Gå til innhold

Hadde du gått tilbake å byttet alt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom hjem og posen med matvarer var full av såpe! Den hadde hull i seg, så den lakk. Jeg har en times kjøring så det orket jeg ikke. Jeg skyldte alt bort og håper vi ikke blir forgiftet av såpe!

Anonymkode: 2a553...3e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kom hjem og posen med matvarer var full av såpe! Den hadde hull i seg, så den lakk. Jeg har en times kjøring så det orket jeg ikke. Jeg skyldte alt bort og håper vi ikke blir forgiftet av såpe!

Skulle stå skylte. Trekker vel ikke gjennom? Det er jo farlig med såpe vel🫥 har en ettåring også i hus. 

Skrevet

Trekker igjennom på hva? Har du tørket såpen av er det jo null problem - er den trukket inn i brødet bør du jo ikke spise det 😅

Anonymkode: b54dd...473

Skrevet

Du får jo ikke bytte varene fordi såpen er lekk. Det er uansett ikke farlig, dere klarer ikke å spise nok til å bli dårlig av såpe på matvarene. 

Anonymkode: 78cb4...43e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Skulle stå skylte. Trekker vel ikke gjennom? Det er jo farlig med såpe vel🫥 har en ettåring også i hus. 

Hva er du redd såpen skal kunne ha trukket gjennom?

Anonymkode: d1650...ebf

Skrevet

Du får byttet såpen hvis den var lekk da du kjøpte den. Du får ikke bytte noen du ødela på vrien hjem.

Anonymkode: 887e2...c21

Skrevet

Nei, det hadde ikke falt meg inn å tenke at butikken skal betale for at jeg har ødelagt noe. Du har lært til neste gang at du tar en ekstra pose utenpå såper.

Anonymkode: 6ef2f...d43

Skrevet

Om det ikke var noe tegn til at såpen lekket i butikken, så er det vanskelig å skylde på dem. Har den f.eks. en tydelig spisst hull og ingenting annet var spist i posen eller som du har vært i nærheten av, så kan du kanskje vite det, men det er vanskeligere kanskje for butikken å godta dette. Ofte gjør det det likevel fordi de kommer lengst med fornøyde kunder. 

Hvilken såpe var det snakk om? Er det snakk om håndsåpe hadde jeg bare vasket det av matvarene og tenkte at de var greie. Er det snakk om noe sterkere, som toalettrens, hadde jeg kastet matvarene som hadde badet i dette og ikke hadde emballasje. Om det er tydelig at skaden må ha skjedd i butikken og jeg hadde veldig lite penger og ikke hatt råd til å kjøpe nytt, kunne jeg vurdert å dratt tilbake igjen med matvarer. Men da måtte det vært en del matvarer, for det koster litt å kjøre så langt i både tid og penger. 

Anonymkode: 3c640...c42

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Om det ikke var noe tegn til at såpen lekket i butikken, så er det vanskelig å skylde på dem. Har den f.eks. en tydelig spisst hull og ingenting annet var spist i posen eller som du har vært i nærheten av, så kan du kanskje vite det, men det er vanskeligere kanskje for butikken å godta dette. Ofte gjør det det likevel fordi de kommer lengst med fornøyde kunder. 

Hvilken såpe var det snakk om? Er det snakk om håndsåpe hadde jeg bare vasket det av matvarene og tenkte at de var greie. Er det snakk om noe sterkere, som toalettrens, hadde jeg kastet matvarene som hadde badet i dette og ikke hadde emballasje. Om det er tydelig at skaden må ha skjedd i butikken og jeg hadde veldig lite penger og ikke hatt råd til å kjøpe nytt, kunne jeg vurdert å dratt tilbake igjen med matvarer. Men da måtte det vært en del matvarer, for det koster litt å kjøre så langt i både tid og penger. 

Anonymkode: 3c640...c42

Jeg tenker ikke på pengene. Tenkte mer på gift ift ettåringer. Kom over yoghurt o.l . Jeg skylte det bare bort og vi lever enda 🤭❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Hvilken såpe var det snakk om?

Det vsr håndvåpe. Hørte bare ei gang at en ble forgiftet av å spise såpe siden det inneholder glycon eller et eller annet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Jeg tenker ikke på pengene. Tenkte mer på gift ift ettåringer. Kom over yoghurt o.l . Jeg skylte det bare bort og vi lever enda 🤭❤️

Jeg håper du tuller?

Anonymkode: b54dd...473

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Derer spiser vel bare innholdet og selv ikke yoghurt boksen?

Anonymkode: cc6bd...4f7

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det vsr håndvåpe. Hørte bare ei gang at en ble forgiftet av å spise såpe siden det inneholder glycon eller et eller annet. 

Jøyemeg. Det hadde jo vært gøy å være flue på veggen om du kom tilbake med hele handleposen og ville bytte alt fordi såpen var lekk. 

Du skjønner vel at man ikke dør - eller blir syke- av å ha såpe på utsiden av youghurten? 

Anonymkode: 78cb4...43e

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Håndsåpe, og du tenkte helt seriøst at du kunne byttet alle varene inn med nytt?

Anonymkode: d1650...ebf

Skrevet

Ikke for å være slem.

Det er snakk om håndsåpe.
Din 1 åring bruker den til å vaske hendene sine, skylle av såpen etterpå, og jeg antar at ett åringer er som de fleste andre ett åringer og putter fingrene i munnen.

Det er da ingen forskjell på å skylle av såpen fra de andre varene enn å skylle såpen av hendene?

Det er også veldig strenger regler her i landet når det kommer til giftstoffer i såpe, spesielt i såpe som skal brukes på kroppen, giftstoffer absorberes også gjennom huden.

Foreslår du heller senker skuldrene og tenker at det var litt dumt at den såpen ble ødelagt, og ikke tenker så mye på de andre varene

Anonymkode: 5245e...102

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Glycon?

Anonymkode: 4b0df...173

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...