Anonym bruker Skrevet 24. november 2025 #26 Skrevet 24. november 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kjære vene. Selvfølgelig ikke. Hvordan tror du folk får nye bekjente og venner i voksen alder? Anonymkode: 45a8b...d77 Jeg har fått mange nye bekjentskaper og venner i voksen alder, og det har aldri blitt initiert av at en av oss har sendt den andre melding som perifer kollega. Anonymkode: 79848...860
Anonym bruker Skrevet 24. november 2025 #27 Skrevet 24. november 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det kommer jo helt an på hva man sender melding om. Det må da gå an å være litt raus og hyggelig. Anonymkode: 7bb4c...19e Det går selvsagt an å være raus og hyggelig, men det må jo gjelde alle? Jeg synes en perifer kollega som jeg knapt nok har prata med er verken raus eller hyggelig når han/hun sender meg melding på min private telefon. Tvert imot mener jeg at den personen invaderer mitt privatliv. Hvis det er så innmari viktig at akkurat jeg svarer på spørsmålet ditt, send meg en mail på jobb, da. Det går fint an å være raus og hyggelig, men det går også helt fint an å sette grenser for seg selv. Har du så høye tanker om deg selv at du tror du kan presse deg på andre under unnskyldning om at det tross alt er DE som burde være rause og ta deg imot uansett? Anonymkode: 79848...860
Anonym bruker Skrevet 24. november 2025 #28 Skrevet 24. november 2025 Det kommer an på hva man vil oppnå med å spørre det. Om det er ønske om kontakt, som det åpenbart er om man lett kan finne svaret selv, så er det totalt unødvendig og det kommer til å vises tydelig hva man ønsker med meldingen Anonymkode: a1c34...bf1
Anonym bruker Skrevet 25. november 2025 #29 Skrevet 25. november 2025 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det går selvsagt an å være raus og hyggelig, men det må jo gjelde alle? Jeg synes en perifer kollega som jeg knapt nok har prata med er verken raus eller hyggelig når han/hun sender meg melding på min private telefon. Tvert imot mener jeg at den personen invaderer mitt privatliv. Hvis det er så innmari viktig at akkurat jeg svarer på spørsmålet ditt, send meg en mail på jobb, da. Det går fint an å være raus og hyggelig, men det går også helt fint an å sette grenser for seg selv. Har du så høye tanker om deg selv at du tror du kan presse deg på andre under unnskyldning om at det tross alt er DE som burde være rause og ta deg imot uansett? Anonymkode: 79848...860 Det er presisert i hi at spørsmålet ikke er jobbrelatert, da blir det feil å bruke jobb-kanalene. Man er mer enn én ting, så selv om man kom i kontakt i forbindelse med jobb så kan man møtes på andre plattformer også. Ett spørsmål vedrørende noe man har diskutert er ikke invaderende på noen måte, og kan ikke anses å presse seg på noen. Jeg tviler at mer enn en av tusen ville reagert på å få melding av et menneske man har hatt en hyggelig stund med. Anonymkode: 7bb4c...19e
Anonym bruker Skrevet 25. november 2025 #30 Skrevet 25. november 2025 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Det går selvsagt an å være raus og hyggelig, men det må jo gjelde alle? Jeg synes en perifer kollega som jeg knapt nok har prata med er verken raus eller hyggelig når han/hun sender meg melding på min private telefon. Tvert imot mener jeg at den personen invaderer mitt privatliv. Hvis det er så innmari viktig at akkurat jeg svarer på spørsmålet ditt, send meg en mail på jobb, da. Det går fint an å være raus og hyggelig, men det går også helt fint an å sette grenser for seg selv. Har du så høye tanker om deg selv at du tror du kan presse deg på andre under unnskyldning om at det tross alt er DE som burde være rause og ta deg imot uansett? Anonymkode: 79848...860 Gud bedre. Makan til dramatiskhet og selvopphøyelse. Neppe noen fare for at noen vil sende deg en hyggelig melding de neste årene. Anonymkode: 45a8b...d77
Anonym bruker Skrevet 25. november 2025 #31 Skrevet 25. november 2025 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg har fått mange nye bekjentskaper og venner i voksen alder, og det har aldri blitt initiert av at en av oss har sendt den andre melding som perifer kollega. Anonymkode: 79848...860 Da aner jeg ikke hvilket kjipt sted ldu er bosatt eller jobber. Jeg har fått noen gode bekjente på den måten gjennom årene. Anonymkode: 45a8b...d77
Anonym bruker Skrevet 25. november 2025 #32 Skrevet 25. november 2025 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Gud bedre. Makan til dramatiskhet og selvopphøyelse. Neppe noen fare for at noen vil sende deg en hyggelig melding de neste årene. Anonymkode: 45a8b...d77 Jeg får hyggelige meldinger på ukentlig basis, jeg! 😊 Det virker nesten som om du tror at eneste måten å skape relasjoner på er gjennom å sende meldinger privat til perifere kolleger? Det er så klassisk de sure, selvrettferdige folka her inne. Hi stiller et spørsmål om hvorvist det er ok å sende privat melding til en perifer kollega. Jeg svarer på spørsmålet hun stiller at nei, det hadde jeg opplevd som invaderende. Og kjærringene går selvsagt i svart, og responderer med barnsligherer som «du må jobbe på et kjipt sted!» og «du får sikkert aaaaaaldri noen hyggelige meldinger av NOOOEN!». Det er så komisk 😆 Anonymkode: 79848...860
Anonym bruker Skrevet 25. november 2025 #33 Skrevet 25. november 2025 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Jeg får hyggelige meldinger på ukentlig basis, jeg! 😊 Det virker nesten som om du tror at eneste måten å skape relasjoner på er gjennom å sende meldinger privat til perifere kolleger? Det er så klassisk de sure, selvrettferdige folka her inne. Hi stiller et spørsmål om hvorvist det er ok å sende privat melding til en perifer kollega. Jeg svarer på spørsmålet hun stiller at nei, det hadde jeg opplevd som invaderende. Og kjærringene går selvsagt i svart, og responderer med barnsligherer som «du må jobbe på et kjipt sted!» og «du får sikkert aaaaaaldri noen hyggelige meldinger av NOOOEN!». Det er så komisk 😆 Anonymkode: 79848...860 Det er kun du som fremstår komisk her. Anonymkode: 66b16...c2c
Anonym bruker Skrevet 25. november 2025 #34 Skrevet 25. november 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er kun du som fremstår komisk her. Anonymkode: 66b16...c2c Nei. Jeg har svart nøkternt og ærlig på his spørsmål. Det ble visst litt for meget for surmuggene her inne. Anonymkode: 79848...860
Anonym bruker Skrevet 25. november 2025 #35 Skrevet 25. november 2025 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Nei. Jeg har svart nøkternt og ærlig på his spørsmål. Det ble visst litt for meget for surmuggene her inne. Anonymkode: 79848...860 Helt oppriktig så er det kun du som fremstår som surmugge. Men det er du i din fulle rett til. Jeg tviler på at private meldinger fra perifere kollegaer er et særlig stort eller hyppig problem for noen, og de fleste svarer høflig på en slik melding helt uten å tenke mer på det. At noen kan reagere negativt på alt mulig er noe man bare må ta høyde for, men kan ikke slutte å sosialisere av den grunn. Anonymkode: 7bb4c...19e
Anonym bruker Skrevet 25. november 2025 #36 Skrevet 25. november 2025 Jeg er ufør, og venter alltid på neste lønning. Men når det er sagt, så har jeg ikke mye gjeld eller regninger hengende over meg, så at jeg sitter igjen med lite går fint. 😊 Anonymkode: 6a564...036
Anonym bruker Skrevet 25. november 2025 #37 Skrevet 25. november 2025 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Helt oppriktig så er det kun du som fremstår som surmugge. Men det er du i din fulle rett til. Jeg tviler på at private meldinger fra perifere kollegaer er et særlig stort eller hyppig problem for noen, og de fleste svarer høflig på en slik melding helt uten å tenke mer på det. At noen kan reagere negativt på alt mulig er noe man bare må ta høyde for, men kan ikke slutte å sosialisere av den grunn. Anonymkode: 7bb4c...19e Selvfølgelig er jeg i min fulle rett til det, for en merkelig ting å ha behov for å fastslå når du selv står for din rett for å fremstå som en surmugge. Nei, jeg tror heller ikke det er et hyppig problem, som sagt har jeg aldri opplevd det. Og det er vel NETTOPP fordi folk flest er oppegående nok til ikke å sende meldinger privat til kolleger de så vidt har prata med på et julebord. Og LIKEVEL klarer altså de fleste å etablere gode relasjoner med kolleger, tenk det! Skulle jo ikke tro det var mulig… Anonymkode: 79848...860
Iiiiik Skrevet 25. november 2025 #38 Skrevet 25. november 2025 Jeg hadde nok lurt på om den som sendte mld var ute etter noe mer - et vennskap eller en flørt, men ville nok svart. Hvilken tone jeg hadde svart i ville avhengt av hvor interessert jeg selv var i å bli bedre kjent med vedkommende.
amandine Skrevet 25. november 2025 #39 Skrevet 25. november 2025 Jeg hadde tenkt at om noen sender meg en melding et sted vi allerede har kontakt så svarer jeg som best jeg kan. Om et par minutter av min tid kan gjøre noe for andre så er det ikke noe problem. Jeg liker å være imøtekommende. Om det skulle utvikle seg til mas kan jeg heller sette foten ned.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2025 #40 Skrevet 25. november 2025 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Selvfølgelig er jeg i min fulle rett til det, for en merkelig ting å ha behov for å fastslå når du selv står for din rett for å fremstå som en surmugge. Nei, jeg tror heller ikke det er et hyppig problem, som sagt har jeg aldri opplevd det. Og det er vel NETTOPP fordi folk flest er oppegående nok til ikke å sende meldinger privat til kolleger de så vidt har prata med på et julebord. Og LIKEVEL klarer altså de fleste å etablere gode relasjoner med kolleger, tenk det! Skulle jo ikke tro det var mulig… Anonymkode: 79848...860 Forklar meg hvordan jeg fremstår som sur i mitt svar? Anonymkode: 7bb4c...19e
Anonym bruker Skrevet 26. november 2025 #41 Skrevet 26. november 2025 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Det er kun du som fremstår komisk her. Anonymkode: 66b16...c2c Enig Anonymkode: 45a8b...d77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå