Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #1 Skrevet 10. desember 2025 Min gode venninne gikk fra mannen sin for en liten tid tilbake. Hun hadde ingen konkret grunn å gi han, bortsett fra at hun ikke følte noe for han lengre. Han og barna stod igjen som spørsmåls-tegn, forståelig nok. Nå ser det ut som om hun har hatt en annen i kikkerten hele tiden, for nå er hun i et nytt forhold. Jeg mistenkte at hun hadde det, men overfor meg har hun nektet plent for at dette er tilfelle. Hun vil ikke snakke noe om bruddet til mannen, og unngår mange av oss gamle vennene sine og tar sjelden kontakt. Nå ser jeg at hun poster masse sitater på sosiale medier som oppfordrer alle å følge sin egen lykke, og drite i hva andre måtte mene. Det er greit nok det, men jeg skjønner jo at hun har gått bak ryggen på både sin mann og sine barn som har lurt veldig på hva som har skjedd. Hun har et dårlig forhold til barna sine nå, og har mye barnevakt de ukene de skal være hos henne. De har uttrykt at de er lei seg for dette, og ringer mye til sin far mens de er der. Dette forteller far, som også er en kompis av min mann. Jeg lurer på om jeg skal ringe henne og si hva jeg mener. Det provoserer meg litt at hun tror ingen rundt vet hvordan ståa egentlig er, og at alt er så såre vel. Jeg blir oppriktig lei meg på barnas vegne. Har lyst til å høre hva som har skjedd med henne, for jeg kjenner henne ikke igjen. Og så er jeg redd for at hun er i ferd med å ødelegge forholdet til sine barn når hun er så opptatt av seg selv. Anonymkode: 1203d...4e0
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #2 Skrevet 10. desember 2025 Si hva du mener som følge av ting du har hørt fra andre? "Jeg har hørt at du...." Hvordan vet du at hun ikke har noen konkret grunn? Det er jo ofte mer enn EN konkret grunn som gjør at folk går fra hverandre, mister følelser etc. Nei, i utgangspunktet skal du ikke si hva du mener, for det har liten eller ingen betydning, og du har jo bare "hørt", du vet ikke. Men du kan høre hvordan hun har det, og du trenger ikke / skal ikke ta parti for noen av dem. I en samtale kan du si direkte hva du mener, om det er noe det kan komme godt ut av. så lenge det kommer fra henne. . Du bør forholde deg til det hun sier eller svarer når du snakke med henne. Hun sier / svarer at hun har mye barnevakt til ungene det kan du jo gjerne svare hva du mener om. "Tror du det er så lurt? Det er vel viktig å tilbringe mest mulig tid med dem når du har dem? "Ungene trenger deg mye nå, vet du" I alle fall nå som bruddet er såpass ferskt?! Påpek gjerne at det er viktig å ikke sette ungene i andre rekke. Det er mye bedre enn å f.eks si at "Emil" eller sier at / fortalt at - enten Emil er eksmannen eller barnet. Og om du har kontakt med både henne og eks-mannen, så sørg for å holde tunga rett i munnen og ikke snakk om den andre, du kan høre på, komme med tips om du blir spurt, men ikke bli noe "sladrende" mellomledd. Anonymkode: 4b47c...43e
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #3 Skrevet 10. desember 2025 Er det noe å mene noe om da? Hun forelsket seg i en annen og gikk fra mannen sin. Folk går da fra hverandre av ulike grunner helen tiden, det er da ikke noe andre trenger å legge seg opp i. Anonymkode: 75329...b3a
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #4 Skrevet 10. desember 2025 Nei ærlig talt, det får være måte på å blande seg i ting man ikke har noe med 🙈 Hun har mistet deg som venn, og det er prisen hun må betale for å følge sine (egoistiske) følelser. Du og mannen din fortsetter vennskapet med mannen hun forlot. Anonymkode: 0fda9...4a1
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #5 Skrevet 10. desember 2025 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Er det noe å mene noe om da? Hun forelsket seg i en annen og gikk fra mannen sin. Folk går da fra hverandre av ulike grunner helen tiden, det er da ikke noe andre trenger å legge seg opp i. Anonymkode: 75329...b3a Ja det er nå en ting, men hun setter tydelig seg selv først. Og det er uheldig synes jeg. Anonymkode: 1203d...4e0
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #6 Skrevet 10. desember 2025 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja det er nå en ting, men hun setter tydelig seg selv først. Og det er uheldig synes jeg. Anonymkode: 1203d...4e0 Alle setter seg selv først. Hvorfor skulle ikke hun gjøre det? Mener du at alle som ikke ønsker å bli i ekteskapet sitt skal bli for å sette andre først? Anonymkode: 75329...b3a
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #7 Skrevet 10. desember 2025 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Alle setter seg selv først. Hvorfor skulle ikke hun gjøre det? Mener du at alle som ikke ønsker å bli i ekteskapet sitt skal bli for å sette andre først? Anonymkode: 75329...b3a Foran barna mener jeg Anonymkode: 1203d...4e0
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #8 Skrevet 10. desember 2025 Dette er IKKE din sak! Anonymkode: 18728...76a
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #9 Skrevet 10. desember 2025 Hvor gammel er barna. Om de er under 14-15 så synes jeg du kan si noe. Da må hun heler la barna være med far så kan hun leve ego livet. Anonymkode: 44e2a...a0e
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #10 Skrevet 10. desember 2025 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Hvor gammel er barna. Om de er under 14-15 så synes jeg du kan si noe. Da må hun heler la barna være med far så kan hun leve ego livet. Anonymkode: 44e2a...a0e Så ingen med barn under 14-15 år som skiller seg skal ha samvær med barna sine? Eller hva mener du egentlig? Anonymkode: 75329...b3a
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #11 Skrevet 10. desember 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Foran barna mener jeg Anonymkode: 1203d...4e0 Det er helt klart det beste for barna å beholde kjernefamilien, likevel ender ca halvparten av alle samboer/ekteskap i brudd, så det er veldig mange skilsmissebarn der ute. Ser det blant vennene til barna mine, det er helt naturlig for dem at mange har skilte foreldre og bor litt "her og der". At hun ble forelsket i en annen og gikk fra mannen og faren til barna sine er helt klart en egoistisk handling, men hun er langt fra alene om å velge sånn og voksenkjeft fra deg endrer ingenting. Anonymkode: 0fda9...4a1
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #12 Skrevet 10. desember 2025 Om barna strever og du selv ser det og snakker med dem om det, bør du jo absolutt ta det opp med foreldre. Personlig vil jeg anbefale samtale fremfor "konfrontasjon." Skilsmissen har selvfølgelig ikke du noe med. Anonymkode: 22239...1d5
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #13 Skrevet 10. desember 2025 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Min gode venninne gikk fra mannen sin for en liten tid tilbake. Hun hadde ingen konkret grunn å gi han, bortsett fra at hun ikke følte noe for han lengre. Han og barna stod igjen som spørsmåls-tegn, forståelig nok. Nå ser det ut som om hun har hatt en annen i kikkerten hele tiden, for nå er hun i et nytt forhold. Jeg mistenkte at hun hadde det, men overfor meg har hun nektet plent for at dette er tilfelle. Hun vil ikke snakke noe om bruddet til mannen, og unngår mange av oss gamle vennene sine og tar sjelden kontakt. Nå ser jeg at hun poster masse sitater på sosiale medier som oppfordrer alle å følge sin egen lykke, og drite i hva andre måtte mene. Det er greit nok det, men jeg skjønner jo at hun har gått bak ryggen på både sin mann og sine barn som har lurt veldig på hva som har skjedd. Hun har et dårlig forhold til barna sine nå, og har mye barnevakt de ukene de skal være hos henne. De har uttrykt at de er lei seg for dette, og ringer mye til sin far mens de er der. Dette forteller far, som også er en kompis av min mann. Jeg lurer på om jeg skal ringe henne og si hva jeg mener. Det provoserer meg litt at hun tror ingen rundt vet hvordan ståa egentlig er, og at alt er så såre vel. Jeg blir oppriktig lei meg på barnas vegne. Har lyst til å høre hva som har skjedd med henne, for jeg kjenner henne ikke igjen. Og så er jeg redd for at hun er i ferd med å ødelegge forholdet til sine barn når hun er så opptatt av seg selv. Anonymkode: 1203d...4e0 Ikke din business dette her, i det hele tatt, men forstår deg litt. Har en venninne som forteller en historie til meg som ikke helt henger på greip. Dette gjelder en uførediagnose som jeg sterkt mistenker er oppspinn. Hun har et stort behov for å forklare seg, legge på, utdype. Føler historien/ løgnen ikke blir noe mer sann jo mer hun ror. Å stå på sidelinjen og se på urettferdighet og bedrag er ubekvemt og provoserende. Man mister litt respekten også føler man at den andre ser på en som en idiot som også bedras av denne slags livsløgnen. Respekterer du henne ikke lenger, ta avstand. Anonymkode: 41247...222
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #14 Skrevet 10. desember 2025 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Min gode venninne gikk fra mannen sin for en liten tid tilbake. Hun hadde ingen konkret grunn å gi han, bortsett fra at hun ikke følte noe for han lengre. Han og barna stod igjen som spørsmåls-tegn, forståelig nok. Nå ser det ut som om hun har hatt en annen i kikkerten hele tiden, for nå er hun i et nytt forhold. Jeg mistenkte at hun hadde det, men overfor meg har hun nektet plent for at dette er tilfelle. Hun vil ikke snakke noe om bruddet til mannen, og unngår mange av oss gamle vennene sine og tar sjelden kontakt. Nå ser jeg at hun poster masse sitater på sosiale medier som oppfordrer alle å følge sin egen lykke, og drite i hva andre måtte mene. Det er greit nok det, men jeg skjønner jo at hun har gått bak ryggen på både sin mann og sine barn som har lurt veldig på hva som har skjedd. Hun har et dårlig forhold til barna sine nå, og har mye barnevakt de ukene de skal være hos henne. De har uttrykt at de er lei seg for dette, og ringer mye til sin far mens de er der. Dette forteller far, som også er en kompis av min mann. Jeg lurer på om jeg skal ringe henne og si hva jeg mener. Det provoserer meg litt at hun tror ingen rundt vet hvordan ståa egentlig er, og at alt er så såre vel. Jeg blir oppriktig lei meg på barnas vegne. Har lyst til å høre hva som har skjedd med henne, for jeg kjenner henne ikke igjen. Og så er jeg redd for at hun er i ferd med å ødelegge forholdet til sine barn når hun er så opptatt av seg selv. Anonymkode: 1203d...4e0 Jeg hadde gitt fullstendig f i henne. Hun er jo åpenbart et bedritent menneske. Slike folk hadde ikke jeg giddet å ha kontakt med. Hadde støttet den stakkars eksen og barna hennes likevel. Håper de får vite det, eller at de allerede vet det. Hun har gravd sin egen grav. Anonymkode: 66121...792
sug lut Skrevet 10. desember 2025 #15 Skrevet 10. desember 2025 Herrefred, det er da virkelig ikke din sak å være hurpekjerring. Synes du påstår dette er en venninne?
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #16 Skrevet 10. desember 2025 sug lut skrev (2 minutter siden): Herrefred, det er da virkelig ikke din sak å være hurpekjerring. Synes du påstår dette er en venninne? Hvem er hurpekjerringen her egentlig? Forstår Hi godt jeg, men selv hadde jeg bare ignort denne hurpekjerringen av en venninne som heldigvis allerede har gravd din egen grav uten at Hi trenger å gjøre noe som helst. Anonymkode: 66121...792
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #17 Skrevet 10. desember 2025 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvem er hurpekjerringen her egentlig? Forstår Hi godt jeg, men selv hadde jeg bare ignort denne hurpekjerringen av en venninne som heldigvis allerede har gravd din egen grav uten at Hi trenger å gjøre noe som helst. Anonymkode: 66121...792 Gravd sin egen grav? Hun er kvitt en mann hun ikke hadde lyst til å være gift med og funnet seg en hun ønsker å være sammen med. Det er da utelukkende bra for henne. Er du like butthurt på alle som går fra partneren sin? Anonymkode: 75329...b3a
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #18 Skrevet 10. desember 2025 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Gravd sin egen grav? Hun er kvitt en mann hun ikke hadde lyst til å være gift med og funnet seg en hun ønsker å være sammen med. Det er da utelukkende bra for henne. Er du like butthurt på alle som går fra partneren sin? Anonymkode: 75329...b3a Hvis du vil diskutere med meg for du skrive ordentlig. Anonymkode: 66121...792
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #19 Skrevet 10. desember 2025 Hun har sikkert gjort masse galt 🤷♀️ Men du høres virkelig mer ut som fiende enn venn. Anonymkode: 22c30...1be
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #20 Skrevet 10. desember 2025 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Min gode venninne gikk fra mannen sin for en liten tid tilbake. Hun hadde ingen konkret grunn å gi han, bortsett fra at hun ikke følte noe for han lengre. Han og barna stod igjen som spørsmåls-tegn, forståelig nok. Nå ser det ut som om hun har hatt en annen i kikkerten hele tiden, for nå er hun i et nytt forhold. Jeg mistenkte at hun hadde det, men overfor meg har hun nektet plent for at dette er tilfelle. Hun vil ikke snakke noe om bruddet til mannen, og unngår mange av oss gamle vennene sine og tar sjelden kontakt. Nå ser jeg at hun poster masse sitater på sosiale medier som oppfordrer alle å følge sin egen lykke, og drite i hva andre måtte mene. Det er greit nok det, men jeg skjønner jo at hun har gått bak ryggen på både sin mann og sine barn som har lurt veldig på hva som har skjedd. Hun har et dårlig forhold til barna sine nå, og har mye barnevakt de ukene de skal være hos henne. De har uttrykt at de er lei seg for dette, og ringer mye til sin far mens de er der. Dette forteller far, som også er en kompis av min mann. Jeg lurer på om jeg skal ringe henne og si hva jeg mener. Det provoserer meg litt at hun tror ingen rundt vet hvordan ståa egentlig er, og at alt er så såre vel. Jeg blir oppriktig lei meg på barnas vegne. Har lyst til å høre hva som har skjedd med henne, for jeg kjenner henne ikke igjen. Og så er jeg redd for at hun er i ferd med å ødelegge forholdet til sine barn når hun er så opptatt av seg selv. Anonymkode: 1203d...4e0 Du er en dårlig venn. Hold deg unna. Er du misunnelig kanskje? Anonymkode: b09ba...3bc
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #21 Skrevet 10. desember 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du er en dårlig venn. Hold deg unna. Er du misunnelig kanskje? Anonymkode: b09ba...3bc Jeg er bekymret for barna. Og er veldig skuffet over oppførselen hennes. At hun ikke klarer å sette ungene først. Så nei jeg er ikke misunnelig 🙈 Anonymkode: 1203d...4e0
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #22 Skrevet 10. desember 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hun har sikkert gjort masse galt 🤷♀️ Men du høres virkelig mer ut som fiende enn venn. Anonymkode: 22c30...1be En fiende? Det virker som om hun ikke er klar over hva hun holder på med. Eksen har snakket om å kreve mer omsorg, for han har ungene mer enn 50% uansett. Og så vil de helst være hos han. Ungene er under 12 år så de er ikke så store. Anonymkode: 1203d...4e0
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #23 Skrevet 10. desember 2025 sug lut skrev (2 timer siden): Herrefred, det er da virkelig ikke din sak å være hurpekjerring. Synes du påstår dette er en venninne? Ja en venninne som jeg ser tar egoistiske og dårlige valg nå i etterkant av skilsmissen. Anonymkode: 1203d...4e0
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #24 Skrevet 10. desember 2025 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg er bekymret for barna. Og er veldig skuffet over oppførselen hennes. At hun ikke klarer å sette ungene først. Så nei jeg er ikke misunnelig 🙈 Anonymkode: 1203d...4e0 Ikke hør på disse dumme kommentarene, Hi. Jeg skjønner deg, men tror jeg hadde latt det ligge. Støtt mannen og barna. Bare la venninnen din oppføre seg som en tenåring og grave sin egen grav. Hun mister barna og venner med slik oppførsel. Anonymkode: 66121...792
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #25 Skrevet 10. desember 2025 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ja en venninne som jeg ser tar egoistiske og dårlige valg nå i etterkant av skilsmissen. Anonymkode: 1203d...4e0 Det virker som om du har tatt mannens parti og at du ikke er venninne LENGRE. Hun merker det nok og jeg ser at en i tråden her tidligere anbefalte å være venn med mannen. Det er skikkelig god venninne. Jeg antar at hun er forelsket og at det går over. Min eks mann har ikke noe som helst med sine barn å gjøre, de kjenner ham ikke. Det er ingen, ikke noen prøver å få ham til å ta til vettet. Han har mange venner og alle heier på ham. Kvinner er kvinner verst! Når pene damer blir alene og er single, slutter dere å invitere dem, dere er så redd for at kvinnen skal erobre mannen deres. Men mannen, ja, han må ivaretas, hvorfor det? Jo, for han er ikke en trussel mot deg! Anonymkode: b5ff0...c7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå