Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen et tips til en god julefilm, helst tilgjengelig på Netflix? Jeg trenger noe for å kickstarte julestemningen når det bare er regn og grått ute.

Jeg tar gjerne en god dose klisjeer og sentimentalitet, men helst ikke så mye at det bare blir teit. En hårfin balanse der selvfølgelig, men jeg tar imot alle tips med åpent sinn. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes Juleprinsen triologien er fin, selv om det er mye klisjeer😅

Anonymkode: 25997...7c4

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Synes Juleprinsen triologien er fin, selv om det er mye klisjeer😅

Anonymkode: 25997...7c4

Kanskje jeg prøver den? Romantikk er ikke feil.

Skrevet

Elf.

Skrevet

Regner med du har Love Actually og The holiday på listen din? Og hjem til jul serien?

Anonymkode: 4bb8f...345

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Regner med du har Love Actually og The holiday på listen din? Og hjem til jul serien?

Anonymkode: 4bb8f...345

De to første har jeg sett, men jeg har bare sett den første "Hjem til jul". Jeg er alltid skeptisk til oppfølgere, men kan gi dem en sjanse. 

Skrevet

Ikke film da, men likte veldig godt Julestorm 😊

Anonymkode: 2670a...a55

Skrevet

The family stone

Anonymkode: 44b1d...0e3

Skrevet (endret)

Black Christmas 

Endret av Elizabeth
Skrevet
Elizabeth skrev (5 timer siden):

Black Christmas 

Ja, ingenting man kommer så i julestemning av som bekkmørk feministisk propaganda for å bygge opp litt mannehat før jul!

Anonymkode: f2525...c46

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Ja, ingenting man kommer så i julestemning av som bekkmørk feministisk propaganda for å bygge opp litt mannehat før jul!

Anonymkode: f2525...c46

Korrekt. Det funker fjell.

Skrevet

Black Christmas er nok ikke heeelt den type julekos jeg tenkte på. Elf tåler jeg å se igjen.

Jeg vurderer også den nye Jingle Bell Heist på Netflix, som fikk karakteristikken "slett ikke så verst" i Aftenposten. Noen som har sett den?

Skrevet

Little women ble anbefalt på radioen i dag, de intervjuet en filmanmelder og ba han kommer med filmtips som ikke var typiske julefilmer, men likevel fikk deg i riktig stemning. Var visst en fantastisk julefrokost i den, og selv om ikke hele handlingen var i juletiden, var det en "fantastisk" film som var varm og god. Fulgte visst fire søstre gjennom borgerkrigen i USA.

Tenkte jeg skulle se den, er det noen som har sett den?

Anonymkode: b2cbf...218

Skrevet
Spurvugla skrev (2 timer siden):

Black Christmas er nok ikke heeelt den type julekos jeg tenkte på. Elf tåler jeg å se igjen.

Jeg vurderer også den nye Jingle Bell Heist på Netflix, som fikk karakteristikken "slett ikke så verst" i Aftenposten. Noen som har sett den?

Den er søt. Jeg så den vel rett før den magiske julefilmgrensa for akkrediterte julefilmer ;) i tilfelle den var bæsj, men den holder fint om du bare skal ha noe hyggelig og enkelt, den er ikke kladdete Hallmark.

Skrevet (endret)

Ellers er Bad Santa strålende om du vil ha humor.

Miracle on 42nd Street og It's a Wonderful Life er julegiganter.

Endret av sug lut
Skrevet
Spurvugla skrev (På 6.12.2025 den 18.58):

Har noen et tips til en god julefilm, helst tilgjengelig på Netflix? Jeg trenger noe for å kickstarte julestemningen når det bare er regn og grått ute.

Jeg tar gjerne en god dose klisjeer og sentimentalitet, men helst ikke så mye at det bare blir teit. En hårfin balanse der selvfølgelig, men jeg tar imot alle tips med åpent sinn. 

Elsker serien Hjem til jul

Anonymkode: 9e746...ba0

Skrevet
sug lut skrev (På 7.12.2025 den 20.48):

Ellers er Bad Santa strålende om du vil ha humor.

Miracle on 42nd Street og It's a Wonderful Life er julegiganter.

Anonym bruker skrev (På 7.12.2025 den 22.37):

Miracle on 35th Street - Miracle on 34th Street - Wikipedia

Anonymkode: 4506b...945

Hvilken er best? Den på 42th, 35th eller 34th? 

Kunne ikke dy meg 😂

Anonymkode: 20b08...555

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...