Gå til innhold

Uføreforsikring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst å få meg uføreforsikring. Stygt redd for at jeg har fått en leddsykdom, men vil ikke starte utredning før etter jeg har forsikret meg. Kan forsikringssekapet ‘ta meg’ på noe, ettersom jeg ikke har begynt med noe utredning enda? Ingenting er registrert hos lege, har ventet lenge pga jeg ikke er uføreforsikret. Det er 3 måneders sykdomsklausul på uføreforsikringen. Noen som vet?

Anonymkode: aeb0f...48f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok opplyse om ting du er klar over i egenerklæring. Men hva du gjør er opp til deg. Er det ikke nedskrevet er det vel liten sjanse for å finne det ut. Men jeg tror teksten sier noe som: «ting du visste eller burde ha visst før tegning av forsikring». Men om du går til legen rett etterpå og sier at du har slitt med det lenge sliter du, alt blir sjekket før en evt utbetaling. Det er vanskelig å huske hva man lyver om. På den annen side har du ingen diagnose. 

Anonymkode: cdfd8...e02

Skrevet

Det du tenker å gjøre er forsikringssvindel. Strafferammen er 6 år, men go ahead 🙈

Anonymkode: 99374...1f7

Skrevet

Selv om du får en sykdom er det ikke ensbetydende med at du blir uføre eller planlegger du noe?

Anonymkode: 61911...2b6

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Selv om du får en sykdom er det ikke ensbetydende med at du blir uføre eller planlegger du noe?

Anonymkode: 61911...2b6

Man blir ikke uføre man havner i uføre, men man kan blir ufør

Anonymkode: 65a2e...3a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...