Himmel og hav Skrevet lørdag kl 08:51 #1 Skrevet lørdag kl 08:51 Jeg strikker og jeg elsker garn, og jeg må innse at jeg har et problem. Jeg klarer ikke å kaste garnrester. Så jeg har uendelig mange smånøster med garn rundt omkring. Jeg vet ikke hva jeg skal bruke de til, men det føles bare feil å kaste garn som er brukbart. Hva gjør dere andre strikkere? Har dere gode restegarnsprosjekter?
Iiiiik Skrevet lørdag kl 09:11 #2 Skrevet lørdag kl 09:11 Jeg gir det til min lokale barneskole, de blir veldig glade 😊
amandine Skrevet lørdag kl 09:17 #3 Skrevet lørdag kl 09:17 Jeg ville laget meg et hekleteppe med oldemorsruter, med små ruter så man får brukt små rester. Jeg har en nabo som lager tepper jeg bare synes er helt nydelige, med små ruter. Ellers vet jeg at sykehjemmet her i nærheten også bruker garn og håndarbeid som strikking og hekling for å holde fingre og hoder i gang.
Optatium Skrevet lørdag kl 09:19 #4 Skrevet lørdag kl 09:19 Jeg gir det også til barneskolen. De blir veldig glade for det.
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 10:33 #5 Skrevet lørdag kl 10:33 Har lagt det ut på "gis bort mot henting" på facebook-marked, og da kommer det vannvittig mange henvendelser med én gang. Sist gav jeg det til en godt voksen dame som strikket sokker av restegarn og gav til en organisasjon som videreformidlet til hjemløse/rusmisbrukere. Har også gitt til barnehagen borti gata her, de lager dusker, fingerhekler og allverdens sånne små kunstprosjekter. Anonymkode: 0839c...a62
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 15:04 #6 Skrevet lørdag kl 15:04 Chicken knitting! Anonymkode: 7a0e4...727
Anonym bruker Skrevet mandag kl 02:40 #7 Skrevet mandag kl 02:40 Hva med å strikke luer og sokker til prematurfødte barn. Gi det til fødeavdelingen nærmest deg. Anonymkode: fe755...ec3
Anonym bruker Skrevet mandag kl 08:39 #8 Skrevet mandag kl 08:39 Himmel og hav skrev (På 29.11.2025 den 9.51): Jeg strikker og jeg elsker garn, og jeg må innse at jeg har et problem. Jeg klarer ikke å kaste garnrester. Så jeg har uendelig mange smånøster med garn rundt omkring. Jeg vet ikke hva jeg skal bruke de til, men det føles bare feil å kaste garn som er brukbart. Hva gjør dere andre strikkere? Har dere gode restegarnsprosjekter? Prøver å bruke opp restene til småting. Nå for tiden strikker jeg diverse julepynt av garnrester. Ellers bruker jeg restegarn til stripete sokker/votter/pulsvanter. Anonymkode: f3a32...ca2
Anonym bruker Skrevet mandag kl 09:59 #9 Skrevet mandag kl 09:59 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hva med å strikke luer og sokker til prematurfødte barn. Gi det til fødeavdelingen nærmest deg. Anonymkode: fe755...ec3 Jeg vet ikke om du har erfaring med dette, men de har veldig spesifikke krav til garntype. Skal godt gjøres å bare ha resten av den typen garn. Anonymkode: 5a8b4...9eb
Himmel og hav Skrevet mandag kl 16:41 Forfatter #10 Skrevet mandag kl 16:41 Takk for masse gode tips. Mange av restene mine er bittesmå nøster som knapt duger til 4 omganger på en sokk, men de er vanskelig å kaste allikevel. Jeg lurer på å spørre barnehagen borti svingen om de kanskje vi ha det. Det hadde jeg ikke tenkt på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå