Anonym bruker Skrevet 7. desember 2025 #1 Skrevet 7. desember 2025 Vi har en datter på 14, og sliter litt med julegaver til henne. Hun har skrevet ønskeliste, og det er mye smykker, klær og dilldal på den. Problemet er at hun er veldig kresen på hva hun liker, og ikke liker så vil være nesten umulig for oss å handle til henne. Vi skal handle fra oss selv, og de av besteforeldrene som har gitt oss penger for å handle julegaver til barna. Til henne skal vi handle for totalt kr 5.000,- til jul. Det er enkelte ting på ønskelisten vi trygt kan handle, men hun fyller 14 om en ukes tid, og det blir bursdagsgavene. Hva tenker dere om for eksempel å gi henne et gavekort på kr 5.000,- på Strømmen Storsenter jul (besteforeldrene syns det er helt greit av vi slår sammen gavene) og så kan hun handle det hun selv liker? Anonymkode: 87235...383
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2025 #2 Skrevet 7. desember 2025 En 14 åring må jo elske det. Men jeg ville hatt noe smått under treet også, hun er ikke eldste enn at det føles litt kipt å "bare" sitte med en konvolutt på julaften. Jeg ville handlet et julepuslespill, en fargebok, garn og heklenål, perler til å lage armbånd eller noe sånt i tillegg. Datteren min ønsker seg heklegarn så hun kan prøve hekle https://www.sostrenemiljeteig.no/2024/06/slik-hekler-du-squishmallows-kosedyr-i-floyelsgarn-enkel-oppskrift/ Anonymkode: 4574e...8ed
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2025 #3 Skrevet 7. desember 2025 Jeg synes gavekort til jul er å bevege oss veldig bort fra det jeg synes julen er. Julen for meg er noen som kjøper/lager en liten gave til meg. Noe jeg trenger eller noe personen tror jeg vil like. Kanskje får jeg noe jeg ikke selv hadde tenkt på? Jeg vil mye heller ha noe som bommer litt enn penger som er upersonlig. Det meste går også an å byttes. Det er også en risiko for at man glemmer å bruke det og det går ut på dato. Penger og gavekort kan jeg gi til bursdag eller om det er noe de virkelig ønsker seg som de sparer til. Men jeg vet at mange ikke er enig med meg så jeg forstår at folk gjør det annerledes. Anonymkode: c385d...8f2
amandine Skrevet 7. desember 2025 #4 Skrevet 7. desember 2025 Gavekort og penger til jul synes jeg er en uting. Gi henne heller penger til bursdagen og la gavene ligge under treet.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2025 #5 Skrevet 7. desember 2025 amandine skrev (4 minutter siden): Gavekort og penger til jul synes jeg er en uting. Gi henne heller penger til bursdagen og la gavene ligge under treet. Veldig godt poeng, ikke noe problem å snu på det. HI Anonymkode: 87235...383
Wicked_Witch_of_the_West Skrevet 7. desember 2025 #6 Skrevet 7. desember 2025 2 hours ago, amandine said: Gavekort og penger til jul synes jeg er en uting. Gi henne heller penger til bursdagen og la gavene ligge under treet. Veldig enig med deg
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2025 #7 Skrevet 7. desember 2025 Gi penger, ikke gavekort som binder opp pengene på en bestemt plass. Hun kan jo spare litt av det også. Anonymkode: 65f8e...d12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå