Gå til innhold

Wegovy, hvor kaster dere nålene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal de leveres på apoteket, og i tilfelle hvordan, eller kan de kastes i søpla?

Er samme som på diabetespenner, bitteliten nål som ligger inni en "hette/kork" når du er ferdig.

Anonymkode: 01eef...c50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kaster den i restavfallet hjemme. Det havner verre ting dere enn en bitteliten innpakket nålespiss. 

Anonymkode: 77911...9fd

Skrevet

I restavfall. 

Anonymkode: 32531...861

Skrevet

Jeg bruker ikke Wegovy, men har brukt samme type penn for noe annet. Leverte den til apoteket, etter anbefaling fra de.

Anonymkode: 4cd46...7e7

Skrevet

Du kan legge alle sånne nåler i en tom brusflaske, så skrur du korken på når den er full og laster den i restavfallet.

Anonymkode: 2ee9b...288

Skrevet

Apoteket vil ikke ha inn nåler eller forbruksmatriell, eller tomme sprøyter, dette skal i restavfall hjemme.

Ha nåler i en brusflaske o.l og teip godt over.

Anonymkode: 16bfc...981

Skrevet

Tusen takk for svar, da blir det en tom brusflaske, det hadde jeg ikke tenkt på 😊

Hi

Skrevet

Jeg legger dem tilbake i den lille hylsa de kommer i, og kaster i restavfall.

Anonymkode: 1075e...b3f

Skrevet

Setter på hetta og kaster den i søpla. Samme som jeg gjør med nåler jeg bruker til b12-injeksjoner 

Anonymkode: 25d23...f72

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Apoteket vil ikke ha inn nåler eller forbruksmatriell, eller tomme sprøyter, dette skal i restavfall hjemme.

Ha nåler i en brusflaske o.l og teip godt over.

Anonymkode: 16bfc...981

Jeg fikk beskjed om å levere de på apoteket.

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Jeg fikk beskjed om å levere de på apoteket.

De skal i restavfall i en lukket brusflaske. Helt standard om man ikke har kanyleboks hjemme.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Setter på hetta og kaster den i søpla. Samme som jeg gjør med nåler jeg bruker til b12-injeksjoner 

Vær så snill å ta hensyn til de som håndterer søpla di. Legg alt i en brusflaske.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Vær så snill å ta hensyn til de som håndterer søpla di. Legg alt i en brusflaske.

Jeg tar hensyn til de. Jeg setter på hetta som hører til. Det er sånn jeg får de levert når jeg kjøper de på apoteket. Hva skal de gjøre da? Putte det i en brusflaske når jeg har kjøpt de? Jeg putter nålene inn i hetta, inn i embalasjen (som ikke hjelper for noe siden det er plast) og kaster i søpla.

Akkurat sånn vi håndterer sprøyter MED hette på her på sykehuset.

Skrevet

Jeg tar hensyn til de. Jeg setter på hetta som hører til. Det er sånn jeg får de levert når jeg kjøper de på apoteket. Hva skal de gjøre da? Putte det i en brusflaske når jeg har kjøpt de? Jeg putter nålene inn i hetta, inn i embalasjen (som ikke hjelper for noe siden det er plast) og kaster i søpla.

Akkurat sånn vi håndterer sprøyter MED hette på her på sykehuset.

På sykehus har man kanylebokser. Uavhengig om du har hette på.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

På sykehus har man kanylebokser. Uavhengig om du har hette på.

På sykehuset hvor jeg jobber kan vi fint kaste nålene med hetta på i vanlig søppel. Det er ingenting som tilsier at den kommer til å falle av, ramle ut av plasten og stikke noen på henda

Skrevet

Er det så mange her inne på forumet som går på wegovy? 

Anonymkode: e76eb...8fc

Skrevet

Er det så mange her inne på forumet som går på wegovy? 

Anonymkode: e76eb...8fc

Det er samme nålene som blir brukt på bl.a diabetespenner, og sikkert andre medisiner også. Så sikkert mange som kan svare selv om de ikke går på wegovy. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...