Anonym bruker Skrevet 27. november 2025 #1 Skrevet 27. november 2025 Jobber i en større by. Til uka skal jeg i et jobbmøte i et bygg som ligger ca 3 km unna der jeg har gratis parkeringsplass. Kan jeg forvente at arbeidsgiver dekker psrkeringsutgifter da, eller må jeg gå 3 km (6 km t/r) for å bruke gratisparkering? Anonymkode: 4768b...168
Anonym bruker Skrevet 27. november 2025 #2 Skrevet 27. november 2025 Jobb skal dekke. Anonymkode: cbfef...558
Anonym bruker Skrevet 27. november 2025 #3 Skrevet 27. november 2025 Da tar du offentlig kommunikasjon fra parkeringsplassen og til møtet? Anonymkode: 18625...1a1
Anonym bruker Skrevet 27. november 2025 #4 Skrevet 27. november 2025 Det kommer an på arbeidsgivers policy. Jeg har jobbet steder vi fikk dekket parkering, steder vi fikk dekket taxi og steder hvor det var krav om kollektivtransport når mulig. Sistnevnte ofte ulønnsomt opp mot tiden som gikk bort i reise. Ja, og miljøfyrtårndiller med elsykler til utlån på kontoret. Anonymkode: 184b8...d95
Anonym bruker Skrevet 27. november 2025 #5 Skrevet 27. november 2025 Du sjekker virksomhetens reiserutiner. Vi får dekket billigste og mest effektive transportmåte. Det kan være taxi, kollektivt, egen bil etc alt etter hvor vi skal. Anonymkode: c6356...b29
Anonym bruker Skrevet 28. november 2025 #6 Skrevet 28. november 2025 Takk. Årsaken til jeg spør er at jeg pleier å gå. Denne gangen her starter møte kl 0800, og da må jeg være 30 min tidligere på jobb en jeg klarer grunnet privat logistikk. Anonymkode: 4768b...168
Anonym bruker Skrevet 28. november 2025 #7 Skrevet 28. november 2025 Det må jo være billigere for arbeidsgiver å betale parkering enn å betale for at du skal gå. Anonymkode: a2cf0...1cb
Anonym bruker Skrevet 28. november 2025 #8 Skrevet 28. november 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Takk. Årsaken til jeg spør er at jeg pleier å gå. Denne gangen her starter møte kl 0800, og da må jeg være 30 min tidligere på jobb en jeg klarer grunnet privat logistikk. Anonymkode: 4768b...168 Privat logistikk skal jo ikke gå ut over arbeidsgiver? Anonymkode: 6c332...c96
Anonym bruker Skrevet 28. november 2025 #9 Skrevet 28. november 2025 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Privat logistikk skal jo ikke gå ut over arbeidsgiver? Anonymkode: 6c332...c96 Når møtet er et annet sted enn arbeidssted er det åpenbart arbeidsgiver som må dekke inn dette. Anonymkode: 84759...f4b
Anonym bruker Skrevet 28. november 2025 #10 Skrevet 28. november 2025 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Privat logistikk skal jo ikke gå ut over arbeidsgiver? Anonymkode: 6c332...c96 Akkurat det er jeg uenig i. Har fleksitid og ikkke pålagt å starte kl 0730 (som jeg ville måtte gjøre om jeg skulle gått). Anonymkode: 4768b...168
Anonym bruker Skrevet 29. november 2025 #11 Skrevet 29. november 2025 Om det er i en større by går det vel buss, trikk, t-bane e.l. de 3 km? Vi får dekket billigste transportmulighet, å gå ville ikke vært noe alternativ for da bruker man jo ganske lang tid av arbeidstiden på å gå istedenfor å jobbe. Å gå må man jo fort beregne 30-40 min på, hver vei. Anonymkode: e17bf...325
Anonym bruker Skrevet 30. november 2025 #12 Skrevet 30. november 2025 Anonym bruker skrev (På 27.11.2025 den 19.43): Jobber i en større by. Til uka skal jeg i et jobbmøte i et bygg som ligger ca 3 km unna der jeg har gratis parkeringsplass. Kan jeg forvente at arbeidsgiver dekker psrkeringsutgifter da, eller må jeg gå 3 km (6 km t/r) for å bruke gratisparkering? Anonymkode: 4768b...168 For meg ville det vært litt rart å kreve transportutgifter for transport til jobb/møte i starten på dagen når det er så sentralt/nærme jobben. Jeg anser det som mitt ansvar å komme meg på jobb. Om jeg har gratis parkering et stykke unna, kan jeg da velge mellom å parkere et stykke unna og gå på fritiden eller ta transport helt frem som jeg selv betaler for. Så kan jeg selv velge hvor mye jeg synes tiden min er verd med tanke på om jeg går, tar buss eller kjører og parkere. Her vil jeg sikkert gått til og tatt buss tilbake (om det var busstopp som passet med busstidene). Går jeg begge veier hadde jeg tatt det på min fritid. Jeg er av og til ute hos kunde, men stort sett er jeg der hele dager når jeg er der. Jeg finner da den transportmåten som er billigst for meg. Ofte er det buss + å gå for det er ikke alltid bussholdeplassen er like i nærheten. Som regel er der enten ikke ledige parkeringer eller parkeringen er dyr. Kunden kan gjerne være et stykke fra der jeg vanligvis jobber og der jeg bor. Disse dagene får jeg lenger reisevei til jobb og må starte tidligere hjemmefra. Jeg regner ikke reisevei til jobb som arbeidstid, så disse dagene er jeg da lenger borte fra hjemmet. Jeg tror arbeidsgiver hadde stusset litt om jeg skulle levere reiseregning for å komme meg på jobb disse dagene. Men om jeg til stadighet skulle i møter andre steder og disse var spredd geografisk og flere på en dag og med forskjellig lokasjon hadde jeg nok inngått en avtale med arbeidsgiver der jeg hadde fått godkjenning på reiseregning. Jeg hadde da brukt bilen for ellers hadde alt for mye tid gått bort. De fleste arbeidsgivere har regler for hvordan transport i arbeidstiden eventuelt dekkes. Var jeg deg hadde jeg fulgt disse. Anonymkode: a5584...9f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå