Gå til innhold

Fotball WM - Nrk og TV2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Såg på nyhetene her om dagen. På NRK så fotalte de at billettter til Norges første kamper vil koste fra 8000-12000 norske kroner. Greit nok, kjenner det er noe jeg ikke ville prioritert. 

Så har TV2 en annen reposrtasje om et par fra Sør-Amerika hvor hun er redd for å bli kastet ut av landet (men hun fikk et års opphold til). Av redsel for å bli kastet ut av landet så skulle de i alle fall ikke gå på WM-fotballkamper. Er det mulig å ha en slik dreining på nyhetene? De hørtes ut som økonomi IKKE var et problem. 

Anonymkode: 28a27...79f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du her egnentlig? Vanskelig å skjønne

Anonymkode: 9cb85...fc6

Skrevet

Hva ha de 2 sakene med hverandre å gjøre?  Hvilken dreining? 

Anonymkode: fd667...3f4

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Såg på nyhetene her om dagen. På NRK så fotalte de at billettter til Norges første kamper vil koste fra 8000-12000 norske kroner. Greit nok, kjenner det er noe jeg ikke ville prioritert. 

Så har TV2 en annen reposrtasje om et par fra Sør-Amerika hvor hun er redd for å bli kastet ut av landet (men hun fikk et års opphold til). Av redsel for å bli kastet ut av landet så skulle de i alle fall ikke gå på WM-fotballkamper. Er det mulig å ha en slik dreining på nyhetene? De hørtes ut som økonomi IKKE var et problem. 

Dette er da to forskjellige historier. I den siste er økonomi irrelevant. Her kunne nok billettene kostet en krone uten at de har kjøpt. De følte seg utsatt og dette var ikke noe de ville risikere. Sikkerheten deres var viktigere enn å gå på fotballkamp.

Anonymkode: 4e603...9f8

Skrevet

Det virker på TV2 som om hvem som helst kan se de fotballkampene på stadioen under WM. Selv hadde jeg ikke hatt råd til de selv om kampene var i Norge. 

Så da blir det en merkelig histore om at paret fra Sør-Amerika ikke kunne dra på fotbalkamp i redsel for å bli sendt ut av landet ikke fordi billettene var så dyre at det er den faktiske grunnen til at man ikke kan delta. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det virker på TV2 som om hvem som helst kan se de fotballkampene på stadioen under WM. Selv hadde jeg ikke hatt råd til de selv om kampene var i Norge. 

Så da blir det en merkelig histore om at paret fra Sør-Amerika ikke kunne dra på fotbalkamp i redsel for å bli sendt ut av landet ikke fordi billettene var så dyre at det er den faktiske grunnen til at man ikke kan delta. 

Må du gjenta hovedinnlegget i hvert av dine videre innlegg i alle tråder?

Du ser ikke at de enten hadde råd men hadde noe annet og større som overskygget ønsket om å gå på kamp, eller ikke hadde råd og det derfor uansett var ICE-helvetet som var viktigst for dem? Eller mener du at deres opprinnelse tilsier at de ikke burde ha råd uansett?

Anonymkode: 38322...369

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Du gjenta jo bare det samme. Det finnes ingen sammenheng mellom historiene.

Anonymkode: fd667...3f4

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Må du gjenta hovedinnlegget i hvert av dine videre innlegg i alle tråder?

Du ser ikke at de enten hadde råd men hadde noe annet og større som overskygget ønsket om å gå på kamp, eller ikke hadde råd og det derfor uansett var ICE-helvetet som var viktigst for dem? Eller mener du at deres opprinnelse tilsier at de ikke burde ha råd uansett?

Anonymkode: 38322...369

Jeg forsøkte å forklare til de som ikke forstod poenget. Dette paret var tydligvis ikke i søkelyset til ICE siden hun fikk opphold i enda et år. 

Jeg hår ut i fra at et ungt par som bor i en storby i USA med et lite barn IKKE ville brukt 800 dollar på en fotballkamp. Det er svært få migranter som har så god råd. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Det heter VM ikke WM...

Anonymkode: 6aaa1...02c

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Hvordan vet du at de ikke har råd til billetter?

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Hvordan vet du at de ikke har råd til billetter?

Har du råd til billetter til 8000 kr har du vel ikke behov for å flytte til USA for å jobbe? Skulle tro man heller ville priortere å betale en advokat i så fall. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Har du råd til billetter til 8000 kr har du vel ikke behov for å flytte til USA for å jobbe? Skulle tro man heller ville priortere å betale en advokat i så fall. 

Jøss. Poenget er jo at de ikke våger å utsette seg for risikoen ved å gå på kamp, i den sammenhengen har ikke prisen noe å si. 

Og på norsk heter det VM (verdensmesterskap). 

Anonymkode: 43a12...ef3

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Virker ikke som du vet hva advokat koster kom Usa, kommer ikke langt med 8k der😉

Skrevet

Jeg håper vi slipper alt det sedvanlige fjaset om alt annet enn fotball under VM. Anti ditt og datt, med en dårlig skjult sosialistisk agenda. Det blir nok mye politisk korrekt høymoral. Solbakken gir heldigvis inntrykk av å ha blitt instruert til å være pragmatisk og ukontroversiell så lenge arrangementet pågår, med sine uvanlig forsiktige kommentarer. Så kan han heller vifte den røde fanen når Norge er slått ut.

Anonymkode: d45a2...4bc

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg håper vi slipper alt det sedvanlige fjaset om alt annet enn fotball under VM. Anti ditt og datt, med en dårlig skjult sosialistisk agenda. Det blir nok mye politisk korrekt høymoral. Solbakken gir heldigvis inntrykk av å ha blitt instruert til å være pragmatisk og ukontroversiell så lenge arrangementet pågår, med sine uvanlig forsiktige kommentarer. Så kan han heller vifte den røde fanen når Norge er slått ut.

Anonymkode: d45a2...4bc

Hæh?

Anonymkode: 43a12...ef3

Skrevet

Norge- Senegal koster 5300 kr.

Anonymkode: b77eb...437

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...