Gå til innhold

Klokke som måler bodybattery

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt ny klokke, som måler bodybattery. Skal sies at jeg ER utslitt, på felgen, når kvelden kommer så verker det i hele kroppen fordi jeg er sliten. Fastlegen har ymtet frempå om ME, men det har jeg på ingen måte lyst å finne ut av. Jeg har det som jeg har det, uavhengig av det. 

Men, så har jeg nå kjøpt meg ny klokke. Og den viser jo som jeg vet og har kjent i noen år, at jeg er på felgen. Hvor pålitelig er den? Jeg trenger ingen klokke for å fortelle meg at jeg ikke har noe å gå på, det vet jeg godt. 

Jeg bruker sovemedisiner hver natt. Enten innsovingstabletter og får da en søvn på rundt 3-4- timer, eller quetiapine og får sove i 8. Evt en blanding av begge to om jeg kjenner at søvn uteblir. Det jeg har merket tidligere er at jeg er mer uthvilt på kortere søvn, enn jeg er på lang søvn med quetaiapine. Jeg har også registrert på den tidligere klokka jeg hadde at REM-søvn uteblir ved bruk av quetiapine. Jeg tok det i går kveld, hadde 9 timer søvn, 20 minutter REM og dårlig søvn (ifølge klokka)

Kan jeg stole på målingene den tar? Sånn at jeg kan bruke de til å ha litt mer oversikt over hva som kan booste bodybattery og ikke? Eller er det verdiløs data?

Anonymkode: b475f...c6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du kan ikke stole helt på den, den måler pulsen din og gir deg resultater ut fra den, det blir ganske gjennomsnittlig. 

Men selv om det ikke er helt nøyaktig gir det deg en pekepinn, de resultatene du får er ikke helt på gjordet.

Det er velkjent at søvn på medisiner ikke er en like god søvn som naturlig søvn. Du blir bedøvd på en måte, og det blir en ganske overfladisk søvn.

Anonymkode: dcbda...d09

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, du kan ikke stole helt på den, den måler pulsen din og gir deg resultater ut fra den, det blir ganske gjennomsnittlig. 

Men selv om det ikke er helt nøyaktig gir det deg en pekepinn, de resultatene du får er ikke helt på gjordet.

Det er velkjent at søvn på medisiner ikke er en like god søvn som naturlig søvn. Du blir bedøvd på en måte, og det blir en ganske overfladisk søvn.

Anonymkode: dcbda...d09

Det er det jeg tenker og, at den bekrefter egentlig bare det jeg kjenner på selv.

ja jeg vet at medisinene gir dårligere søvn, og quetiapin spesielt gir helt elendig ren-søvn. Blir gøy å følge litt med da, om klokka og jeg er enige om dagsformen 😆

Skrevet

Anbefaler boka «hvilekuren». 

Anonymkode: 81bb2...fdc

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Anbefaler boka «hvilekuren». 

Anonymkode: 81bb2...fdc

Takk for tips, men livet mitt er ett shitshow så jeg er redd ingen bøker kan hjelpe enda 😆

Skrevet

Jeg og min klokke er stort sett enige i hvordan formen min (burde) føles, men den registrerer aldri hvor mye jeg er våken om natta. Hadde en natt tidigere i uka hvor jeg vet jeg lå minst 1,5 time våken, men klokka mener jeg ikke var våken i det hele tatt. Likevel sier den at jeg har ladet dårlig og har langt body battery, så det er vi enige om. 

Jeg henger meg ikke opp i hva body battery viser, men jeg har brukt det noe til å skjønne hva som påvirker søvnen min negativt. F.eks er det åpenbart at jeg lader dårlig når jeg har drukket alkohol og det var ingen overraskelse, men jeg har også lagt merke til at jeg lader dårligere hvis jeg har spist mye godteri på kvelden, det ble jeg mer overrasket over. 

Anonymkode: baf60...785

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg og min klokke er stort sett enige i hvordan formen min (burde) føles, men den registrerer aldri hvor mye jeg er våken om natta. Hadde en natt tidigere i uka hvor jeg vet jeg lå minst 1,5 time våken, men klokka mener jeg ikke var våken i det hele tatt. Likevel sier den at jeg har ladet dårlig og har langt body battery, så det er vi enige om. 

Jeg henger meg ikke opp i hva body battery viser, men jeg har brukt det noe til å skjønne hva som påvirker søvnen min negativt. F.eks er det åpenbart at jeg lader dårlig når jeg har drukket alkohol og det var ingen overraskelse, men jeg har også lagt merke til at jeg lader dårligere hvis jeg har spist mye godteri på kvelden, det ble jeg mer overrasket over. 

Anonymkode: baf60...785

Ja det er jo sånn type informasjon jeg tenker den kan være litt interresant. Se hva som skaper forskjeller. Den jeg hadde tidligere viste bare søvn og stress, ikke bodybattery. 

Jeg vet f.eks. at hvis jeg ikke får roer ned på kvelden så kan jeg bare drite i å få sove, selv med piller. Den jeg har nå viste meg antall urolige øyeblikk pr natt. Den jeg hadde viste f.eks. ikke at jeg lå våken en halv natt, men tror det kan være fordi jeg lå i ro og hvilte. 

Nå f.eks. har jeg bodybattery på 14, hele kroppen verker og jeg begynner å få hodepine. Så sånn sett tar den sikkert ikke feil 🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...