Anonym bruker Skrevet 10 timer siden #1 Skrevet 10 timer siden Endelig begynt å se denne serien. Sønnen Max har Asberger. Har ikke barn med dette selv men har jobbet med disse barna. Og jeg kjenner meg ikke igjen i måten han er på. Han er mye mer på autismespekteret. Jeg er klar over at dette er individuelt, men er det noen som kjenner seg igjen her. Jeg har hatt ca 50 elever med dette, og ingen oppfører seg som Max. Han er jo autistisk. Anonymkode: 2e51e...ad4
Anonym bruker Skrevet 10 timer siden #2 Skrevet 10 timer siden Asberger en en nevroutviklingsforstyrrelse som går under autismespekteret. Jobber med barn med barneautisme, og det er tydelige forskjeller mellom barn med barneautisme og Max, som da har det som tidligere ble kalt asberger. Barn med barneautisme vil ofte ha utfordringer knyttet til språklig og kognitiv utvikling, i tillegg til utfordringer knyttet til sosialt samspill og en repeterende atferd med noen særinteresser. Det siste stemmer for barn med tidligere asberger, men de vil ofte utvikle språk og kognitiv normalt. Nevner barneautisme da det i hovedsak er denne diagnosen unge barn får. Da vises utfordringer før 3-årsalder. Men er jo mange ulike diagnoser og grader av autisme, derfor det kalles en autismespekterfortyrrelse. Anonymkode: 211c2...0ed
Anonym bruker Skrevet 9 timer siden #3 Skrevet 9 timer siden Asperger er jo autisme. Jeg er for så vidt enig. Slik han fremstilles ville han muligens fått Asperger-diagnose i Norge, men trolig ASD level 2 i USA. Han er kognitivt og språklig sterk og ble ikke vurdert for utredning før etter skolestart, disse ender typisk med Asperger fremfor barneautisme (som skal ha vist tydelige tegn før fylte tre år). Anonymkode: 24280...9dd
Anonym bruker Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden Nå er jo asbergers en autismespekterforstyrrelse da... Anonymkode: e5427...538
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå