MissSaigon Skrevet 24. november 2025 #26 Skrevet 24. november 2025 Dette er jo en historie som vil leve lenge etter at hi er historie - OM den er sann. Med alle de rare menneskene som finnes så er jeg jammen ikke sikker på at det er en trolletråd. Jeg hadde ikke kjeftet noen huden full, det gjør jeg nesten aldri, men jeg hadde reagert med både oppgitthet og humor.
prebs Skrevet 24. november 2025 #27 Skrevet 24. november 2025 Det er no go å ta en bit av en kake man skal gi bort. Selvfølgelig.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2025 #28 Skrevet 24. november 2025 HI her. Men hvorfor er det galt???? Vi tok et bittelite stykke hver, og det var kake nok i massevis. Ingen av gjestene merket at det va tatt av den, og om de gjorde det, hva så? Og det var faktisk mer enn halve kaka igjen etter selskapet. Det er altså helt ubetydelig at vi smakte. Anonymkode: 31279...1f3
Anonym bruker Skrevet 24. november 2025 #29 Skrevet 24. november 2025 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): HI her. Men hvorfor er det galt???? Vi tok et bittelite stykke hver, og det var kake nok i massevis. Ingen av gjestene merket at det va tatt av den, og om de gjorde det, hva så? Og det var faktisk mer enn halve kaka igjen etter selskapet. Det er altså helt ubetydelig at vi smakte. Anonymkode: 31279...1f3 Du tenker det er greit at det er tatt et stykke av kaken du kjøper hos bakeren også? Hvis du får en liten reduksjon i prisen? Det er ikke viktig at kaken ser hel og pen ut? Og at du kan sette frem en ny kake på bordet til gjestene? Anonymkode: 3a7ba...0f1
Anonym bruker Skrevet 24. november 2025 #30 Skrevet 24. november 2025 det kommer jo ann på da om det synes veldig tydelig at det var tatt fra kaka da er den jo ikke så pen når den servers, men og bli så sur er jo bare flaut Anonymkode: 33417...915
Anonym bruker Skrevet 24. november 2025 #31 Skrevet 24. november 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): HI her. Men hvorfor er det galt???? Vi tok et bittelite stykke hver, og det var kake nok i massevis. Ingen av gjestene merket at det va tatt av den, og om de gjorde det, hva så? Og det var faktisk mer enn halve kaka igjen etter selskapet. Det er altså helt ubetydelig at vi smakte. Anonymkode: 31279...1f3 det som er "problemet" er at når man setter frem kaker på et kakebord er det vanlig kutyme at kakene IKKE er tatt et bittelite stykke av - ikke at det "er jo nok kake så..." Problemet er at det oppleves flaut å sette frem en kake som er begynt å spise av før selvskapet. Til sammenligning, når man dekker bord, står det gjerne ikke halv nedbrente stearinlys i stakene, men nye lange lys. Eller om man setter frem en bolle med gele i barnebursdag, ser det kanskje litt rart ut om noen har forsynt seg med en skje. Det er noe med estetikken som ikke er i tråd med normen ved å servere en kake hvor det er tatt et lite stykke. Og det er ganske vanlig..... Anonymkode: 252af...717
Anonym bruker Skrevet 24. november 2025 #32 Skrevet 24. november 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): HI her. Men hvorfor er det galt???? Vi tok et bittelite stykke hver, og det var kake nok i massevis. Ingen av gjestene merket at det va tatt av den, og om de gjorde det, hva så? Og det var faktisk mer enn halve kaka igjen etter selskapet. Det er altså helt ubetydelig at vi smakte. Anonymkode: 31279...1f3 Tenker du det også er greit å åpne konfektesken man skal gi bort og ta to biter selv først? Anonymkode: f1452...0ca
Anonym bruker Skrevet 24. november 2025 #33 Skrevet 24. november 2025 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Tenker du det også er greit å åpne konfektesken man skal gi bort og ta to biter selv først? Anonymkode: f1452...0ca Det kan ikke sammenlignes da Anonymkode: 31279...1f3
Anonym bruker Skrevet 24. november 2025 #34 Skrevet 24. november 2025 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Det kan ikke sammenlignes da Anonymkode: 31279...1f3 Jo det kan det Anonymkode: 66965...fcf
Anonym bruker Skrevet 24. november 2025 #35 Skrevet 24. november 2025 Anonym bruker skrev (På 23.11.2025 den 16.47): Min svigerinne ble skikkelig snurt av dette, tenker dere også at hun overreagerer? Jeg hadde sagt ja til å bake en kake til svigermors 70 års dag. Da kaka var ferdig kom ei venninne innom, og vi tok et lite stykke hver til kaffen. Da jeg leverte kaka ble svigerinna kjempesur, og kjefta meg huden full. Svigermor ble også tydelig sur. Kaka er jo like god, og det er nok kake! Hadde du hatt problemer med dette, eller ansett det som en filleting? Anonymkode: 31279...1f3 Hjelp. Dette må være trolling! For så dum er det ikke lov til å være. Meget spesiell oppførsel. Og du skriver her og tror at du har gjort rett? Det har du ikke. Men , jeg tror dette er trolling. Du vil bare hause opp. Anonymkode: e4e36...b2e
Anonym bruker Skrevet 24. november 2025 #36 Skrevet 24. november 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): HI her. Men hvorfor er det galt???? Vi tok et bittelite stykke hver, og det var kake nok i massevis. Ingen av gjestene merket at det va tatt av den, og om de gjorde det, hva så? Og det var faktisk mer enn halve kaka igjen etter selskapet. Det er altså helt ubetydelig at vi smakte. Anonymkode: 31279...1f3 Fordi man dekker på med hele kaker når man inviterer til selskap! Kaker det er tatt av er greit i et etterpålag, men ikke i hovedselskapet. Anonymkode: 5a9b9...fb7
Anonym bruker Skrevet 24. november 2025 #37 Skrevet 24. november 2025 Anonym bruker skrev (4 timer siden): HI her. Men hvorfor er det galt???? Vi tok et bittelite stykke hver, og det var kake nok i massevis. Ingen av gjestene merket at det va tatt av den, og om de gjorde det, hva så? Og det var faktisk mer enn halve kaka igjen etter selskapet. Det er altså helt ubetydelig at vi smakte. Anonymkode: 31279...1f3 Klart de merket at det var tatt av kaken, så lenge det ikke var til De Blindes Landsforbund du bakte til. Anonymkode: ed9e0...be8
Iiiiik Skrevet 25. november 2025 #38 Skrevet 25. november 2025 Det er ikke greit. Helt faktisk var det jo nok kake til alle, men som du ser av svarene her, så er det ikke innenfor skikk og bruk å levere en kake man har forsynt seg av. Du kan være uenig, og ikke bry deg om det, men da møter du negative reaksjoner. Har du generelt utfordringer med å utsette egne behov? Med å prioritere andres behov fremfor andres? For meg er dine resonnementer langt utenfor det man forventer av voksne mennesker.
Ella-2 Skrevet 25. november 2025 #39 Skrevet 25. november 2025 Anonym bruker skrev (19 timer siden): HI her. Men hvorfor er det galt???? Vi tok et bittelite stykke hver, og det var kake nok i massevis. Ingen av gjestene merket at det va tatt av den, og om de gjorde det, hva så? Og det var faktisk mer enn halve kaka igjen etter selskapet. Det er altså helt ubetydelig at vi smakte. Anonymkode: 31279...1f3 Skjønner ikke helt hva du mener med at gjestene ikke merket det. Man ser jo godt at det er tatt stykker av en kake. Eller var det en langpanne-kake som var delt opp i stykker og lagt på fat? Da er det jo ingen som ser det. Men hvordan klarer du å ta stykker av en vanlig rund kake uten at det synes? Forklar gjerne nærmere!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2025 #40 Skrevet 25. november 2025 Anonym bruker skrev (21 timer siden): HI her. Men hvorfor er det galt???? Vi tok et bittelite stykke hver, og det var kake nok i massevis. Ingen av gjestene merket at det va tatt av den, og om de gjorde det, hva så? Og det var faktisk mer enn halve kaka igjen etter selskapet. Det er altså helt ubetydelig at vi smakte. Anonymkode: 31279...1f3 Det er galt av flere grunner. - Du hadde bakt til en annen sitt selskap, da levere du hel kake. - Å sette frem en kake det er tatt av gir inntrykk av at det er en rest-kake. - Det ser skikkelig dumt ut. Anonymkode: 024a2...e24
Anonym bruker Skrevet 25. november 2025 #41 Skrevet 25. november 2025 Anonym bruker skrev (21 timer siden): HI her. Men hvorfor er det galt???? Vi tok et bittelite stykke hver, og det var kake nok i massevis. Ingen av gjestene merket at det va tatt av den, og om de gjorde det, hva så? Og det var faktisk mer enn halve kaka igjen etter selskapet. Det er altså helt ubetydelig at vi smakte. Anonymkode: 31279...1f3 Det har ingen betydning om kaken ble spist opp i selskapet eller ikke. Avtalen var at du skulle komme med en kake til selskapet og det betyr en hel kake som ikke er spist noe av. At du ikke forstår at dine valg var feil er helt ubegripelig da jeg forventer at voksne mennesker har en viss sosial intelligent slik at de forstår at en slik adferd ikke er greit. Anonymkode: e1d1f...d3f
Anonym bruker Skrevet 25. november 2025 #42 Skrevet 25. november 2025 Anonym bruker skrev (På 23.11.2025 den 17.25): Typisk DIB, alle er prinsipielt uenig med ts! Det var en rund oreokake, og den ble ikke oppspist i selskapet så hva er problemet? Vi va to stk som tok et kjempelite stykke hver. Det hadde ingenting å si for der var kake nok, 3-4 andre kaker. Anonymkode: 31279...1f3 Typisk DIB der Hi som ikke ser sine egne feil. Og ikke lærer noen verdens ting. Anonymkode: ee94d...938
Anonym bruker Skrevet 25. november 2025 #43 Skrevet 25. november 2025 Det er jo mangel på respekt, blir som å ta med en vin som er åpnet. At du overhodet må spørre hvorfor det er galt, viser vel bare til at etikke og uskrevne regler er noe du ikke forstår deg på. Med mangel på respekt mener jeg at man ikke viser respekt over at den som feirer først skal forsyne seg av kaken, det blir som å sprette den. Partykiller! Anonymkode: dab85...53a
Anonym bruker Skrevet 25. november 2025 #44 Skrevet 25. november 2025 Anonym bruker skrev (På 23.11.2025 den 17.25): Typisk DIB, alle er prinsipielt uenig med ts! Det var en rund oreokake, og den ble ikke oppspist i selskapet så hva er problemet? Vi va to stk som tok et kjempelite stykke hver. Det hadde ingenting å si for der var kake nok, 3-4 andre kaker. Anonymkode: 31279...1f3 Det er ikke spesielt innbydende å spise en kake det er spist av. En hel kake gir inntrykk av at den er nylaget. En som har blitt tatt av, aner ingen hvor lenge har stått i kjøleskapet. Veldig rart. Hadde faktisk vært noe bedre å gitt bort en halv kake. Anonymkode: e4e36...b2e
Anonym bruker Skrevet 25. november 2025 #45 Skrevet 25. november 2025 Anonym bruker skrev (På 23.11.2025 den 17.25): Typisk DIB, alle er prinsipielt uenig med ts! Det var en rund oreokake, og den ble ikke oppspist i selskapet så hva er problemet? Vi va to stk som tok et kjempelite stykke hver. Det hadde ingenting å si for der var kake nok, 3-4 andre kaker. Anonymkode: 31279...1f3 Nei. Vi er bare enige alle sammen at det er kjemperart å spise av en kake man sier er bakt til et selskap. Hvem gjør sånt! Heldighvis ikke mange. Anonymkode: e4e36...b2e
Anonym bruker Skrevet 25. november 2025 #46 Skrevet 25. november 2025 Anonym bruker skrev (På 24.11.2025 den 13.54): HI her. Men hvorfor er det galt???? Vi tok et bittelite stykke hver, og det var kake nok i massevis. Ingen av gjestene merket at det va tatt av den, og om de gjorde det, hva så? Og det var faktisk mer enn halve kaka igjen etter selskapet. Det er altså helt ubetydelig at vi smakte. Anonymkode: 31279...1f3 Hvorfor legger du ut dette da? Hvis du er så påståelig. Alle syns det er rart. Alle har hevet øyebrynene. Men du prøver alt du kan å rettferdig gjøre det. Du tar feil. Det er ikke slikt man gjør. Samme hvor mange som spiser av kaka i selskapet. Jeg lagde en lanpannekake engang, til skolen. Jeg ante ikke hvordan kaken ble, så jeg delte den opp i biter og tok på et fat, da var det ingen som så at jeg hadde tatt et lite stykke for å se om den var serverbar. Men jeg hadde aldri skåret meg en bit fordi jeg var fysen på kake! Haha. Hadde tatt seg ut. Anonymkode: e4e36...b2e
Anonym bruker Skrevet 25. november 2025 #47 Skrevet 25. november 2025 Sjelden ALLE er enige på DIB, så dette er jo nesten historisk. HI: Er jo mulig det ble igjen såpass mye av kaken du hadde vært grådig på siden den ikke fremstod som særlig appetittelig. Rettelse har ikke noe i et selskap å gjøre. Anonymkode: f0ab6...8f3
Anonym bruker Skrevet 27. november 2025 #48 Skrevet 27. november 2025 Anonym bruker skrev (På 24.11.2025 den 13.54): HI her. Men hvorfor er det galt???? Vi tok et bittelite stykke hver, og det var kake nok i massevis. Ingen av gjestene merket at det va tatt av den, og om de gjorde det, hva så? Og det var faktisk mer enn halve kaka igjen etter selskapet. Det er altså helt ubetydelig at vi smakte. Anonymkode: 31279...1f3 Drit i de «bittelille stykkene» - like uakseptabelt som om det var to svære stykker. Hvorfor greide dere ikke å holde dere? Hadde blitt kjempeskuffet selv over å få en kake det var tatt av før ett selskap. Anonymkode: fa369...657
Anonym bruker Skrevet 27. november 2025 #49 Skrevet 27. november 2025 Anonym bruker skrev (På 24.11.2025 den 13.54): HI her. Men hvorfor er det galt???? Vi tok et bittelite stykke hver, og det var kake nok i massevis. Ingen av gjestene merket at det va tatt av den, og om de gjorde det, hva så? Og det var faktisk mer enn halve kaka igjen etter selskapet. Det er altså helt ubetydelig at vi smakte. Anonymkode: 31279...1f3 Ingen setter fram bruktmat i selskap. Anonymkode: 17ffb...d5c
Anonym bruker Skrevet 27. november 2025 #50 Skrevet 27. november 2025 Det er sosialt helt uttafor. Reaksjonen var overdrevet, men ut fra svarene dine her er det også mulig den var kulminasjonen av frustrasjon over alt annet du gjør som er sosialt uttafor. Anonymkode: 28cb9...d93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå