Anonym bruker Skrevet onsdag kl 04:52 #51 Skrevet onsdag kl 04:52 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Her jeg bor får Ukrainere kjøre gratis buss. Utrolig irriterende at de står og breker "Uuukraiiina" når de går ombord, for å slippe å betale. Mitt månedskort koster skjorta. Ikke rart man får agg til hvordan myndighetene fordeler goder. Norske skal iallefall ikke få noenting. Anonymkode: 8a5a4...ae1 Dette er ren løgn. De gjorde det, ja. Men den regelen gjelder ikke lengre. Uansett, tenk å være så smålig at man misunner mennesker som har mistet alt! Landet sitt, hus, hjem, familie. Stakkarslig er det. Anonymkode: 62c76...0f7
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 07:15 #52 Skrevet onsdag kl 07:15 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Ja, her kommer litt fakta siden du tydeligvis ikke ANER hva fakta er: For det første: Tror du ikke soldaten i Ukraina trenger penger til å betale for utgifter selv? Han vil jo ikke ha annen inntekt så lenge han er i krig. Han skal uansett betale husleie, strøm og andre utgifter på leiligheten som eventuelt står tom. Da blir det veldig lite penger igjen til å sende på en utenlands konto, blir det ikke? En enslig flyktning får 18 500 kroner i måneden, så lenge han er under introduksjonsprogrammet, som varer inntil 6 måneder for de best utdannede. Barn under 18 år får 13500 kroner FØR skatt. Pengene er skattepliktige og skal dekke alt av husleie,mat, strøm og alle ting. Får de jobb (noe mange ikke klarer allerede etter 6 måneder) kan de tjene oppå dette. Viss ikke går de over på sosialstønad, som alle vet er "sult i hjel". Hvor mye er 18500 FØR skatt i Oslo? Eller noen andre plasser for den saks skyld, Med husleie? Strøm? Mat? Tror du ikke de har behov for å stå i den køen? Dere ANER jo ikke hva dere snakker om, og dere er iskalde, hjerteløse, egoister. Anonymkode: 62c76...0f7 😂 jeg aner ikke hva jeg snakker om? har både slekt og nettverk, både i vest og øst Ukraina ✊ utgifter til bolig i Ukraina er null - de fleste enten bor gratis i boligene fra familien (som var gratis utdelt i sovjet tiden) og de som leide har selvfølgelig sagt opp leieavtalene for lengst. Boligutgiftene her dekkes av Husbanken, samt strømstøtte. En enslig kvinne med to barn har altså 45500 inn hver mnd og utgifter kun til mat, klær og transport. Pluss 22-33 000 fra mannen ved fronten. Du aner ikke hva du snakker - alt annet enn hjerteløs, har jeg vært frivillig tolk her hele første året (null inntekt fra staten eller kommune for mitt bidrag), og har sendt betydelige summer til de jeg kjenner i Ukraina som virkelig (!) var i en vanskelig situasjon. Anonymkode: 4e280...5fb
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 09:45 #53 Skrevet onsdag kl 09:45 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hvordan vet du det? Hva hadde du gjort om du visste at familien din i et annet land ikke hadde penger? Hadde det vært meg hadde jeg sendt penger og stilt meg i kø for å få mat. Jeg lar meg ikke hiss opp over dette. Da kan vi heller snakke om de rikeste som knurer på formuene sine og er så redde for ha bittelitt mindre at de flytter alle pengene sine ut av landet. De pengeflytterene plager deg ikke nevneverdig eller? Bare de som har minst? Anonymkode: 67aee...b88 Set er bare å lage en tråd om det det. Hi Anonymkode: bc752...fae
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 11:37 #54 Skrevet onsdag kl 11:37 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Hvor er din empati og medmenneskelighet overfor de som ikke får? Særlig med tanke på at de allerede har fått, men som forsyner seg igjen? Anonymkode: c1071...4ff Det som reageres på er jo at dere rangerer mennesker etter hvor de kommer fra, at noen er mer verdige trengende enn andre. Anonymkode: ebcdc...d8d
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 12:17 #55 Skrevet onsdag kl 12:17 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Dette er ren løgn. De gjorde det, ja. Men den regelen gjelder ikke lengre. Uansett, tenk å være så smålig at man misunner mennesker som har mistet alt! Landet sitt, hus, hjem, familie. Stakkarslig er det. Anonymkode: 62c76...0f7 Mistet alt? Du er klar over at de fleste (!) ukrainere som er her leier ut sin bolig i Ukraina? De fra vest Ukraina leier ut sine boliger til de fra øst - mange har ikke råd å komme til Polen en gang. De drar på ferie og til legen osv. og hold deg fast - en jeg kjenner dro til Ukraina til å føde sitt 3.barn for ikke så lenge siden, fordi det er ifølge henne elendig helsetilbud i Norge..De bilene med ukrainske skilter på veiene her er mye mer luksus enn den bilen jeg har råd til ..jeg kan fortsette, men fakta er at det er millioner av flyktninger fra Ukraina uten reelt behov for beskyttelse. Anonymkode: 4e280...5fb
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 12:37 #56 Skrevet onsdag kl 12:37 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Mistet alt? Du er klar over at de fleste (!) ukrainere som er her leier ut sin bolig i Ukraina? De fra vest Ukraina leier ut sine boliger til de fra øst - mange har ikke råd å komme til Polen en gang. De drar på ferie og til legen osv. og hold deg fast - en jeg kjenner dro til Ukraina til å føde sitt 3.barn for ikke så lenge siden, fordi det er ifølge henne elendig helsetilbud i Norge..De bilene med ukrainske skilter på veiene her er mye mer luksus enn den bilen jeg har råd til ..jeg kan fortsette, men fakta er at det er millioner av flyktninger fra Ukraina uten reelt behov for beskyttelse. Anonymkode: 4e280...5fb 13 % av alle boliger i Ukraina er ødelagt av krigen, 40 % (17 millioner mennesker ) har behov for humanitær hjelp. 8 millioner mennesker har flyktet ut og 5 millioner mennesker har måtte flyktet inne i landet. 20 % av landet er okkupert, og de landeområdene som ikke er okkupert har massive ødeleggelser og opplever bombinger på daglig basis. Dette er mennesker du misunner, som du mener ikke er "verdige nok", som ikke har rett på beskyttelse. Hva sier det? Videre er det ganske fasinerende hvordan du vet hva alle ukrainere gjør, hva alle ukrainere tjener osv. Anonymkode: 62c76...0f7
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 12:45 #57 Skrevet onsdag kl 12:45 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): 13 % av alle boliger i Ukraina er ødelagt av krigen, 40 % (17 millioner mennesker ) har behov for humanitær hjelp. 8 millioner mennesker har flyktet ut og 5 millioner mennesker har måtte flyktet inne i landet. 20 % av landet er okkupert, og de landeområdene som ikke er okkupert har massive ødeleggelser og opplever bombinger på daglig basis. Dette er mennesker du misunner, som du mener ikke er "verdige nok", som ikke har rett på beskyttelse. Hva sier det? Videre er det ganske fasinerende hvordan du vet hva alle ukrainere gjør, hva alle ukrainere tjener osv. Anonymkode: 62c76...0f7 13% ødelagt på de 20% okkuperte områder. De 5 millioner som måtte flykte innenlands må leie ny bolig i vest Ukraina, stort sett. De har selvfølgelig ingen støtte fra staten Ukraina. De fra vest er her som flyktninger. Billig manipulering fra din side om at «hvordan vet du om alle». Jeg vet ikke om ALLE, men jeg har tilknytning til landet og kjenner forholdene der på en annen måte enn etniske nordmenn som aldri bodd der og er prisgitt info i aviser og nyheter Anonymkode: 4e280...5fb
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 14:32 #58 Skrevet onsdag kl 14:32 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det som reageres på er jo at dere rangerer mennesker etter hvor de kommer fra, at noen er mer verdige trengende enn andre. Anonymkode: ebcdc...d8d Som jeg har sagt så gjelder det ikke bare ukrainere, lang i fra. Det er en ukultur fra flere grupper, og det hadde ikke vært noe bedre om nordmenn utnyttet tilbudet uten å trenge det heller. Men fakta er at matutdelingen oversvømmes av utenlandske borgere som utnytter at de kan få det gratis. Og selvfølgelig så er det ikke alle som utnytter det, mange trenger det, men de får kanskje ikke i det hele tatt eller får mindre fordi andre utnytter tilbudet. Jeg kan faktisk ikke forstå at du og visse andre her ikke forstår hva som menes og synes det er greit at folk gjør sånt. Hi Anonymkode: bc752...fae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå