Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en leilighet som er helt ny og fullt møblert med kliss nye  møbler. Så har jeg nå annonsert den på Finn og funnet en match for hvem som skal leie den, men det har dukket opp et spørsmål. De skal leie den i 1 år med 1 måneds gjensidig oppsigelse og  leietaker vil redusere depositum fra 2 måneders husleie til 1 måneds husleie, da de synes depositumet er for høyt. Mannen min mener nå at de er feil leietakere om de allerede nå begynner å diskutere det, fordi de får pengene tilbake når de flytter ut, dersom det ikke er skader etc. De har 2 barn og en stor hund som vi har akseptert men det er ikke inngått noe skriftlig enda, altså kontrakt er ikke signert. Det at de har hund og 2 små barn gjør jo at det fort kan bli endel uønsket slitasje. Kan vi gå bort fra denne avtalen? Leietaker kan jo ikke selv bestemme depositumets størrelse, så jeg mener vi ikke er bundet, men mannen er i tvil. Det vanlige er vel 3 måneders oppsigelse og 3 måneders depositum, eller? 1måneds oppsigelse gir 1 måneds depositum, det er det leietaker mener, sikkerhet for at de betaler husleien og ikke at det skal dekke skader. Hva mener dere?

Anonymkode: 49764...f0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde valgt noen andre. Bare det at de begynner å diskutere er jo noe, og hunden vil lage mer slitasje. 

Anonymkode: f14c6...30f

Skrevet

Nei, her hadde jeg latt noen andre leie. 2-3 måneders leie i depositum er helt vanlig og det er tross alt sikkerheten din.

Hva om de plutselig slutter å betale leie? Det tar lang tid å få de ut av leiligheten og når du endelig får leiligheten, er den skadet? Da sitter du igjen med alle utgiftene og tap av leie, uten noe form for sikkerhet. 

Anonymkode: 427ed...46f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...