Anonym bruker Skrevet 9. desember 2025 #1 Skrevet 9. desember 2025 Hadde dere holdt ut? Samboer og de to hjemmeboende barna ser på tv og har familietid med høylydt latter og skravling frem til 02 minst 2-3 hverdager i uka Tenåringene jobber kveld og samboer har aldri trengt mer enn 5 timer søvn (han starter 09 på jobb). Jeg trenger 7 timer søvn og starter 08 på jobb, og det er faen meg aldri fred å få nattestid Anonymkode: d3099...b06
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2025 #2 Skrevet 9. desember 2025 Jeg hadde ikke holdt ut med hjemmeboende barn som levde som småkonger, nei. Så lenge det er mitt hus må mitt liv respekteres, ellers er det vel på tide at de flytter for seg selv? De høres ut som om de er mer enn store nok til å flytte? Når man bor sammen må man ta hensyn til hverandre. Alternativt må du begynne med noise cancelling headset. Anonymkode: 2f812...d89
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. desember 2025 #3 Skrevet 9. desember 2025 Det hadde vært uaktuelt. Nå får ikke mine unger lov til å sitte oppe til kl 2 på hverdager, uansett alder, men i skoleferier skal det være ro i huset kl 23. De får bruke øreplugger etc hvis de skal se på noe med lyd. Mannen legger seg stort sett samtidig som meg, men enkelte helger er han lengre oppe. Da demper han naturligvis lyden på tv-en når jeg går og legger meg. I tillegg bruker jeg ørepropper.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2025 #4 Skrevet 9. desember 2025 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hadde dere holdt ut? Samboer og de to hjemmeboende barna ser på tv og har familietid med høylydt latter og skravling frem til 02 minst 2-3 hverdager i uka Tenåringene jobber kveld og samboer har aldri trengt mer enn 5 timer søvn (han starter 09 på jobb). Jeg trenger 7 timer søvn og starter 08 på jobb, og det er faen meg aldri fred å få nattestid Anonymkode: d3099...b06 Det må du nesten bare finne deg i. De tre kan ikke være stille fordi du må sove. Du må være litt kreativ for å få ro. Sove på gjesterom med ørepropper eller lignende. Men er barna voksne og et i jobb, er det på tide at de flyttet ut. Ta betalt for at de bor hjemme, så flytter de fort ut. Anonymkode: c8bbb...91a
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2025 #5 Skrevet 9. desember 2025 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det må du nesten bare finne deg i. De tre kan ikke være stille fordi du må sove. Du må være litt kreativ for å få ro. Sove på gjesterom med ørepropper eller lignende. Men er barna voksne og et i jobb, er det på tide at de flyttet ut. Ta betalt for at de bor hjemme, så flytter de fort ut. Anonymkode: c8bbb...91a Klart de kan være stille når folk skal sove det er da normal folkeskikk å ta hensyn midt på natten. Anonymkode: 770b9...f50
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2025 #6 Skrevet 9. desember 2025 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Klart de kan være stille når folk skal sove det er da normal folkeskikk å ta hensyn midt på natten. Anonymkode: 770b9...f50 Så tre stykker skal ta hensyn til én person? Nei, det går en grense. Hun må finne en annen løsning. Anonymkode: c8bbb...91a
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2025 #7 Skrevet 9. desember 2025 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Så tre stykker skal ta hensyn til én person? Nei, det går en grense. Hun må finne en annen løsning. Anonymkode: c8bbb...91a Det skjer flere ganger i uka, til langt på natt, så ja selvfølgelig, så viser man hensyn. Anonymkode: 770b9...f50
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2025 #8 Skrevet 9. desember 2025 På hverdager så tar man hensyn til de som skal på jobb og trenger normal mengde søvn. Da har man ikke TV på høyt, man ler ikke høylytt og snakker ikke unaturlig høyt. Selvsagt kan de se på TV, men de bør lukke de dørene som er mulig. Det bør være mulig å se på TV når den står på grei lyd, de bør kunne snakke vanlig med hverandre og le litt. Er du overfølsom slik at du ikke får sove ved vanlige lyder er det du som må jobbe med deg selv. Det er deres hjem også og du må gjøre tiltak som å bruke ørepropper. Er de overdrevent høylytt er det de som må dempe seg Anonymkode: 7f8e4...906
MissSaigon Skrevet 9. desember 2025 #9 Skrevet 9. desember 2025 Man tar selvsagt hensyn til dem som skal sove og tidlig opp. Om det er èn av ti som trenger ro, så er resten rolig etter kl 23 på vanlige hverdager. Det er så åpenbart at jeg sliter med å ta dem som mener noe annet seriøst.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2025 #10 Skrevet 9. desember 2025 Selvfølgelig tar man hensyn. Man kan ikke kreve at andre skal sove til spesielle tider men man kan kreve at andre skal ta hensyn til behov for søvn og nattero. Jeg regner med at du heller ikke støvsuger på rommene deres grytidlig når de har hatt nattevakt. Jeg ville ikke holdt ut. En av mange grunner til at jeg ble skilt var mannens enorme selvopptatthet og mangel på hensyn. Han kunne fint vekke meg om natten selv om jeg (og ikke han) skulle tidlig opp og på jobb dagen etterpå. Jeg har to voksne barn som bor hjemme, de klarer fint å unngå støy når andre sover. Vi lister oss ikke rundt, men holder dører lukket og holder volum på musikk/TV lavt. Anonymkode: 3dbfb...12e
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2025 #11 Skrevet 9. desember 2025 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Så tre stykker skal ta hensyn til én person? Nei, det går en grense. Hun må finne en annen løsning. Anonymkode: c8bbb...91a Ja, tre stykker skal ta hensyn til den som trenger søvn. Akkurat som hun som må opp tidlig ikke skal bråke og forstyrre de som sover på morgenen. Anonymkode: e832b...91f
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2025 #12 Skrevet 9. desember 2025 Her i huset tar vi hensyn til hverandre. Det er stille på natta, så folk får sove, og den som står opp tidlig måkker ikke radio på full guffe, slamrer med dørene og støyer, slik at den som vil sove lengre ikke våkner. Vi liker hverandre, er glad i hverandre og er omtenksomme for hverandre. Anonymkode: 67060...19b
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2025 #13 Skrevet 9. desember 2025 Det er en selvfølge at man tar hensyn til de andre som bor i huset. Når mannen jobber nattevakt, er vi andre alltid litt stillere om morgenen og utover dagen en ellers. Ikke at vi bråker så mye inne uansett, men vi tar litt ekstra hensyn. Om noen der i mot velger å sitte oppe til langt utpå natta / morgenkvisten, lister ikke vi andre oss rundt halve dagen. Vi lager ikke bråk for å bråke, men kan gjøre vanlige ting som å støvsuge, spille musikk på "normalt" volum osv. Anonymkode: 97542...3b0
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #14 Skrevet 10. desember 2025 Jeg legger meg sjeldent før k.01, nå er kl. 02. Jeg er musestille. Bråker ikke når folk sover, samme om det er kl. 21 eller 02. Man tar hensyn. Anonymkode: 16699...08d
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #15 Skrevet 10. desember 2025 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Det må du nesten bare finne deg i. De tre kan ikke være stille fordi du må sove. Du må være litt kreativ for å få ro. Sove på gjesterom med ørepropper eller lignende. Men er barna voksne og et i jobb, er det på tide at de flyttet ut. Ta betalt for at de bor hjemme, så flytter de fort ut. Anonymkode: c8bbb...91a Jeg ville da oppfordre HI til full guff på radioens morgenshow fra kl 6 . Anonymkode: 2f812...d89
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #16 Skrevet 10. desember 2025 Orker faen meg snart ikke bo sammen med denne egoistiske familien lengre. Nå er klokka fem på tolv og mannen sitter midt på gulvet og borrer med drill i noen planker, mens den ene tenåringen sitter i stua og skravler høylydt i telefon på høytaler Anonymkode: d3099...b06
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #17 Skrevet 10. desember 2025 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Orker faen meg snart ikke bo sammen med denne egoistiske familien lengre. Nå er klokka fem på tolv og mannen sitter midt på gulvet og borrer med drill i noen planker, mens den ene tenåringen sitter i stua og skravler høylydt i telefon på høytaler Anonymkode: d3099...b06 Utrolig respektløst av dem og fryktelig egoistisk. Må bare spørre: Bryr de seg ikke om deg? Eller er de bare idioter? Anonymkode: 67060...19b
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #18 Skrevet 10. desember 2025 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Orker faen meg snart ikke bo sammen med denne egoistiske familien lengre. Nå er klokka fem på tolv og mannen sitter midt på gulvet og borrer med drill i noen planker, mens den ene tenåringen sitter i stua og skravler høylydt i telefon på høytaler Anonymkode: d3099...b06 Be de holde kjeft. Hadde klikket hvis min familie viste meg så lite respekt. Også hadde jeg begynte å lage et voldsomt rabalder hver morgen kl 6. Musikk på full guffe, synge høyt, tror jeg søren meg også hadde tatt frem støvsugeren og støvsugd på rommet til både mannfolkene og ungene Anonymkode: c5672...704
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #19 Skrevet 10. desember 2025 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Be de holde kjeft. Hadde klikket hvis min familie viste meg så lite respekt. Også hadde jeg begynte å lage et voldsomt rabalder hver morgen kl 6. Musikk på full guffe, synge høyt, tror jeg søren meg også hadde tatt frem støvsugeren og støvsugd på rommet til både mannfolkene og ungene Anonymkode: c5672...704 *mannfolket😅 Anonymkode: c5672...704
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #20 Skrevet 10. desember 2025 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Utrolig respektløst av dem og fryktelig egoistisk. Må bare spørre: Bryr de seg ikke om deg? Eller er de bare idioter? Anonymkode: 67060...19b Det er nok en kombinasjon. Tror de har udiognostisert adhd alle sammen og i tillegg så bryr ingen av dem seg tydeligvis seg om meg. Anonymkode: d3099...b06
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #21 Skrevet 10. desember 2025 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er nok en kombinasjon. Tror de har udiognostisert adhd alle sammen og i tillegg så bryr ingen av dem seg tydeligvis seg om meg. Anonymkode: d3099...b06 Det er trist❤️ Men for å redde nattesøvnen så kan jeg anbefale å investere i støydempende headset, det er litt kronglete å venne seg til å sove med dem på, men det går seg til. Og eventuelt sette på en podcast eller en lydbok på øret. Kanskje du finner søvnen da? Anonymkode: 67060...19b
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2025 #22 Skrevet 10. desember 2025 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Det er trist❤️ Men for å redde nattesøvnen så kan jeg anbefale å investere i støydempende headset, det er litt kronglete å venne seg til å sove med dem på, men det går seg til. Og eventuelt sette på en podcast eller en lydbok på øret. Kanskje du finner søvnen da? Anonymkode: 67060...19b Det er nok ingen mulighet. Jeg sover tungt, da vil jeg ikke høre vekkerklokka. Anonymkode: d3099...b06
amandine Skrevet 11. desember 2025 #23 Skrevet 11. desember 2025 Jeg synes oppriktig synd på deg. For noen duster. Du har voksne barn? Jeg hadde flyttet.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. desember 2025 #24 Skrevet 11. desember 2025 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Orker faen meg snart ikke bo sammen med denne egoistiske familien lengre. Nå er klokka fem på tolv og mannen sitter midt på gulvet og borrer med drill i noen planker, mens den ene tenåringen sitter i stua og skravler høylydt i telefon på høytaler Anonymkode: d3099...b06 Men herlighet, hvorfor sier du ikke i fra? Jeg hadde klikket- det bør du også gjøre. Det er lov å bli høy og mørk når noen er idiot, altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå