Anonym bruker Skrevet torsdag kl 18:14 #1 Skrevet torsdag kl 18:14 Sønnen min på 14 år kom hjem idag å viste ett videoklipp der en elev i klassen kaster ting på sønnen min mens han filmer,for å legge det ut på sosiale medier! Jeg ble selvfølgelig flyforbanna å kontaktet læreren hans,han skulle ta dette opp med rektoren imorgen. Læreren hadde også selv sett filmen,uten å kontakte meg noe jeg reagerer veldig på. Jeg kontaktet også mor til denne ungdommen for å henne passe på at filmen blir fjernet. Jeg fortalte til barnefaren om episoden å han klikker jo helt å mener vi skal politianmelde denne gutten og be skolen om møte. Er ikke dette å overreagere voldsomt? Vi har jo ikke fått beskjed om at det har vært andre episoder mellom de. Hva tenker dere? Anonymkode: 9e7e0...3d1
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 18:21 #2 Skrevet torsdag kl 18:21 Anmeld. Mest sannsynlig vil saken bli henlagt siden han som gjorde det er under kriminell lavalder, men det vil virke avskrekkende Anonymkode: 3b648...6c1
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 18:22 #3 Skrevet torsdag kl 18:22 Anmeld, selvfølgelig. Det er et lovbrudd og skal anmeldes. Anonymkode: bca40...3b9
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 18:46 #4 Skrevet torsdag kl 18:46 Anmeld, gi han en skikkelig støkk så han kanskje ikke gjør det igjen. Anonymkode: 73aac...27d
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 18:49 #5 Skrevet torsdag kl 18:49 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Anmeld, gi han en skikkelig støkk så han kanskje ikke gjør det igjen. Anonymkode: 73aac...27d En venn av meg kjenner moren veldig godt å sønnen har visst flere ganger blitt politianmeldt,men han bryr seg ikke ettersom politiet bare henlegger saken uansett fordi han er under den kriminelle lavalderen. Skremmende holdning en del ungdommer har altså. Anonymkode: 9e7e0...3d1
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 18:53 #6 Skrevet torsdag kl 18:53 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): En venn av meg kjenner moren veldig godt å sønnen har visst flere ganger blitt politianmeldt,men han bryr seg ikke ettersom politiet bare henlegger saken uansett fordi han er under den kriminelle lavalderen. Skremmende holdning en del ungdommer har altså. Anonymkode: 9e7e0...3d1 Jeg tenkte på det akkurat i det jeg postet, at siden det gjerne henlegges, så kan det slå feil vei i stedet for. Men det er for jævlig at de skal slippe så lett unna. Anonymkode: 73aac...27d
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 19:02 #7 Skrevet torsdag kl 19:02 Anmeld likevel. Det betyr noe når det hoper seg opp saker hos politiet. Anonymkode: 351b4...ca3
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 19:04 #8 Skrevet torsdag kl 19:04 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Anmeld likevel. Det betyr noe når det hoper seg opp saker hos politiet. Anonymkode: 351b4...ca3 Ja kommer det inn nok saker så blir det kanskje sendt bekymringsmelding til barnevernet. Anonymkode: 9e7e0...3d1
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 19:07 #9 Skrevet torsdag kl 19:07 Tar jeg sønnen min med når jeg skal politianmelde? Jeg vet jo egentlig ikke så mye,har bare sett videoklippet selv og fått bekreftet av læreren at han også har sett at en elev i klassen har lagt dette ut på sosiale medier. Anonymkode: 9e7e0...3d1
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 22:38 #11 Skrevet torsdag kl 22:38 Om dette skjedde på skolen ville jeg vurdert å anmelde skolen i stede for. DE er ikke under myndighetsalder og er ansvarlig for din sønns trygghet. Mulig skolen da må sette inn harderde tiltak. Anonymkode: affcb...96c
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 22:53 #12 Skrevet torsdag kl 22:53 Ettersom dette har skjedd flere ganger (med andre) og skolen ikke virker som at de tar det på alvor, hadde jeg nok vurdert sterkt å anmelde. Hadde det skjedd bare denne gangen og skolen hadde tatt grep om saken, hadde jeg i utgangspunktet latt det bli med det. Skolen kan ikke ha full kontroll på alle elever, de kan ikke henge over alle til enhver tid. Det ville jo vært forferdelig kjedelig for elevene også. Men de må ta ting på alvor når noe galt skjer. Jeg synes at du skal ta kontakt med skolen først for å høre hva de har gjort med saken. Og hvordan de har tenkt til å håndtere slike saker framover. Anonymkode: 401a0...324
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 22:58 #13 Skrevet torsdag kl 22:58 Nå ser jeg at skolen har tatt tak i saken, jeg leste litt fort først. Da tror jeg at jeg hadde sett det an litt. Du kan jo også prate med politiet uten å måtte anmelde saken også. Anonymkode: 401a0...324
Anonym bruker Skrevet i går, 07:55 #14 Skrevet i går, 07:55 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Om dette skjedde på skolen ville jeg vurdert å anmelde skolen i stede for. DE er ikke under myndighetsalder og er ansvarlig for din sønns trygghet. Mulig skolen da må sette inn harderde tiltak. Anonymkode: affcb...96c Himmel og hav. Det er ikke måte på hva skolen skal ordne opp i.... Anonymkode: 2d285...12a
Anonym bruker Skrevet i går, 08:45 #15 Skrevet i går, 08:45 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Om dette skjedde på skolen ville jeg vurdert å anmelde skolen i stede for. DE er ikke under myndighetsalder og er ansvarlig for din sønns trygghet. Mulig skolen da må sette inn harderde tiltak. Anonymkode: affcb...96c Så om du bryter loven så bør din arbeidsgiver anmeldes? Det må være grenser til ansvarsfraskrivelse! Anonymkode: d6b26...e6d
Anonne Skrevet i går, 08:47 #16 Skrevet i går, 08:47 Det skal åpnes en mobbesak paragraf 9a tror det heter det. hadde krevd av den eleven som har gjort dette skal utvises evt tvangsflyttes til ny skole. og selvfølgelig politianmelde
Anonym bruker Skrevet i går, 08:59 #17 Skrevet i går, 08:59 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Så om du bryter loven så bør din arbeidsgiver anmeldes? Det må være grenser til ansvarsfraskrivelse! Anonymkode: d6b26...e6d Problemet er jo at denne eleven alt har vært anmeldt mange ganger uten effekt og uten at noe skjer. Skolen kan inndra mobilen, kreve at filmer slettes. Om en sakbehandler i Nav gjør noe som ikke er greit så er det Nav som blir anmeldt. Anonymkode: affcb...96c
Anonym bruker Skrevet i går, 09:42 #18 Skrevet i går, 09:42 Anonym bruker skrev (14 timer siden): En venn av meg kjenner moren veldig godt å sønnen har visst flere ganger blitt politianmeldt,men han bryr seg ikke ettersom politiet bare henlegger saken uansett fordi han er under den kriminelle lavalderen. Skremmende holdning en del ungdommer har altså. Anonymkode: 9e7e0...3d1 Men det blir alikevel lagt i mappen hans og kan ha stor betydning senere når det blir nok anmeldelser. For det er ikke lenge før han ikke er dekket av å være under den kriminelle lavalder lenger Anonymkode: a9dfa...067
Anonym bruker Skrevet i går, 11:17 #19 Skrevet i går, 11:17 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Om dette skjedde på skolen ville jeg vurdert å anmelde skolen i stede for. DE er ikke under myndighetsalder og er ansvarlig for din sønns trygghet. Mulig skolen da må sette inn harderde tiltak. Anonymkode: affcb...96c Det skjedde i klasserommet ser det ut som Anonymkode: 9e7e0...3d1
Lektor Doppler med tillegg Skrevet i går, 11:45 #20 Skrevet i går, 11:45 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Det skjedde i klasserommet ser det ut som Anonymkode: 9e7e0...3d1 Da anmelder du hendelsen til politiet og rapporterer den til rektor og ber om at den blir fulgt opp under kapittel 12. Som er nye 9a. Skolen må da sette inn tiltak. Å bli filmet i timen er ikke et trygt og godt skolemiljø.
Anonym bruker Skrevet i går, 14:21 #21 Skrevet i går, 14:21 Om du anmelder gutten, og du viser til at det har vært mange andre saker før som er blitt henlagt, så kan det være større sjanse for at politiet tar saken. Jeg ville sagt at jeg forventet at politiets forebyggende avdeling ble koblet inn, og også barnevernet, hvis det er slik at foreldrene ikke setter grenser for gutten. Anonymkode: af7d9...b57
Anonym bruker Skrevet i går, 14:51 #22 Skrevet i går, 14:51 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Skolen kan inndra mobilen, kreve at filmer slettes. Anonymkode: affcb...96c Hvor mye utøvende makt tror du egentlig en skole har? Anonymkode: cd685...2a6
Anonym bruker Skrevet i går, 17:20 #23 Skrevet i går, 17:20 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Om du anmelder gutten, og du viser til at det har vært mange andre saker før som er blitt henlagt, så kan det være større sjanse for at politiet tar saken. Jeg ville sagt at jeg forventet at politiets forebyggende avdeling ble koblet inn, og også barnevernet, hvis det er slik at foreldrene ikke setter grenser for gutten. Anonymkode: af7d9...b57 Dette er jeg enig i. Alle kan trampe i klaveret, men her er det jo et mønster i at denne gutten legger ut filmer av andre. Dersom det hoper seg opp tilstrekkelig med annmeldelser, så legger det unektelig et større press på politiet også. Det vil sikkert også ha noe å si, dersom bv. eventuelt kobles inn. Anonymkode: ae832...703
Anonym bruker Skrevet 21 timer siden #24 Skrevet 21 timer siden Hva var det han kastet? Stoler? Pc’er? Sakser? Eller votter og luer? Syns det har litt å si her. Ellers er da dette en helt normal episode på en helt vanlig ungdomsskole, er det ikke? På min sønns skole er det narkotikasalg, ungdommer som drikker alkohol i skoletiden, og ildspåsettelser stadig vekk. Og det er ikke den verste skolen i distriktet. Anonymkode: c58db...622
Iiiiik Skrevet 21 timer siden #25 Skrevet 21 timer siden På den lokale ungdomsskolen her var det en gjeng som stod og så på en få bank av to andre, som avlytta det med å tisse på offeret. Det hele ble filma og delt på diverse kanaler. Offeret nekter å anmelde, fordi han er redd for at det blir enda verre neste gang… Nå henter moren ham hver dag, og aktørene slenger med leppa fordi han er en pingle. Jeg tror det er tiltak inne på flere av gutta, så langt uten effekt dessverre. Her er forebyggende hos politiet aktive. Det er bekymringssamtaler og mye oppsøkende virksomhet. Sånn sett er anmeldelser effektive.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå