Anonym bruker Skrevet 25. november 2025 #1 Skrevet 25. november 2025 Har snart eksamen, tar en master og vi skal ha skoleeksamen uten hjelpemidler. Har lest alt av pensum, noe av det mange ganger, og føler jeg har satt meg godt inn i stoffet. Jeg bruker AI MYE, som en slags sparringspartner. Jeg tar også bilder av pensum og ber den lage gode notater for meg. Klipper også inn artikler som vi muligens får på eksamen og ber den besvare tidligere arbeidskrav for meg (dette har jeg ikke gjort på arbeidskravene). Jeg kan stoffet godt og ser hvis den gjør feil. Vi vet så og si hva vi får på eksamen, men oppgavene inneholder alt av pensum, så jeg får den også til å besvare disse. Og alt dette bruker jeg til å øve til eksamen. Jeg bruker mye tid på å lese pensum også, så jeg vet om den har riktig eller feil. Hva mener dere, syns dere det er feil? Anonymkode: 848c6...0ff
Anonym bruker Skrevet 25. november 2025 #2 Skrevet 25. november 2025 Så lenge du ikke bruker AI til å skrive eksamen for deg, er det godt innafor. Anonymkode: e90e7...3de
Anonym bruker Skrevet 25. november 2025 #3 Skrevet 25. november 2025 Bruk AI som du vil før eksamen, men pass deg for å bruke det for mye og for å stole for mye på det, uansett hvor mye du mener du leser og kan selv. Jeg går også masterstudie og må si jeg er sjokkert over hvor blindt mange av mine medstudenter stoler på AI. Folk jeg regner som svært oppegående gjør seg helt avhengige av AI og stoler på AI sine tilbakemeldinger. Jeg synes det er skremmende. Anonymkode: 8f39e...005
Anonym bruker Skrevet 25. november 2025 #4 Skrevet 25. november 2025 AI gjør foreløpig mye feil, så vær obs Anonymkode: 224e5...8bc
Anonym bruker Skrevet 25. november 2025 #5 Skrevet 25. november 2025 Bruk gjerne AI, som sparringpartner og hjelp, men skriv selv. AI skriver stort sett bare GPP, svært lite konkret, og bruker dårlig språk. Anonymkode: 5b0ad...169
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå