Gå til innhold

Begravelse. Hvor fort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En nabo døde i går. Jeg tenkte å dra i begravelsen. Men så er det snart juleferie og da må jeg planlegge. Hvor fort er det vanlig at begravelsen er? Jeg kjenner ikke pårørende så godt at jeg vil spørre om det 

Anonymkode: 06c6d...301

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er kristen begravelse er det mest vanlig mellom 7 - 14 dager etter dødsfallet - alt ettersom hvor langt unna pårørende bor. Det mest varlige er rundt en uke, muligens pluss noen dager. Noen har det også etter 14 dager, men det er sjeldent. Det er vanlig at dødsannonsen står noen dager, en liten uke etter dødsfallet og de fleste får en minneside fra begravelsesbyrået. Dette er søkbart om du søker på navnet. 

Anonymkode: 03af0...67e

Skrevet

Det kommer an på hvor mange begravelser det skal være, det kan svinge. Vi måtte vente i 3 uker, Det normale er visst innen 10 dager,

Anonymkode: c5310...5ca

Skrevet

Vanligvis tar det cirka 10 dager fra dødsfall til bisettelse/begravelse.  

Anonymkode: 2833c...88c

Skrevet

Takk for svar. Da blir det nok da jeg har reist på juleferie 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar. Da blir det nok da jeg har reist på juleferie 

Dødsannonsen kommer ur ganske fort, det letteste er å se etter den. så vet du sikkert.

Anonymkode: c5310...5ca

Skrevet

det kan gå fort...har vært i en begravelse som var 5 dager etter dødsfallet pga juleferie...

Anonymkode: b247e...052

Skrevet

Svigermor døde en søndag og ble begravet på fredag, altså 5 dager senere.

Men en ukes tid tror jeg er vanlig, kommer litt an på hvor mye de har å gjøre i kirken.

Ortodokse jøder tror sjelen er fanget mellom to verdener frem til kroppen er i jorden så de vil ha begravelse innen et døgn.

Anonymkode: d38d0...ec8

Skrevet

Da mamma døde tok det nesten 4 uker fra dødsfall til begravelsen kunne holdes

Anonymkode: 39d78...7d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...