Anonym bruker Skrevet 11 timer siden #1 Skrevet 11 timer siden I dag har jeg tatt meg en avspaseringsdag. Det har vært en veldig travel høst. Alle helger har det vært cuper, kamper, bursdager og på toppen av det har begge barna vært syke og det har vært mye legebesøk og sånt. Jeg har ikke hatt et pusterom siden sommerferien. Mannen reiser en del i jobben så mye av hverdagslogistikken havner på meg. Jeg er sliten. Derfor planla jeg denne dagen. Jeg skulle ikke gjøre noe. Bare hvile og kose meg. Sove lenge, ta ansiktsmaske, se en film jeg har hatt lyst til å se, kanskje ta en lur midt på dagen og bare nyte fred og ro og det å være alene i noen timer. Snakket med mannen i går kveld om hvordan jeg gledet meg til disse timene med pusterom og hvordan jeg trengte dette. Stor var derfor overraskelsen da jeg sto opp etter at barna dro og fant mannen i godstolen. Han sa at han hadde blitt inspirert av dette med pusterom, så han hadde tatt seg en fridag han også så vi kunne slappe av sammen og mer enn antydet at vi skulle gå rett på soverommet igjen og ha sex. Jeg begynte å gråte. Det er ikke det at jeg ikke elsker mannen min eller vil være sammen med han, men jeg trengte så sårt å bare være meg fra kl. 8 til kl. 15. Han ble sur, mente at jeg ikke satte pris på han, trampet ut og dro på jobb. Jeg sitter nå med stor klump i magen. Drømmedagen min er ødelagt, mannen er skuffa og jeg er så sliten av å aldri ha rom til å være bare meg. Er det helt urimelig å tenke at jeg kunne hatt denne dagen for meg selv? Anonymkode: 9997c...105
Anonym bruker Skrevet 11 timer siden #2 Skrevet 11 timer siden Mannen din er hensynsløs. Men hvorfor har du ikke mulighet til å ta ansiktsmaske eller få et pusterom i hverdagen? Om mannen din reiser mye med jobb får jo han sannsynligvis egentid på hotell. Hvorfor unner han ikke deg det samme? Jeg har vært alenemor med to barn i flere år. Det har vært travelt og slitsomt, men jeg fikk mer egentid etter at jeg ble skilt enn jeg hadde da jeg var gift. Jeg anbefaler deg å forklare tydelig for mannen din at 1) du er sliten 2) hva trenger du (f.eks. alenetid) 3) hvordan kan han bidra til å gjøre livet ditt mindre slitsomt. Forhåpentligvis blir ting bedre. Hvis ikke anbefaler jeg samlivsterapi. Anonymkode: f6a26...b7b
Anonym bruker Skrevet 10 timer siden #3 Skrevet 10 timer siden Det er ingen av dere. Dere er slitne og kommuniserte dårlig. Anonymkode: e4981...03c
Anonym bruker Skrevet 10 timer siden #4 Skrevet 10 timer siden Anonym bruker skrev (1 time siden): I dag har jeg tatt meg en avspaseringsdag. Det har vært en veldig travel høst. Alle helger har det vært cuper, kamper, bursdager og på toppen av det har begge barna vært syke og det har vært mye legebesøk og sånt. Jeg har ikke hatt et pusterom siden sommerferien. Mannen reiser en del i jobben så mye av hverdagslogistikken havner på meg. Jeg er sliten. Derfor planla jeg denne dagen. Jeg skulle ikke gjøre noe. Bare hvile og kose meg. Sove lenge, ta ansiktsmaske, se en film jeg har hatt lyst til å se, kanskje ta en lur midt på dagen og bare nyte fred og ro og det å være alene i noen timer. Snakket med mannen i går kveld om hvordan jeg gledet meg til disse timene med pusterom og hvordan jeg trengte dette. Stor var derfor overraskelsen da jeg sto opp etter at barna dro og fant mannen i godstolen. Han sa at han hadde blitt inspirert av dette med pusterom, så han hadde tatt seg en fridag han også så vi kunne slappe av sammen og mer enn antydet at vi skulle gå rett på soverommet igjen og ha sex. Jeg begynte å gråte. Det er ikke det at jeg ikke elsker mannen min eller vil være sammen med han, men jeg trengte så sårt å bare være meg fra kl. 8 til kl. 15. Han ble sur, mente at jeg ikke satte pris på han, trampet ut og dro på jobb. Jeg sitter nå med stor klump i magen. Drømmedagen min er ødelagt, mannen er skuffa og jeg er så sliten av å aldri ha rom til å være bare meg. Er det helt urimelig å tenke at jeg kunne hatt denne dagen for meg selv? Anonymkode: 9997c...105 Du er et snyltedyr på velferdsordningene og burde skamme deg dypt. Anonymkode: 4cb41...81c
Anonym bruker Skrevet 10 timer siden #5 Skrevet 10 timer siden Mannen din er hensynsløs og blottet for empati. Anonymkode: 7720e...012
Anonym bruker Skrevet 10 timer siden #6 Skrevet 10 timer siden Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Du er et snyltedyr på velferdsordningene og burde skamme deg dypt. Anonymkode: 4cb41...81c Hvorfor mener du de er snyltedyr. Avspasering er fri på bakgrunn av timer man har jobbet for mye, og har ingenting med snylting å gjøre. Men over til saken. Min mann kunne ha funnet på det samme, ville ha prøvd å overraske meg med en kjærestedag. Det er det ikke bestandig like lett å få til. Og så som hjemme hos dere, ville at bare blitt helt feil, og han hadde dratt sur på jobb.... Er din mann som min var hensikten god, men at ble bare feil. Slapp av, ikke tenk så mye på det nå, og prat med han til helgen Anonymkode: 26aca...17e
Anonym bruker Skrevet 9 timer siden #7 Skrevet 9 timer siden Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er ingen av dere. Dere er slitne og kommuniserte dårlig. Anonymkode: e4981...03c Jeg var veldig tydelig på at jeg så fram til noen timer helt for meg selv i går. Flere ganger sa jeg at det å være alene hjemme i fred og ro, bare gjøre ting for meg selv var så viktig for meg. Hvordan han kunne høre "bli hjemme hos meg så jeg kan dekke ditt behov for sex" er en gåte. Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Hvorfor mener du de er snyltedyr. Avspasering er fri på bakgrunn av timer man har jobbet for mye, og har ingenting med snylting å gjøre. Men over til saken. Min mann kunne ha funnet på det samme, ville ha prøvd å overraske meg med en kjærestedag. Det er det ikke bestandig like lett å få til. Og så som hjemme hos dere, ville at bare blitt helt feil, og han hadde dratt sur på jobb.... Er din mann som min var hensikten god, men at ble bare feil. Slapp av, ikke tenk så mye på det nå, og prat med han til helgen Anonymkode: 26aca...17e Hensikten hans var nok god, men sett utelukkende fra hans ståsted. Det er vel et kjerneproblem i forholdet vårt. Det går mer og mer opp for meg at der jeg har familien forrest i panna har han seg selv først og så familien. Anonymkode: 9997c...105
Anonym bruker Skrevet 9 timer siden #8 Skrevet 9 timer siden Jeg tror ikke det er noen av dere, det er bare sånn det kan blir av og til fordi menn og kvinner tenker litt forskjellig. Du så frem til en dag helt alene, han så muligheten for en koselig kjærestedag uten barn. Dere hadde forskjellige forventinger og forskjellige behov, og så ikke hverandres. Det er ingens feil, det er bare sånn det er, menn er fra mars og kvinner fra venus osv. Jeg ville sendt han en mld med noe sånt som: "Jeg beklager at jeg skuffet deg i dag, jeg skjønner at intensjonen var god og at du bare ville at vi skulle ha det hyggelig sammen, men du så ikke mitt behov for alenetid i det hele tatt. Nå tar jeg min alenetid med god samvittighet også kan vi ta den kjærestedagen du ønsket en annen dag. Glad i deg." Anonymkode: 49fd1...8b9
Anonym bruker Skrevet 9 timer siden #9 Skrevet 9 timer siden Kvinner er fra Venus og menn er fra Mars, var det en bok som het.... Og det er det jammen meg mye i. Generelt er de mye dårligere til å "lese mellom linjene" eller "høre mellom linjene" Jeg hadde nok blitt skikkelig irritert, eller kanskje mest lei meg, om det hadde skjedd her. Så jeg skjønner deg godt. Men om mannen din ikke er en kontrollfreak som vil vite hva du holder på med, så mente han det nok godt. Du må nok bruke mer direkte tale neste gang. All medfølelse til deg herfra. Anonymkode: a4927...0ce
Anonym bruker Skrevet 9 timer siden #10 Skrevet 9 timer siden Nå ser jeg at det kom et mer oppklarende innlegg mens jeg skrev - så du har snakket direkte med ham. Håper han har lært nå da. Og minn ham skikkelig på det neste gang! Anonymkode: a4927...0ce
Anonym bruker Skrevet 7 timer siden #11 Skrevet 7 timer siden Anonym bruker skrev (4 timer siden): I dag har jeg tatt meg en avspaseringsdag. Det har vært en veldig travel høst. Alle helger har det vært cuper, kamper, bursdager og på toppen av det har begge barna vært syke og det har vært mye legebesøk og sånt. Jeg har ikke hatt et pusterom siden sommerferien. Mannen reiser en del i jobben så mye av hverdagslogistikken havner på meg. Jeg er sliten. Derfor planla jeg denne dagen. Jeg skulle ikke gjøre noe. Bare hvile og kose meg. Sove lenge, ta ansiktsmaske, se en film jeg har hatt lyst til å se, kanskje ta en lur midt på dagen og bare nyte fred og ro og det å være alene i noen timer. Snakket med mannen i går kveld om hvordan jeg gledet meg til disse timene med pusterom og hvordan jeg trengte dette. Stor var derfor overraskelsen da jeg sto opp etter at barna dro og fant mannen i godstolen. Han sa at han hadde blitt inspirert av dette med pusterom, så han hadde tatt seg en fridag han også så vi kunne slappe av sammen og mer enn antydet at vi skulle gå rett på soverommet igjen og ha sex. Jeg begynte å gråte. Det er ikke det at jeg ikke elsker mannen min eller vil være sammen med han, men jeg trengte så sårt å bare være meg fra kl. 8 til kl. 15. Han ble sur, mente at jeg ikke satte pris på han, trampet ut og dro på jobb. Jeg sitter nå med stor klump i magen. Drømmedagen min er ødelagt, mannen er skuffa og jeg er så sliten av å aldri ha rom til å være bare meg. Er det helt urimelig å tenke at jeg kunne hatt denne dagen for meg selv? Anonymkode: 9997c...105 Synes du er urimelig. Anonymkode: 7f4df...358
Anonym bruker Skrevet 6 timer siden #12 Skrevet 6 timer siden Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Synes du er urimelig. Anonymkode: 7f4df...358 Selvfølgelig gjør du det. Anonymkode: 7720e...012
Anonym bruker Skrevet 4 timer siden #13 Skrevet 4 timer siden Anonym bruker skrev (6 timer siden): Du er et snyltedyr på velferdsordningene og burde skamme deg dypt. Anonymkode: 4cb41...81c Snyltedyr? Hva er det du ikke skjønner nå da? Anonymkode: bc4cd...5bb
Anonym bruker Skrevet 4 timer siden #14 Skrevet 4 timer siden Anonym bruker skrev (6 timer siden): Du er et snyltedyr på velferdsordningene og burde skamme deg dypt. Anonymkode: 4cb41...81c Ai ai ai, dette var flaut....Foreslår at du lærer deg hva avspasering betyr. Anonymkode: 73810...bef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå