Anonym bruker Skrevet 3. desember 2025 #1 Skrevet 3. desember 2025 Jeg har null autoritet, null respekt. Det jeg ber om eller det jeg sier, ignoreres. Som f.eks av barna mine. I dag sa jeg at det ikke passet at Liv ble med hjem etter skolen, det brydde ikke min datter seg om og tok med Liv hjem likevel. Jeg tok så min datter til siden og ba henne sende hjem Liv, men det som skjedde var at telefonen hennes ringte. Det var faren som spurte om Liv skulle spise middag hos oss, og at hun måtte gi beskjed om når hun skulle hentes. Et annet eksempel er naboen som kjører som en gris uti gata. Jeg ba henne om å respektere fartsgrensen pga barna som går til og fra skolen, men resultatet ble at hun kjører enda fortere. Og så har vi foreldrene på laget til guttungen. Jeg er lagleder og har bedt dem pent om å svare på invitasjoner i appen for å kunne planlegge treninger og kamper. Av 38 barn har foreldrene til 19 svart, og det er to timer til trening. Hvorfor er det sånn? Hva skal jeg gjøre for å bli hørt og respektert uten å bli en ‘Karen?’ Anonymkode: fa762...327
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2025 #2 Skrevet 3. desember 2025 Det er sånt barn gjør, mamma sa nei så da ringer de og spør pappa. Her må dere foreldre snakke sammen og sette enten en regel for hvem som skal spørres eller selv spørre barnet om det har spurt den andre først, før de svarer. Fartssvin hører ikke på naboer. Kontakt politiet og fortell om utfordringen, spør om de av og til kan ha kontroller i deres nabolag, her har de det på skoleveier innimellom. Dere kan også kontakte vegvesenet og høre om dere kan få en fartsdump eller flere. At foreldre ikke svarer i appen for barnas fritidsaktiviteter er noe trenere drar seg i håret over i hele landet, det har ingenting med din personlighet å gjøre. Anonymkode: c8c42...b78
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2025 #3 Skrevet 3. desember 2025 Enig med over her: dere foreldre må bli enig om regler og være klare på de. Om dere er uenige om ting så må dere bli enig om at den som blir spurt først har rett. Det samme gjelder råkjøreren....kontakt myndighetene. Legg opp treningen ut i fra de som har svart så får barna til de som ikke har svart, men møter opp, starte på benken uansett. Anonymkode: 99991...b30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå