Anonym bruker Skrevet lørdag kl 10:51 #1 Skrevet lørdag kl 10:51 -Hva slags bil kjører du? -Hvor mange grader bruker du på klesvask? -Bruker du tørketrommel? -Hvor ofte dusjer du? Og hvor lenge? Anonymkode: 269ad...c1f
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 10:59 #2 Skrevet lørdag kl 10:59 Jeg tror ikke man kan være 100% miljøvennlig i alle valg, men man kan ta bevisste valg der det er mulig for en... Jeg kjører en bmw i3. Jeg vasker nesten alt på 40 grader, men sengetøy og håndklær går på 60 grader, og kokketøyet til datteren min (hun går restaurantfag på skolen) går på 75 grader og kluter jeg bruker til gulvvask o.l. går på 90 grader. Jeg bruker ikke tørketrommel til klær, men bruker den til sengetøy og håndklær. Jeg dusjer annenhver dag, og har aldri tatt tiden. Anonymkode: 07aac...072
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 11:05 #3 Skrevet lørdag kl 11:05 Jeg kunne vært mye mer miljøvennlig, men jeg prøver å velge de miljøvennlige alternativene når jeg får det til. Jeg kjører også BMW i3. Vi vasker klær på det som trengs for å få de rene (dvs håndklær, kluter, sengetøy og undertøy på 60, resten på 30 eller 40). Jeg dusjer hver dag og vasker håret ca hver tredje dag. Når jeg bare dusjer kroppen tar det 2-3 min, med hårvask og balsam nærmer jeg meg nok 7-10 min Hvorfor lurer du på dette? Anonymkode: 0c705...9b3
Optatium Skrevet lørdag kl 11:07 #4 Skrevet lørdag kl 11:07 Jeg prøver å være miljøvennlig b Kjører en Nissan Arya. Vasker klesvask på 60 grader stort sett. Bruker tørketrommel kun til håndklær. Dusjer 2-3 ganger i uke og er veldig rask, kanskje 3-4 minutter hver gang. Men, kraft i Norge er fornybar. Derfor ser jeg ikke på disse tingene som miljøuvennlige. Jeg handler aldri fra Temu, vi kaster ikke mat, kjøper ikke billige plastleker, gjenbruker det vi kan, kildesorterer osv. det tror jeg er mye viktigere.
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 11:12 #5 Skrevet lørdag kl 11:12 Jeg kjører en eldre liten bensinbil, og jeg er slett ikke overbevist om at elbil er mer miljøvennlig enn min gamle som skal brukes opp før jeg kjøper ny. Jeg vasker stort sett på 40 grader, dusjer kjapt hver dag og litt lenger hver tredje dag når det er hårvask. Jeg tenker nøye gjennom hva vi kjøper og når vi kjøper det, vi utnytter våre ressurser så godt vi kan. Vi handler ikke på temu eller tilsvarende. Anonymkode: fd1d4...44b
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 11:45 #6 Skrevet lørdag kl 11:45 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Jeg kunne vært mye mer miljøvennlig, men jeg prøver å velge de miljøvennlige alternativene når jeg får det til. Jeg kjører også BMW i3. Vi vasker klær på det som trengs for å få de rene (dvs håndklær, kluter, sengetøy og undertøy på 60, resten på 30 eller 40). Jeg dusjer hver dag og vasker håret ca hver tredje dag. Når jeg bare dusjer kroppen tar det 2-3 min, med hårvask og balsam nærmer jeg meg nok 7-10 min Hvorfor lurer du på dette? Anonymkode: 0c705...9b3 Glemte å si at vi ikke har tørketrommel. Jeg tror heller ikke at det er så miljøvennlig å bytte ut bensinbil med el før det er nødvendig pga slitasje. Om 10 år tipper jeg at el-bil hypen er over, å produsere strøm er ikke særlig miljøvennlig i land man ikke har fornybar energi som her i landet. Anonymkode: 0c705...9b3
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 11:53 #7 Skrevet lørdag kl 11:53 Anonym bruker skrev (1 time siden): -Hva slags bil kjører du? -Hvor mange grader bruker du på klesvask? -Bruker du tørketrommel? -Hvor ofte dusjer du? Og hvor lenge? Anonymkode: 269ad...c1f Kjører ikke bil Vasker på 40 evt 60 for sengetøy Tromler ingenting Dusjer kort Anonymkode: 198cf...d1d
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 13:03 #8 Skrevet lørdag kl 13:03 Jeg kjører elbil. Det vil si, mannen kjører elbilen fordi han er avhengig av den for å komme seg på jobb. Jeg tar buss eller går, hvis jeg skal noe når han er på jobb. Klesvasken går som regel på 30 eller 40 grader, men undertøy kjører jeg på 60. Bruker ikke tørketrommel i det hele tatt. Jeg synder nok litt på dusjingen. Jeg liker varme, lange dusjer, som kanskje blir en gang i uken. Dusjer ellers annenhver dag, eller etter trening. Jeg vet jeg ikke er den mest miljøvennlige. Likevel har jeg nå fire år uten kjøtt, handler brukt der jeg kan, og kjøper fint lite nytt som jeg ikke trenger eller vil ha. Der jeg er aller dårligst er nok på flyturer. Flyr som regel en gang i året. Kildesorterer også, da. Håper det hjelper. Anonymkode: 2641f...c76
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 13:32 #9 Skrevet lørdag kl 13:32 -Hva slags bil kjører du? Jeg kjører en Nissan Qashqai, bensin -Hvor mange grader bruker du på klesvask? Mest 40 - 60, av og til 90 -Bruker du tørketrommel? Nei -Hvor ofte dusjer du? Og hvor lenge? Annenhver dag ca, vet ikke hvor lenge Anonymkode: 2166b...460
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 15:51 #10 Skrevet lørdag kl 15:51 Jeg er egentlig ikke spesielt miljøvennlig, men når det gjelder de tingene du spør etter: - vi har ikke bil - vi vasker stort sett på 40, av og til høyere ved sykdom og sånt - har ikke tørketrommel - jeg dusjer hver dag, ca ti min, mannen annenhver dag sånn omtrent, men lengre hver gang Anonymkode: ad6fa...147
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 18:36 #11 Skrevet lørdag kl 18:36 Jeg har ikke som mål å være "miljøvennlig". Jeg konkluderer med at den såkalte klimakrisen er en oppdiktet greie for å skattlegge og plusse på gebyr for å suge penger fra befolkningen. Hvorfor? For om det FAKTISK finnes en klimakrise, hvorfor tillates f eks turisme som forurenser noe så helt sinnsykt? Hvorfor får fotballag, skisportutøvere og andre idrettsutøvere fly verden rundt på mesterskap som "hele verden" støtter? Pluss mye mer! Så nei, jeg driter i alle tiltak som vi får tredd nedover ørene. Reinspikka tull!! Anonymkode: bf55b...4ce
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 18:37 #12 Skrevet lørdag kl 18:37 Er ikke veldig miljøvennlig. Kjører elbil, et tungt beist som sliter bra med asfalt. Sorterer avfall, selvfølgelig, og har egentlig veldig lite avfall. Vasker klær på 40 og 60 grader, tromler en vask pr. 14. dag. Vasker fulle maskiner, vasker dermed ikke så ofte. Eier for mye klær ... Kjøper kortreist mat der det er mulig. Dusjer ca. annenhver dag, 7-8 minutter. Anonymkode: 697e3...90d
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 19:01 #13 Skrevet lørdag kl 19:01 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Jeg har ikke som mål å være "miljøvennlig". Jeg konkluderer med at den såkalte klimakrisen er en oppdiktet greie for å skattlegge og plusse på gebyr for å suge penger fra befolkningen. Hvorfor? For om det FAKTISK finnes en klimakrise, hvorfor tillates f eks turisme som forurenser noe så helt sinnsykt? Hvorfor får fotballag, skisportutøvere og andre idrettsutøvere fly verden rundt på mesterskap som "hele verden" støtter? Pluss mye mer! Så nei, jeg driter i alle tiltak som vi får tredd nedover ørene. Reinspikka tull!! Anonymkode: bf55b...4ce Tror det ville blitt opprør i Norge om myndighetene ville nekte oss å fly til syden på ferie og forby fotball. Anonymkode: ad6fa...147
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 19:32 #14 Skrevet lørdag kl 19:32 -Hva slags bil kjører du? Har ikke bil. Sykler eller tar bussen -Hvor mange grader bruker du på klesvask? 60 og 40 grader (kommer an på hva som skal vaskes) -Bruker du tørketrommel? Har ikke tørketrommel -Hvor ofte dusjer du? Og hvor lenge? Dusjer ca. annenhver dag. Sitter fortsatt i fra da jeg var barn, og pappa sparte på strømmen, at man slår av vannet når man vasker håret og såper seg inn. Så det gjør jeg fortsatt Dusj med vann er kanskje 5 minutt + den tiden jeg ikke bruker vann i dusjen (2-3 minutter). Anonymkode: e775c...ae8
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 21:24 #15 Skrevet lørdag kl 21:24 -Hva slags bil kjører du? Citroen EC4 (Elektrisk) -Hvor mange grader bruker du på klesvask? Mest 40 grader, 60 på undertøy, sengetøy og håndkler. -Bruker du tørketrommel? På håndklær, undertøy og sengetøy hele året. Annet tørkes mest på stativ så lenge det er vær til det. -Hvor ofte dusjer du? Og hvor lenge? Varierer, normalt ca tredje hver dag. Kommer an på aktiviteter og annet ting. Skrur av vannet når jeg såper meg inn. Anonymkode: fb34c...7e4
Anonym bruker Skrevet søndag kl 00:50 #16 Skrevet søndag kl 00:50 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Tror det ville blitt opprør i Norge om myndighetene ville nekte oss å fly til syden på ferie og forby fotball. Anonymkode: ad6fa...147 Men OM det faktisk var en krise, at jorda var i ferd med å bli ødelagt, så hadde jo myndighetene gjort det! Akkurat som at vi fikk strenge tiltak under pandemien. Så nei, klimakrisen er bare oppdiktet visvas! Anonymkode: bf55b...4ce
Anonym bruker Skrevet søndag kl 07:25 #17 Skrevet søndag kl 07:25 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Men OM det faktisk var en krise, at jorda var i ferd med å bli ødelagt, så hadde jo myndighetene gjort det! Akkurat som at vi fikk strenge tiltak under pandemien. Så nei, klimakrisen er bare oppdiktet visvas! Anonymkode: bf55b...4ce Nei, den er ikke det. Men nei det blir ikke satt inn «pandemi-tiltak». Ingen tør vel å gjøre seg så upopulære? Men hvordan kan du være i tvil? Du ser jo at været endrer seg? At det flommer og raser og blåser og regner annerledes? Forsikringene går opp forsi det er så store utbetalinger? Snøen forsvinner? Havet varmes opp? Vi har mikroplast i kroppene våre? Alt dette har jo allerede skjedd. Anonymkode: fd1d4...44b
Anonym bruker Skrevet søndag kl 08:53 #18 Skrevet søndag kl 08:53 Anonym bruker skrev (22 timer siden): -Hva slags bil kjører du? -Hvor mange grader bruker du på klesvask? -Bruker du tørketrommel? -Hvor ofte dusjer du? Og hvor lenge? Anonymkode: 269ad...c1f Bryr meg ikke nevneverdig om miljø, men her er mine svar: - Bil: Elbil - Grader på klesvask: 40 stort sett og innimellom 95 - Dusj: Djuser 1-2 ganger pr dag, 5-10 minutter pr gang Anonymkode: eebed...f05
Anonym bruker Skrevet søndag kl 09:18 #19 Skrevet søndag kl 09:18 Hva ville du med dette hi? Anonymkode: 2166b...460
Anonym bruker Skrevet søndag kl 10:19 #20 Skrevet søndag kl 10:19 Anonym bruker skrev (23 timer siden): -Hva slags bil kjører du? -Hvor mange grader bruker du på klesvask? -Bruker du tørketrommel? -Hvor ofte dusjer du? Og hvor lenge? Anonymkode: 269ad...c1f - Tesla 2025 modell , 1 bil i husstanden - 30 grader - Tørketrommel ødelagt, ikke brukt på ett år. - Dusjer 12 min x 3 i uka. Panter flasker, sorterer avfall, prøver å minske matavfall, bruker det vi har i klesskapet- så langt det går. Tenk hvis man hadde spurt i USA, India eller Singapore om det samme. Blir skremt når jeg ser videoklipp fra andre steder i verden. Kaster fra seg søppel i gatene feks. Men alle monner drar. Anonymkode: 3a42d...e38
Iiiiik Skrevet søndag kl 10:31 #21 Skrevet søndag kl 10:31 Overskriften inviterer ikke akkurat til dialog, HI. Jeg prøver å leve miljøvennlig, men lykkes på ingen måte godt nok. Kjører elbil og stritter imot kjøp og kast. Hva gjør du selv?
Anonym bruker Skrevet søndag kl 11:14 #22 Skrevet søndag kl 11:14 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nei, den er ikke det. Men nei det blir ikke satt inn «pandemi-tiltak». Ingen tør vel å gjøre seg så upopulære? Men hvordan kan du være i tvil? Du ser jo at været endrer seg? At det flommer og raser og blåser og regner annerledes? Forsikringene går opp forsi det er så store utbetalinger? Snøen forsvinner? Havet varmes opp? Vi har mikroplast i kroppene våre? Alt dette har jo allerede skjedd. Anonymkode: fd1d4...44b Jaja, om så er, så er løpet kjørt uansett. Det spiller overhodet ingen rolle hvordan vi her i Norge - landet som er så lite at det egentlig ikke vises på et kart - lever. Vi kan gjøre NØYAKTIG hva vi vil, shoppe, kaste, la være å sortere søppel, kjøre dieselbil og hva som helst, uten at det påvirker så mye som en tusendels promille. Men en genial måte å sope inn penger til Staten, det er det! Anonymkode: bf55b...4ce
Anonym bruker Skrevet søndag kl 12:49 #23 Skrevet søndag kl 12:49 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jaja, om så er, så er løpet kjørt uansett. Det spiller overhodet ingen rolle hvordan vi her i Norge - landet som er så lite at det egentlig ikke vises på et kart - lever. Vi kan gjøre NØYAKTIG hva vi vil, shoppe, kaste, la være å sortere søppel, kjøre dieselbil og hva som helst, uten at det påvirker så mye som en tusendels promille. Men en genial måte å sope inn penger til Staten, det er det! Anonymkode: bf55b...4ce Slik tenker alle de andre også, og det er grunnen til at løpet er kjørt som du sier. Anonymkode: ad6fa...147
Pringles Skrevet søndag kl 13:27 #24 Skrevet søndag kl 13:27 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Slik tenker alle de andre også, og det er grunnen til at løpet er kjørt som du sier. Anonymkode: ad6fa...147 Her i skandinavia er det kanskje flere og flere som innser realitetene. Mens ikke-skandinavise land aldri har tenkt på forurensning og miljø. Der er dette ikke fokus i hele tatt. Og det er faktisk i disse delene av verden at forsøpling og utslipp FAKTISK foregår. Det ytterst lille vi forurenser her i skandinavia, har absolutt ingen betydning!
Anonym bruker Skrevet søndag kl 13:34 #25 Skrevet søndag kl 13:34 Pringles skrev (5 minutter siden): Her i skandinavia er det kanskje flere og flere som innser realitetene. Mens ikke-skandinavise land aldri har tenkt på forurensning og miljø. Der er dette ikke fokus i hele tatt. Og det er faktisk i disse delene av verden at forsøpling og utslipp FAKTISK foregår. Det ytterst lille vi forurenser her i skandinavia, har absolutt ingen betydning! Hva for noe? Har du vært utenfor Skandinavia noen gang? Min erfaring er helt klart at Norge er et av de minst miljøbevisste landene i Europa. Anonymkode: ad6fa...147
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå