Anonym bruker Skrevet 6. desember #1 Skrevet 6. desember Jeg har skriftlig at jeg skal være med i årets lønnsjustering Men har ikke hørt noe. Hva skjer? Hvem snakker jeg med? Leder ? Anonymkode: 61943...bbc
Anonym bruker Skrevet 6. desember #2 Skrevet 6. desember Lønns justeringer foregår vel gjerne på våren Anonymkode: 7e527...f9f
Anonym bruker Skrevet 6. desember #3 Skrevet 6. desember Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Lønns justeringer foregår vel gjerne på våren Anonymkode: 7e527...f9f Nei. Har hørt at andre i bedriften har fått nå Anonymkode: 61943...bbc
Anonym bruker Skrevet 6. desember #4 Skrevet 6. desember Hvilken type bedrift er dette, og er det offentlig eller privat sektor? Uansett, du må spørre leder. Anonymkode: 8edc2...d76
Anonym bruker Skrevet 6. desember #5 Skrevet 6. desember Sennd lønnskrav og tru dem med konkursbegjæring om de ikke utbetaler. Selv hatt en slik useriøs arbeidsgiver og snakket med advokat Anonymkode: 92ce2...0bd
Anonym bruker Skrevet 6. desember #6 Skrevet 6. desember Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvilken type bedrift er dette, og er det offentlig eller privat sektor? Uansett, du må spørre leder. Anonymkode: 8edc2...d76 Det er privat. Syns det er kjipt hvis de har "glemt" det Anonymkode: 61943...bbc
Anonym bruker Skrevet 6. desember #7 Skrevet 6. desember Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Sennd lønnskrav og tru dem med konkursbegjæring om de ikke utbetaler. Selv hatt en slik useriøs arbeidsgiver og snakket med advokat Anonymkode: 92ce2...0bd Hvordan går jeg frem? Anonymkode: 61943...bbc
monty12 Skrevet 7. desember #8 Skrevet 7. desember Anonym bruker skrev (13 timer siden): Hvordan går jeg frem? Anonymkode: 61943...bbc Du spør lederen din om hvordan deg går med årets lønnsforhandlinger? Ikke gjøre det vanskeligere enn deg trenger å være.
Anonym bruker Skrevet 7. desember #9 Skrevet 7. desember Anonym bruker skrev (På 6.12.2025 den 18.17): Hvordan går jeg frem? Anonymkode: 61943...bbc Spør Purr Om det ikke skjer noe, Send lønnskrav med det du mener er gjengs lønnsøkning Sett frist og si det må tilbakebetales fra da økningen skulle skjedd Skjer det ikke noe nå Be advokat ringe de Nytt krav og si du ser det nødvendig å konkursbegjære de Anonymkode: 92ce2...0bd
Anonym bruker Skrevet 7. desember #10 Skrevet 7. desember Anonym bruker skrev (På 6.12.2025 den 18.17): Hvordan går jeg frem? Anonymkode: 61943...bbc Du spør først og ettersom svaret tenker du over hva du vil gjøre videre. Du kan gjerne purre på svar og du kan ta det videre internt gjennom de riktige kanaler først. Du bør vite hva du vil og hvilke kamper du du er villig til å ta. Konkursbegjæring på lønnskrav er en krigserklæring. Det blir muligens ikke så trivelig å jobbe der heretter om du gjør dette, spesielt ikke om det er en liten bedrift. Dette bør du ta med i betraktningen før du går til slike skritt. Hvor mye penger er det egentlig snakk om? Det er for de fleste som regel en belastning å være i en konflikt, spesielt om det er med noen du må forholde deg mye til - som en arbeidsgiver jo er. Får du ikke lønnsøkningen vil det for de fleste i de fleste slike tilfeller være bedre å finne seg ny jobb fremfor å slite seg ut i krigen. I tillegg vil det snakkes om det, om du konkursbegjærer arbeidsgiver. Det er ikke sikkert potensielle, fremtidige arbeidsgiver ser på dette som veldig attraktiv. Spesielt ikke om de relaterer seg mer til arbeidsgivers begrunnelse enn din. Anonymkode: 31215...945
Sommerkroppen 2029 Skrevet tirsdag kl 12:51 #11 Skrevet tirsdag kl 12:51 (endret) Jeg ville ha spurt sjefen eller lønnsansvarlig om hvorfor du ikke har sett noe til lønnsøkning i år. De fleste har fått et lite tillegg i allefall. Har du dobbelt-sjekket lønnsslippen din? Endret tirsdag kl 12:51 av Sommerkroppen 2029
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 21:39 #12 Skrevet torsdag kl 21:39 Sommerkroppen 2029 skrev (På 9.12.2025 den 13.51): Jeg ville ha spurt sjefen eller lønnsansvarlig om hvorfor du ikke har sett noe til lønnsøkning i år. De fleste har fått et lite tillegg i allefall. Har du dobbelt-sjekket lønnsslippen din? Ja. Har dobbeltsjekket Syns det er så ubehagelig å måtte mase om det Anonymkode: 61943...bbc
Anonym bruker Skrevet 18 timer siden #13 Skrevet 18 timer siden Anonym bruker skrev (På 11.12.2025 den 22.39): Ja. Har dobbeltsjekket Syns det er så ubehagelig å måtte mase om det Anonymkode: 61943...bbc Så ubehagelig at du er villig til å ofre tillegget? Anonymkode: 107b9...c62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå