagre den. At læreren har sett videoen... Har hun sagt fra til rektor? Lærere har PLIKT til å melde slike hendelser til rektor, aktivitetsplikt heter det. Det står i opplæringsloven. Det er faktisk rektoren og ikke deg som forelder hun har plikt til å melde fra til om sine mistanker. Så dersom hun har sett videoen og ikke kontaktet deg personlig kan det være at hun har kontaktet rektor. Jeg ville: Ringt rektor ved første mulighet. Spurt: har læreren gjort deg oppmerksom på episoden med mitt barn og ____. Hvor dette barnet har kastet ting på min sønn og postet videoen i sosiale medier? Hvis rektoren ikke har hørt om dette, kan du si "læreren har jo plikt til å si fra, så dette skuffer meg." og at du forventer at dette blir tatt tak i snarest, for dette handler om ditt barns skolemiljø og trivsel. Gjerne smør tykt på her, si at barnet gråter og ikke vil på skolen og at du ser at dette går utover hans mental helse. Av og til må man dessverre ha ganske spisse albuer fra start når man møter en skole som ikke gjør noe. Jeg ville ringt dem svært ofte, tatt vare på kvitteringer som viste hvor mange samtaler som gikk fra min telefon til deres og hvor lite som ble gjort. Og, viktigst av alt: JEG VILLE KONTAKTET STATSFORVALTEREN. Tror dette er mye lurere enn å gå til politiet. Statsforvalteren kan faktisk pålegge skolen å gjøre noe med saken. Da har ikke skolen mulighet til å vri seg unna. Jo flere ganger du har ringt og prøvd å tatt kontakt, desto verre blir det for skolen å forklare ovenfor statsforvalteren at de ikke har satt i gang konkrete tiltak for å bedre situasjonen. Når du som mor tross alt har ringt og ringt og ringt på egen hånd og har bevis for dette. Ta vare på her eneste minste flunk av bevis du kommer over! Og når skolen bagatelliserer ditt barns skoletrivsel skal du ikke lenger bry deg om å være høflig. For den grensen brøt de først. Lykke til ❤️ Håper gutten din får det bedre på skolen. Anonymkode: e1276...730
Anonym bruker Skrevet 3 timer siden #46 Skrevet 3 timer siden Anonym bruker skrev (1 time siden): Først: er videoen fjernet? Hvis den eksisterer fortsatt ville jeg kontaktet TikTok (som jeg gjetter videoen er postet på) og bedt dem fjerne den. Men last ned videoen først! Eller ta skjermopptak! Det er viktig bevis, hvis du fortsatt har mulighet til å lagre den. At læreren har sett videoen... Har hun sagt fra til rektor? Lærere har PLIKT til å melde slike hendelser til rektor, aktivitetsplikt heter det. Det står i opplæringsloven. Det er faktisk rektoren og ikke deg som forelder hun har plikt til å melde fra til om sine mistanker. Så dersom hun har sett videoen og ikke kontaktet deg personlig kan det være at hun har kontaktet rektor. Jeg ville: Ringt rektor ved første mulighet. Spurt: har læreren gjort deg oppmerksom på episoden med mitt barn og ____. Hvor dette barnet har kastet ting på min sønn og postet videoen i sosiale medier? Hvis rektoren ikke har hørt om dette, kan du si "læreren har jo plikt til å si fra, så dette skuffer meg." og at du forventer at dette blir tatt tak i snarest, for dette handler om ditt barns skolemiljø og trivsel. Gjerne smør tykt på her, si at barnet gråter og ikke vil på skolen og at du ser at dette går utover hans mental helse. Av og til må man dessverre ha ganske spisse albuer fra start når man møter en skole som ikke gjør noe. Jeg ville ringt dem svært ofte, tatt vare på kvitteringer som viste hvor mange samtaler som gikk fra min telefon til deres og hvor lite som ble gjort. Og, viktigst av alt: JEG VILLE KONTAKTET STATSFORVALTEREN. Tror dette er mye lurere enn å gå til politiet. Statsforvalteren kan faktisk pålegge skolen å gjøre noe med saken. Da har ikke skolen mulighet til å vri seg unna. Jo flere ganger du har ringt og prøvd å tatt kontakt, desto verre blir det for skolen å forklare ovenfor statsforvalteren at de ikke har satt i gang konkrete tiltak for å bedre situasjonen. Når du som mor tross alt har ringt og ringt og ringt på egen hånd og har bevis for dette. Ta vare på her eneste minste flunk av bevis du kommer over! Og når skolen bagatelliserer ditt barns skoletrivsel skal du ikke lenger bry deg om å være høflig. For den grensen brøt de først. Lykke til ❤️ Håper gutten din får det bedre på skolen. Anonymkode: e1276...730 Statsforvalteren faktisk. Virkelig? Tror dere statsforvalteren bryr seg om at en gutt har filmet en annen gutt? Anonymkode: c58db...622
Anonym bruker Skrevet 2 timer siden #47 Skrevet 2 timer siden Anonym bruker skrev (1 time siden): Statsforvalteren faktisk. Virkelig? Tror dere statsforvalteren bryr seg om at en gutt har filmet en annen gutt? Anonymkode: c58db...622 Vet du hva en statsforvalter er? Hvilke arbeidsoppgaver en statsforvalter har? Det er h*n som har ansvar for at lover og regler blir fulgt opp. Statens øyne. Alle fylker har hver sin. Det står til og med her at man kan melde fra om skolemiljøet til barnet ikke er bra og du opplever at skolen feier det vekk. https://www.statsforvalteren.no/nb/portal/Barnehage-og-opplaring/retten-til-et-trygt-og-godt-skolemiljo/ Fordi barnets rett til et godt skolemiljø er lovpålagt. Les deg opp før du sier sånne ting. For jo, dette er en svært vanlig oppgave for en statsforvalter. Og retten til et godt skolemiljø har hjemmel i lov. Gjettet du bare på hva en statsforvalter var og syntes det hørtes voldsomt ut? Det er ikke det. Anonymkode: e1276...730
Anonym bruker Skrevet 1 time siden #48 Skrevet 1 time siden Har deres ungdomsskole elever tilgang på mobil på skolen?? her har det vært forbudt i flere år med mobil på ungdomsskolen. Alle tlf blir låst inn hver dag ved skolestart og det er strenge regler. Anonymkode: c8a5c...d76
Anonym bruker Skrevet 14 minutter siden #49 Skrevet 14 minutter siden Anonym bruker skrev (1 time siden): Vet du hva en statsforvalter er? Hvilke arbeidsoppgaver en statsforvalter har? Det er h*n som har ansvar for at lover og regler blir fulgt opp. Statens øyne. Alle fylker har hver sin. Det står til og med her at man kan melde fra om skolemiljøet til barnet ikke er bra og du opplever at skolen feier det vekk. https://www.statsforvalteren.no/nb/portal/Barnehage-og-opplaring/retten-til-et-trygt-og-godt-skolemiljo/ Fordi barnets rett til et godt skolemiljø er lovpålagt. Les deg opp før du sier sånne ting. For jo, dette er en svært vanlig oppgave for en statsforvalter. Og retten til et godt skolemiljø har hjemmel i lov. Gjettet du bare på hva en statsforvalter var og syntes det hørtes voldsomt ut? Det er ikke det. Anonymkode: e1276...730 Søtt forsøk på hersketeknikk. Men seriøst? Tror du politiet eller statsforvaltningen eller hvem du nå drar inn, bryr seg om en elev filmer en annen? For jo, la meg fortelle deg det, de gir blanke. Filming forekommer hele tiden, og de har tusen mer alvorlige saker å prioritere. Anonymkode: c58db...622
Anonym bruker Skrevet 4 minutter siden #50 Skrevet 4 minutter siden Du skriver at han har blitt anmeldt for lignende ting tidligere, men ikke bryr seg. Hva med å sende en bekymringsmelding til barnevernet i tillegg til å anmelde? Anonymkode: 3b648...6c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå