Gå til innhold

Utbrent og tilbake i jobb.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble sykemeldt i vår etter å ha møtt den berømte veggen så det smalt. Jeg har gradvis jobbet meg tilbake og er nå i 100% denne uka. Jeg har grudd meg veldig for jeg er redd for å gå på smellen igjen men det nytta ikke å være delvis sykmeldt for det ble bare å gjøre all jobben på halve tiden. Jeg tenkte det ville bli tungt i starten men jeg er totalt kjørt. Jeg sover fra vi har spist middag til vi skal legge oss. De klærne som ligger i vaskemaskinen nå har ligget siden mandag…det er som om det er betong i skoene mine og alt jeg greier tenke er at jeg vil sove. Dere andre som var tilbake etter en stund - tok det lang tid før dere var dere selv?

Anonymkode: 564ec...a24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Off, det høres ut som en dårlig ide.

Du må ned i stilling, 50 % om du klarer. Og halv jobb, selvsagt. 
Er du organisert i fagforbund?

Anonymkode: 5cdab...6ef

Skrevet

Du er jo altfor raskt tilbake! Vet hvordan det er selv, med en arbeidsgiver som ikke passer på og fordeler byrden på de andre. Du må trappe ned, vær grader sykmeldt lenger. 

Anonymkode: 1acc5...bef

Skrevet

Jeg har vært utbrent flere ganger - og til slutt gikk jeg helt ned for telling  for fem år siden. Prøvde alltid å komme tilbake i jobb så raskt som mulig, men jeg har ikke kunnet jobbe de siste fem årene pga at jeg rett og slett ikke fungerer. Kommer aldri til å bli som før igjen. Ta signalene fra kroppen på alvor! Du har begynt altfor tidlig, og hvis det er jobben som gjør deg utbrent: Finn en ny jobb.

Anonymkode: d6b59...bde

Skrevet

Jeg var også helt utkjørt de første ukene. Gikk fra 60% og ret til 100%. 

Men det ble bedre etter hvert:) min løsning var at mannen måtte ta ALT på hjemmebane noen uker så jeg fikk konsentrert meg om kun jobb 

Anonymkode: d71e4...14e

Skrevet

Buhu stakkars deg.

Seriøst?? Jeg er så lei folk som deg!

Utrolig at du fungerer. 
Er du syk er du sykemeldt. Har du fortsatt 100% jobb i sykemeldingen så snakker du med leder. Fungerer ikke det så ta det med lege eller NAV. 
Nei da, du lider deg gjennom det med klær som råtner i vaskemaskina. 
Men du kan sole deg i glansen. Se på meg da, jeg er flink pike. Ofrer ALT for jobben. 
Bli voksen og ta ansvar for eget liv og helse. 
Søke råd på nett er ikke veien å gå. 
Med mindre du bare er en oppmerksomhetsfreak som trenger patetiske bekreftelser på hvor flink du er. 

Anonymkode: 17480...2bf

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Buhu stakkars deg.

Utrolig at du fungerer. 
Er du syk er du sykemeldt. Har du fortsatt 100% jobb i sykemeldingen så snakker du med leder. Fungerer ikke det så ta det med lege eller NAV. 
Men du kan sole deg i glansen. Se på meg da, jeg er flink pike. Ofrer ALT for jobben. 
Med mindre du bare er en oppmerksomhetsfreak som trenger patetiske bekreftelser på hvor flink du er. 

Den eneste som er patetisk er deg.

Anonymkode: 9e5f8...ce7

Skrevet

jeg lurer på en ting....utbrenthet handler ofte ikke om nok hvile - det handler om det mentale kaos som oppstår i overbelastet hjerne. Så jeg tenker at det kanskje må annen lut til en bare "sykmeldt fra jobb". Noe må endres i situasjonen. Har du fått mer tilrettelegging, bedre kollegakontakt/støtte eller noe som helst hjelp i forhold til håndtering av jobben? Kan det være en ide å snakke med noen (psykolog) for å få hjelp i hva det er som overbelaster?

Ønsker deg masser av god bedring og håper du får en fin jul ❤️

Anonymkode: 9a31f...ed2

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 4.12.2025 den 16.22):

Buhu stakkars deg.

Utrolig at du fungerer. 

Gud bedre, hva er problemet ditt?!

Anonymkode: a2a12...25b

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 4.12.2025 den 16.22):

Buhu stakkars deg.

Utrolig at du fungerer. 

Jeg er så lei folk som deg

Anonymkode: 87291...b3a

Skrevet

Se på muligheten for å bytte jobb eller redusere stillingsprosent. Rydd opp i livet og i kalenderen. 

Hva skal til for å ha hatt en fin dag på jobb? 

Hva gjør du som du pleide å glede deg over? 

Er du medlem her, frivillig der, sosial fordi du føler du må med enkelte venninner? kutt ut alle ting som gjøres kun for å være flink eller snill. 

Bli god på grensesetting uten å være bitch.  Blir du stresset av feks. juleforberedelser? Da tar du deg noen ubetalte feriedager for å slippe peset. 

Dropp gruppetimer og forpliktelser. Fjern apper du ikke trenger. Påta deg ikke noe frivillig. Gjør minst mulig på jobb en periode. 

Finn alle tidstyvene og kilder som trigger deg, og fjern flest mulig. Ikke sett i gang noe som krever oppfølging.

Anonymkode: 1990b...d6b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Se på muligheten for å bytte jobb eller redusere stillingsprosent. Rydd opp i livet og i kalenderen. 

Hva skal til for å ha hatt en fin dag på jobb? 

Hva gjør du som du pleide å glede deg over? 

Er du medlem her, frivillig der, sosial fordi du føler du må med enkelte venninner? kutt ut alle ting som gjøres kun for å være flink eller snill. 

Bli god på grensesetting uten å være bitch.  Blir du stresset av feks. juleforberedelser? Da tar du deg noen ubetalte feriedager for å slippe peset. 

Dropp gruppetimer og forpliktelser. Fjern apper du ikke trenger. Påta deg ikke noe frivillig. Gjør minst mulig på jobb en periode. 

Finn alle tidstyvene og kilder som trigger deg, og fjern flest mulig. Ikke sett i gang noe som krever oppfølging.

Anonymkode: 1990b...d6b

Ikke hør på disse rådene HI!!!!

Å gå ned i stillingsprosent på grunn av sykdom heter uførefella. 

Hvis du ikke blir frisk igjen, men må over på aap og senere uføretrygd så vil du få minstepensjon som ufør om du gjør dette. 

Anonymkode: a2a12...25b

Skrevet

Legg vekk telefonen. Å sitte med telefonen klistra til hånda gjør hjernen fullstendig utslitt.

Anonymkode: 63f96...89c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...