Anonym bruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Har et barn med adhd som overhodet ikke klarer å holde styr på rommet sitt. Det gror over av brukte bomullsdotter, qtips, sminkeservietter og foundation over alt. Klærne ligger på gulvet, og hun får sjeldent vasket klær fordi hun ikke leverer de. Dette medfører at hun ofte går med skitne klær. Hun har generelt problemer med orden. Hva ville dere gjort? Jeg prøver selvfølgelig å få henne til å rydde; men det går bare ikke; hun stapper alt inn i skapene i stedet. Må jo være forferdelig å leve sånn. Hva ville dere gjort? Ryddet? Kaste alt hun har? Synes det er vanskelig å vite hvilken vei jeg skal ta her. Kaster jeg klærne, har jeg ikke råd til å kjøpe nye. Anonymkode: 45bd2...7f1
Anonym bruker Skrevet 43 minutter siden #2 Skrevet 43 minutter siden Det første du bør gjøre er å stoppe å bruke adhd som en unnskyldning for at ungdommen ikke klarer å rydde. Ha fast rydde/vaskedag hvor hun skal kaste brukte bomullsdotter, tips og ansiktservietter, legge skitne klær på vaskerommet og rydder rommet, i starten kan du være der å se at det blir gjort. Du må bare sette hardt mot hardt, ingen telefon/være med venner før det er gjort. Og ja, har selv barn med adhd som er et rotehode uten like, men rydde og holde delvis orden på rommet klarer han med litt mas fra meg. Anonymkode: 630f1...a7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå