Gå til innhold

Lager du julegodterier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva lager du i så fall?

Her blir det mindre år for år, men holder på kandiserte appelsinskall og brente mandler. Marsipan lager Nidar bedre enn meg så det har jeg gitt opp. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ofte LYST, men har stort sett manglet gjennomføringsevne 😁. Har blitt salte mandler, stort sett, det er minst innsats. Og så har jeg venninne som lager konfekt til meg hvert år så jeg lener meg litt på det 😁.

Skrevet

Koker karameller hvert år og deler med svigerfar. Jeg har en uhøytidelig konkurranse gående med mannens onkel om hvem som lager de beste julekaramellene hvert år.

Skrevet

Jeg pleier å lage marsipan, men ikke i år. synes den er mye bedre enn kjøpemarsipan.

Anonymkode: 1fe48...968

Skrevet

Ja. Jeg koker karameller, lager Troika-sjokolade og marsipankuler.

Anonymkode: 9d1c9...093

Skrevet

Ja. Varierer litt hva,  men bytter mellom blant annet sjokolade med mintfyll eller karamellfyll, bringebærsjokolade, risboller, fudge, brente mandler... Liker bedre å lage og spise julegodteri enn julekaker😂

Anonymkode: ff673...9a8

Skrevet

Lager brente mandler og karameller. Det er alt

Anonymkode: b4d1a...32a

Skrevet

Jeg lager marsipan, det er så sinnsykt mye bedre enn kjøpt synes jeg. Lager kuler som jeg dytter en valnøtt i, det er så godt. 

Ellers pleier jeg lage risboller, for gubben og datteren min er så glad i dem. Ikke fan av de selv....

Jeg har også laget florentiner noen ganger, men det regnes kanskje mer som en kjeks/kake enn som godteri? Datteren min sier det er "diebetes i munnen", så vi ser på det som snop 🤣

Prøvde meg på kokosboller for et par år siden, men der synes jeg de kjøpte er bedre faktisk.

Anonymkode: d125b...98f

Skrevet

jeg lager brente mandler, karameller, og noen år har jeg laget rom-rosin-marsipan kuler (egen fantasioppskrift) - men det blir som du sier - mindre og mindre år for år her i huset også......I år har jeg til og med kjøpt pepperkakedeig (HJELP)

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg lager marsipan, det er så sinnsykt mye bedre enn kjøpt synes jeg. Lager kuler som jeg dytter en valnøtt i, det er så godt. 

Ellers pleier jeg lage risboller, for gubben og datteren min er så glad i dem. Ikke fan av de selv....

Jeg har også laget florentiner noen ganger, men det regnes kanskje mer som en kjeks/kake enn som godteri? Datteren min sier det er "diebetes i munnen", så vi ser på det som snop 🤣

Prøvde meg på kokosboller for et par år siden, men der synes jeg de kjøpte er bedre faktisk.

vil du dele oppsktift - har lyst å prøve meg :)

Skrevet

Nei, jeg lager ingen verdens ting. Min far lager derimot nok for oss alle: Troika, karameller, marsipan og konfekt. Ved siden av det bakes det langt flere enn de syv slagene. 😅

Anonymkode: a5cad...3de

Skrevet
nerdybirdy skrev (På 12.12.2025 den 13.13):

vil du dele oppsktift - har lyst å prøve meg :)

Jeg og! 🤩

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 12.12.2025 den 10.58):

Jeg er knallgod på kokosboller, men lager det ikke til jul. I år blir det bare brente mandler. Hadde som vanlig store ambisjoner om konfekt men er for tidsoptimistisk anlagt😅

Skrevet

Lagde noe Rocky Road og toffeegreier før, men så datt det vekk. I år tenkte jeg prøve meg på brente mandler. Har aldri gjort det før, så det greier jeg helt sikkert- alternativt ender det som første gang jeg prøvde meg på krumkaker, med diverse brannskader og en masse banning og sverting! 😆🙈

Skrevet
LillaGorilla♥♥ skrev (1 time siden):

Lagde noe Rocky Road og toffeegreier før, men så datt det vekk. I år tenkte jeg prøve meg på brente mandler. Har aldri gjort det før, så det greier jeg helt sikkert- alternativt ender det som første gang jeg prøvde meg på krumkaker, med diverse brannskader og en masse banning og sverting! 😆🙈

Haha jeg liker Pippi-innstillinga di!

Skrevet
amandine skrev (4 timer siden):

Jeg er knallgod på kokosboller, men lager det ikke til jul. I år blir det bare brente mandler. Hadde som vanlig store ambisjoner om konfekt men er for tidsoptimistisk anlagt😅

Kan du plis dele oppskrift? Pliiiiis! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...