Anonym bruker Skrevet 9. desember #26 Skrevet 9. desember Anonym bruker skrev (2 timer siden): Dette er politisk styrt. Så lenge vi tillater at mennesker uten midler til å forsørge seg selv kommer til landet, så vil disse også bruke det som finnes av gratis og rimelige tilbud. Enig med deg. Det er idiotene som slipper de inn som bør sendes ut av landet, politikerne som styrer landet vårt altså. De som kommer gjør bare noe alle fornuftige mennesker ville gjort for å berge seg selv best mulig. Anonymkode: 37cd7...f5c
Anonym bruker Skrevet 9. desember #27 Skrevet 9. desember MissSaigon skrev (30 minutter siden): Jeg har faktisk vanskelig for å finne ord nå. Så jeg trekker meg fra diskusjonen, dette vil jeg ikke være med på. Hvor ble medmenneskeligheten, empatien og menneskeverdet av? Hvor historieløs kan man tillate seg å være? Orker ikke. Takk for meg. Seriøst? Vil du ikke diskutere det som er en reell problemstilling? Du snakker som jeg ikke har menneskeverd? Hvor er DIN menneskeverd overfor trengende i ditt eget land? Mange av de som kommer hit og oppfører seg slik hi beskriver er lykkejegere. Tror du ikke det er mulig å leve i Romania? I Ukraina? De fleste steder der lever folk som alltid selv om du ser bilder av utbombede hus på nrk. Det er ikke sånn at hele landet ligger i grus. Jeg kom nettopp fra Kiev, og jeg merket ingenting bortsett fra én flyalarm. Butikker var åpne, folk gikk på jobb og skole. Hvorfor kan ikke landet selv ta vare på sine egne? De får milliarder i støtte europeiske land. Og historieløs? Hva initierer du? Anonymkode: c1071...4ff
Anonym bruker Skrevet 9. desember #28 Skrevet 9. desember MissSaigon skrev (1 time siden): Jeg savner svar på dette? Er det noen som mener at en far/ektemann/sønn ikke skal bidra til å forsørge familien sin når han bor i et annet land? Nei ikke så lenge de klarer det uten å få hjelp av den norske stat til det Anonymkode: 17f14...d5d
Anonym bruker Skrevet 9. desember #29 Skrevet 9. desember MissSaigon skrev (1 time siden): Jeg har faktisk vanskelig for å finne ord nå. Så jeg trekker meg fra diskusjonen, dette vil jeg ikke være med på. Hvor ble medmenneskeligheten, empatien og menneskeverdet av? Hvor historieløs kan man tillate seg å være? Orker ikke. Takk for meg. Klassisk naiv norsk kvinne som ikke ser det åpenbare. Anonymkode: 4e5bd...811
Anonym bruker Skrevet 9. desember #30 Skrevet 9. desember Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hallo? Ta til vettet a, folkens! Situasjonen her er at vi har flyktninger som kommer til Norge, de får bolig dekket, de får klær, busskort, mm, de får penger av den norske stat, og så velger de å sende ut pengene de får, for å stå i matkø og grabbe til seg mat tiltenkt de fattige som bor her. De får dobbelt, trippelt, og de som er igjen får INGENTING. På hvilken måte kan dere mene det er greit? Anonymkode: c1071...4ff I alle sånne artikler så er det alltid veldig mange ukrainere i køene, og de får jo absolutt dekket det de trenger av staten. Det er ren utnytting, og går utover andre. Hi Anonymkode: bc752...fae
Anonym bruker Skrevet 9. desember #31 Skrevet 9. desember Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hallo? Ta til vettet a, folkens! Situasjonen her er at vi har flyktninger som kommer til Norge, de får bolig dekket, de får klær, busskort, mm, de får penger av den norske stat, og så velger de å sende ut pengene de får, for å stå i matkø og grabbe til seg mat tiltenkt de fattige som bor her. De får dobbelt, trippelt, og de som er igjen får INGENTING. På hvilken måte kan dere mene det er greit? Anonymkode: c1071...4ff Jeg skjønner ikke at de ikke ser at det går ut over andre, som ikke får det de trenger. Hi Anonymkode: bc752...fae
Anonym bruker Skrevet 9. desember #32 Skrevet 9. desember Jeg snakker altså om folk som utnytter tilbudet, ikke folk som reelt trenger det. Hi Anonymkode: bc752...fae
Anonym bruker Skrevet 9. desember #33 Skrevet 9. desember MissSaigon skrev (5 timer siden): Tenker du at en far/ektemann/sønn ikke skal bidra til å forsørge familien sin fordi han bor i et annet land? Som maler tjener man ikke så dårlig i Norge og mange gjestearbeidere bor i kollektiv for å kunne sende penger til familien. I og med at han skøyt av å ha fått gratis helsehjelp så regner jeg med at han jobber under ordnede former. I Moldova er det mye billigere å leve så det skal ikke så mye til for å forsørge familien der. Mange av rumenerne som er her har store flotte hus i Romania, tror NRK hadde en dokumentar om dette en gang. I tillegg til tigging driver en del dessverre med kriminalitet mot eldre her i landet. Ukrainerne har mulighet til å jobbe, i tillegg til at de får støtte slik som andre forteller her, så de burde klart seg selv og ikke alle sender ekstra penger hjem. Når man i tillegg til inntekt eller gode stønader går og henter mat der så er det ikke greit. Dette er et tilbud som nå ikke lenger kan hjelpe alle for trykket har blitt for stort. Så da må de enten få mere penger eller sette grenser for hvem som skal kunne få hjelp der. Anonymkode: 6a2ea...ae1
Anonym bruker Skrevet 9. desember #34 Skrevet 9. desember Anonym bruker skrev (18 timer siden): https://www.dagbladet.no/nyheter/ko-for-posene-massivt-press/83933964 Urainere, rumenere og mange andre utenlandske borgere som bor og jobber i Norge, får gratis mat av organisasjoner, fordi de sender sine egne penger ut av Norge. Er det virkelig riktig bruk av midlene, når det finnes andre som ikke får mat i det hele tatt fordi det ikke er nok til alle? Ikke rart at han i reportasjen synes Norge er et paradis. Anonymkode: bc752...fae Leste det samme selv. Ble sjokkkert Jeg er så skuffet over landet vårt. Går til helvete. Skal vi ikke oss av våre egne først? Alle andre land hadde gjort det. De river ned landet som vi har bygget opp. Anonymkode: ddc35...0f2
Anonym bruker Skrevet 9. desember #35 Skrevet 9. desember Anonym bruker skrev (2 timer siden): Leste det samme selv. Ble sjokkkert Jeg er så skuffet over landet vårt. Går til helvete. Skal vi ikke oss av våre egne først? Alle andre land hadde gjort det. De river ned landet som vi har bygget opp. Anonymkode: ddc35...0f2 Det er tydeligvis folk som syns det er helt legitimt. Bare se i denne tråden. De klarer til og med å kalle oss andre som er kritiske til det for det ene og det andre, sier vi mangler menneskeverd, empati og medmenneskelighet. Forstå det den som kan. Anonymkode: c1071...4ff
Anonym bruker Skrevet 9. desember #36 Skrevet 9. desember Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er tydeligvis folk som syns det er helt legitimt. Bare se i denne tråden. De klarer til og med å kalle oss andre som er kritiske til det for det ene og det andre, sier vi mangler menneskeverd, empati og medmenneskelighet. Forstå det den som kan. Anonymkode: c1071...4ff Men dere gjør jo det, mangler empati og medmenneskelighet. Anonymkode: 62c76...0f7
Anonym bruker Skrevet 9. desember #37 Skrevet 9. desember Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Men dere gjør jo det, mangler empati og medmenneskelighet. Anonymkode: 62c76...0f7 Hvor er medmenneskeligheten og empatien for de som itrenger, men kke får mat fordi andre som egentlig ikke har behov får? Hi Anonymkode: bc752...fae
Anonym bruker Skrevet 9. desember #38 Skrevet 9. desember Klassisk naivt Norge… debattere en minimalt problemstilling bare fordi det er blåst ut i media .. Hva med litt fakta ang.ukrainske flyktninger for eksempel - de fleste menn er ved fronten, inntekt der starter fra 2000 euro, offiserer ca 3000 euro, skatt er 7%, deres koner og barn har flyktningstatus og mottar alt de trenger fra staten her PLUSS mannen sender over 2-3000 euro, 22 000-33 000 kroner hver måned. Eller, sender ikke, selfølgelig, de er ikke så naive- de åpner en konto i et annet land (Tyrkia, Montenegro) og bruker visa kort fra en utenlandsk bank til kjøp i Norge ..DETTE burde det vært debatt om, ikke han enkelte som sender penger ut av landet, han er en sjelden unntak av majoriteten av Ukraina flyktninger som har en god del mer på konto enn «vanlige» nordmenn Anonymkode: 4e280...5fb
Anonym bruker Skrevet 9. desember #39 Skrevet 9. desember Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Men dere gjør jo det, mangler empati og medmenneskelighet. Anonymkode: 62c76...0f7 Vi mangler overhode ikke empati og medmenneskelighet, men vi er ikke så naive som deg. Anonymkode: 4db44...6d6
Anonym bruker Skrevet 9. desember #40 Skrevet 9. desember Anonym bruker skrev (1 time siden): Men dere gjør jo det, mangler empati og medmenneskelighet. Anonymkode: 62c76...0f7 Hvor er din empati og medmenneskelighet overfor de som ikke får? Særlig med tanke på at de allerede har fått, men som forsyner seg igjen? Anonymkode: c1071...4ff
Anonym bruker Skrevet 9. desember #41 Skrevet 9. desember Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Klassisk naivt Norge… debattere en minimalt problemstilling bare fordi det er blåst ut i media .. Hva med litt fakta ang.ukrainske flyktninger for eksempel - de fleste menn er ved fronten, inntekt der starter fra 2000 euro, offiserer ca 3000 euro, skatt er 7%, deres koner og barn har flyktningstatus og mottar alt de trenger fra staten her PLUSS mannen sender over 2-3000 euro, 22 000-33 000 kroner hver måned. Eller, sender ikke, selfølgelig, de er ikke så naive- de åpner en konto i et annet land (Tyrkia, Montenegro) og bruker visa kort fra en utenlandsk bank til kjøp i Norge ..DETTE burde det vært debatt om, ikke han enkelte som sender penger ut av landet, han er en sjelden unntak av majoriteten av Ukraina flyktninger som har en god del mer på konto enn «vanlige» nordmenn Anonymkode: 4e280...5fb Enig. Jobber på et konsert-område og det er utrolig hvor mange som snakker ukrainsk der. Så klart de også skal kunne kose seg på konserter, men ikke om man samtidig går og stiller seg i matkø for å slippe bruke penger på mat og fordi man vil sende penger hjem. Anonymkode: 6a2ea...ae1
Anonym bruker Skrevet 9. desember #42 Skrevet 9. desember Så om jeg har brukt opp alle pengene mine på shopping så burde jeg gå ned å få gratis mat hos Frelsersarmen? Det er jo helt tullete. Anonymkode: 6a2ea...ae1
Anonym bruker Skrevet 9. desember #43 Skrevet 9. desember Anonym bruker skrev (1 time siden): Men dere gjør jo det, mangler empati og medmenneskelighet. Anonymkode: 62c76...0f7 Heller mangle det enn å være virkelighetsfjern og naib Anonymkode: 17f14...d5d
Winterlady Skrevet 9. desember #44 Skrevet 9. desember (endret) Anonym bruker skrev (15 timer siden): Ja, det blir litt rart å la dem sende våre skattepenger ut av landet - land som forøvrig mottar mange milliarder fra før som går rett i foret på korrupte politikere - for så å la dem spise maten «våre» fattige burde fått. Men. Vi er jo verdensmestere i å «hjelpe» her på berget, vi mottar anerkjennelse fra de viktige politikerne i EU, noe som igjen fører til godt betalte stillinger for våre politikere, så da er det vel verdt det. Det artige er at de har greid å overbevise det norske folk om at vi hjelper, mens tilbake sitter våre egne og sulter og fryser. De er det ikke så nøye med. Anonymkode: c1071...4ff Det er ikke dine skattepenger, men penger de har tjent. Den jobben de er overkvalifisert og skatter av, er noe av det som betaler skolen til barna dine. Ingen pålegger deg for øvrig å støtte organisasjonene som hjelper folk Endret 9. desember av Winterlady
Anonym bruker Skrevet 9. desember #45 Skrevet 9. desember Det er noe med å sitte her inne og stille opp fattige mot fattige mens de rikeste øker formuene sine til nye høyder. https://e24.no/norsk-oekonomi/i/V6lArl/formuene-er-doblet-halve-norge-har-null Anonymkode: 67aee...b88
Anonym bruker Skrevet 9. desember #46 Skrevet 9. desember Anonym bruker skrev (1 time siden): Klassisk naivt Norge… debattere en minimalt problemstilling bare fordi det er blåst ut i media .. Hva med litt fakta ang.ukrainske flyktninger for eksempel - de fleste menn er ved fronten, inntekt der starter fra 2000 euro, offiserer ca 3000 euro, skatt er 7%, deres koner og barn har flyktningstatus og mottar alt de trenger fra staten her PLUSS mannen sender over 2-3000 euro, 22 000-33 000 kroner hver måned. Eller, sender ikke, selfølgelig, de er ikke så naive- de åpner en konto i et annet land (Tyrkia, Montenegro) og bruker visa kort fra en utenlandsk bank til kjøp i Norge ..DETTE burde det vært debatt om, ikke han enkelte som sender penger ut av landet, han er en sjelden unntak av majoriteten av Ukraina flyktninger som har en god del mer på konto enn «vanlige» nordmenn Anonymkode: 4e280...5fb Ja, her kommer litt fakta siden du tydeligvis ikke ANER hva fakta er: For det første: Tror du ikke soldaten i Ukraina trenger penger til å betale for utgifter selv? Han vil jo ikke ha annen inntekt så lenge han er i krig. Han skal uansett betale husleie, strøm og andre utgifter på leiligheten som eventuelt står tom. Da blir det veldig lite penger igjen til å sende på en utenlands konto, blir det ikke? En enslig flyktning får 18 500 kroner i måneden, så lenge han er under introduksjonsprogrammet, som varer inntil 6 måneder for de best utdannede. Barn under 18 år får 13500 kroner FØR skatt. Pengene er skattepliktige og skal dekke alt av husleie,mat, strøm og alle ting. Får de jobb (noe mange ikke klarer allerede etter 6 måneder) kan de tjene oppå dette. Viss ikke går de over på sosialstønad, som alle vet er "sult i hjel". Hvor mye er 18500 FØR skatt i Oslo? Eller noen andre plasser for den saks skyld, Med husleie? Strøm? Mat? Tror du ikke de har behov for å stå i den køen? Dere ANER jo ikke hva dere snakker om, og dere er iskalde, hjerteløse, egoister. Anonymkode: 62c76...0f7
Anonym bruker Skrevet 9. desember #47 Skrevet 9. desember Her jeg bor får Ukrainere kjøre gratis buss. Utrolig irriterende at de står og breker "Uuukraiiina" når de går ombord, for å slippe å betale. Mitt månedskort koster skjorta. Ikke rart man får agg til hvordan myndighetene fordeler goder. Norske skal iallefall ikke få noenting. Anonymkode: 8a5a4...ae1
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 00:14 #48 Skrevet onsdag kl 00:14 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er noe med å sitte her inne og stille opp fattige mot fattige mens de rikeste øker formuene sine til nye høyder. https://e24.no/norsk-oekonomi/i/V6lArl/formuene-er-doblet-halve-norge-har-null Anonymkode: 67aee...b88 Poenget er jo at mange av de slett ikke er fattige, de bare utnytter systemet. Hi Anonymkode: bc752...fae
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 03:20 #49 Skrevet onsdag kl 03:20 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Poenget er jo at mange av de slett ikke er fattige, de bare utnytter systemet. Hi Anonymkode: bc752...fae Dette blir for dumt. Selvfølgelig er de fattige! Det er selvfølgelig helt ok at de deler av det lille de har, og samtidig takker ja når noe deles ut gratis. Anonymkode: 501d0...bf8
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 04:36 #50 Skrevet onsdag kl 04:36 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Poenget er jo at mange av de slett ikke er fattige, de bare utnytter systemet. Hi Anonymkode: bc752...fae Hvordan vet du det? Hva hadde du gjort om du visste at familien din i et annet land ikke hadde penger? Hadde det vært meg hadde jeg sendt penger og stilt meg i kø for å få mat. Jeg lar meg ikke hiss opp over dette. Da kan vi heller snakke om de rikeste som knurer på formuene sine og er så redde for ha bittelitt mindre at de flytter alle pengene sine ut av landet. De pengeflytterene plager deg ikke nevneverdig eller? Bare de som har minst? Anonymkode: 67aee...b88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå