Anonym bruker Skrevet 23. november 2025 #1 Skrevet 23. november 2025 Trodde normale lange sokker var på moten nå me hun på 16 går nå barbeint i Uggs og de der Ugg tøflene alle går i, hun kan til nød ha på ankelsokker men kun i tøflene. Og det nå mot vinteren... Får liksom kke gjort noe med når hun er så gammel. Andre som opplever dette og har gode råd? Anonymkode: 3feef...3e6
sug lut Skrevet 23. november 2025 #2 Skrevet 23. november 2025 Hvorfor trenger du råd? Enhver normal sekstenåring er i stand til å vurdere hvor mye hun gidder å fryse.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2025 #3 Skrevet 23. november 2025 Jeg bare sørget for at de hadde/eide sokker i den alderen. Det var ikke sokker jeg gadd å krangle med dem om. Sist uke fikk jeg julegaveønske fra sønnen: han trengte skikkelig utebukse for å kunne være med kjæresten sin på skirenn. Hun er aktiv, han leker støtteapparat. Anonymkode: db753...d76
Anonym bruker Skrevet 23. november 2025 #4 Skrevet 23. november 2025 sug lut skrev (34 minutter siden): Hvorfor trenger du råd? Enhver normal sekstenåring er i stand til å vurdere hvor mye hun gidder å fryse. Joda men vil jo prøve å være en god mor uansett hvor gamle barna er Anonymkode: 3feef...3e6
Anonym bruker Skrevet 23. november 2025 #5 Skrevet 23. november 2025 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Jeg bare sørget for at de hadde/eide sokker i den alderen. Det var ikke sokker jeg gadd å krangle med dem om. Sist uke fikk jeg julegaveønske fra sønnen: han trengte skikkelig utebukse for å kunne være med kjæresten sin på skirenn. Hun er aktiv, han leker støtteapparat. Anonymkode: db753...d76 Håper du har rett at det bare er en fase, ser jo at venninnene hennes går slik de også Anonymkode: 3feef...3e6
Anonym bruker Skrevet 23. november 2025 #6 Skrevet 23. november 2025 Tante på 60 bruker heller ikke sokker i skoene. Utover det så sørger du for at hun har sokker. Så får hun velge å gå med de eller ikke Anonymkode: d98f8...8d5
Anonym bruker Skrevet 24. november 2025 #7 Skrevet 24. november 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Trodde normale lange sokker var på moten nå me hun på 16 går nå barbeint i Uggs og de der Ugg tøflene alle går i, hun kan til nød ha på ankelsokker men kun i tøflene. Og det nå mot vinteren... Får liksom kke gjort noe med når hun er så gammel. Andre som opplever dette og har gode råd? Anonymkode: 3feef...3e6 Råd, hva skal du med råd? Det bestemmer jo hun selv. Ankelsokker er ikke noe nytt. Det er faktisk på vei ut, og lange sokker er det nye. Anonymkode: 24c48...a27
Anonym bruker Skrevet 24. november 2025 #8 Skrevet 24. november 2025 Vanskelig å få gjort noe med. Moten er visst slik, for både gammel og ung. Rent bortsett fra at det ser kaldt ut med bare ankler mellom buksekanten og joggeskoen selv i is og snø, så er det jo skikkelig ekkelt med svette bare bein i skoen. Må jo bli raskt skitt og lukt i skoen, også i uggs da som har pelsfor inni. Pelsfor innsauset i fotsvette og tåfis ,usj. Anonymkode: 90ddd...b50
Anonym bruker Skrevet 24. november 2025 #9 Skrevet 24. november 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Vanskelig å få gjort noe med. Moten er visst slik, for både gammel og ung. Rent bortsett fra at det ser kaldt ut med bare ankler mellom buksekanten og joggeskoen selv i is og snø, så er det jo skikkelig ekkelt med svette bare bein i skoen. Må jo bli raskt skitt og lukt i skoen, også i uggs da som har pelsfor inni. Pelsfor innsauset i fotsvette og tåfis ,usj. Anonymkode: 90ddd...b50 Innsauset i fotsvette?? Hvor mye svetter du på beina?? Anonymkode: 19a5f...01b
Anonym bruker Skrevet 24. november 2025 #10 Skrevet 24. november 2025 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Innsauset i fotsvette?? Hvor mye svetter du på beina?? Anonymkode: 19a5f...01b Det må jo bli litt i skoene om man går med skoene en sesong f.eks og ikke har sokkene til å fange opp svett tåfis. Anonymkode: 90ddd...b50
Anonym bruker Skrevet 24. november 2025 #11 Skrevet 24. november 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det må jo bli litt i skoene om man går med skoene en sesong f.eks og ikke har sokkene til å fange opp svett tåfis. Anonymkode: 90ddd...b50 Eller kan det være sånn at sauepelsen i uggsene gjør at du ikke svetter like mye på bena? Snakker av erfaring, du snakker av fordommer. Anonymkode: dc619...1f2
Anonym bruker Skrevet 24. november 2025 #12 Skrevet 24. november 2025 Ungdommen her i huset må ha sokker i skoene. Innomhus hele dagen på skolen så ja, det kan fort bli litt svette og lukt i skoene om man ikke bruker sokker. Om det er ankelsokker, ullsokker eller kosesokker legger jeg meg ikke borti. Anonymkode: ed6d2...c42
Anonym bruker Skrevet 24. november 2025 #13 Skrevet 24. november 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Eller kan det være sånn at sauepelsen i uggsene gjør at du ikke svetter like mye på bena? Snakker av erfaring, du snakker av fordommer. Anonymkode: dc619...1f2 Himmel, det er jo ikke som at man er svettefri fordi om det er ull. Anonymkode: a6f7f...f8c
Anonym bruker Skrevet 24. november 2025 #14 Skrevet 24. november 2025 Har ei på 15 som er lik. Ankelsokker er på vei tilbake. Dette med barfot i Uggs tror jeg er en tiktok greie, noen har lagt ut at uggs er lagd for å brukes uten sokker og at de er varmere da. Må si at jeg ikke bryr meg hvordan hun velger å kle seg, velger hun å fryse så værsågod. Husker jo selv at jeg gikk med barmage i -20 på den alderen selv Anonymkode: ef925...139
prekæs Skrevet 24. november 2025 #15 Skrevet 24. november 2025 Vi har vært der alle sammen tror jeg Det går til et punkt der man ikke gidder fryse mer og det læres dessverre (eller heldigvis) på den harde måten. Likevel. Ville nevnt at det kan risikere at skoa vi lukte. Jeg mener. Hvilken tenåring vil ha sko som det lukter av, så mulig du kan antyde at det kan skje.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2025 #16 Skrevet 25. november 2025 On 11/24/2025 at 6:09 PM, prekæs said: Vi har vært der alle sammen tror jeg Det går til et punkt der man ikke gidder fryse mer og det læres dessverre (eller heldigvis) på den harde måten. Likevel. Ville nevnt at det kan risikere at skoa vi lukte. Jeg mener. Hvilken tenåring vil ha sko som det lukter av, så mulig du kan antyde at det kan skje. Ull lukter ikke Anonymkode: ef925...139
Anonym bruker Skrevet 27. november 2025 #17 Skrevet 27. november 2025 Jeg er 48 og bruker kun hvite ankelsokker selv. Ser ikke problemet. Skal jeg ut på ski så har jeg selvfølgelig andre sokker. Mine tenåringer klarer fint å kjenne om de trenger mer eller mindre klær. Anonymkode: 9eb21...acc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå